Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az orosz metrókon rendszeresen jelentkező ajtóhiba most a MÁV-Start sokat kritizált saját gyártású intercity kocsijain ütötte fel a fejét. De szerencsére csak a próbaüzem során.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya az egyik IC+ vasúti kocsi hatósági futópróbája során az ajtóműködésben műszaki rendellenességet tapasztalt az oldalajtók zárásának vezérlésével, ezért elrendelték a járművek utasforgalmi próbaüzemének felfüggesztését.
A MÁV-START a próbaüzem során észlelt hibáról a feljáróajtó osztrák szállítóját azonnal értesítette, ők szerdán javaslatot tettek a hibajelenség megszüntetésére. A javasolt módosításokat végrehajtották és kipróbálták két járművön egy futópróba keretében. A bevezetett változtatások hatására megszűnt a hiba. Az eljárásrendnek megfelelően a javítási intézkedést március elsején bemutatják a hatóság számára egy futópróbán. Ezt követően várható a hatóság engedélye a próbaüzem folytatásáról, írja közleményében a MÁV.
A vasúttársaságot sok kritika érte az IC+ program miatt. Míg 2018 végéig 20 kocsinak kellett volna forgalomba állnia, eddig csak 6-nak sikerült. De a projekttel még nagyobb probléma, hogy – mivel a MÁV szolnoki járnűjavítójában készülnek – elveszik a kapacitást a vasúti kocsik vizsgáztatásától és szervizelésétől. A Közlekedő Tömeg Egyesület azt írta, az IC+ projekt miatt állnak ezért tárolóvágányokon jó minőségű intercity-kocsik évek óta – a vasúttársaságnak ugyanis nincsen kapacitása szervizelni, illetve levizsgáztatni őket.
Az IC+ kocsik utasforgalmi próbaüzemben való részvétele óta – aminek éppen az a lényege, hogy időben kiderüljenek a lehetséges hibák –, nem történt biztonságot veszélyeztető probléma. Az utasforgalmi próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat. Jelenleg hat IC+ kocsi közlekedik engedéllyel, menetrend szerinti vonatokban – teszi hozzá a MÁV.
Lapunknak adott interjújában egyébként Homolya Róbert MÁV-os elnök-vezérigazgató is elismerte az IC+ projekt hibáit januárban, azt mondta: el is indult cégen belül egy vizsgálat azzal kapcsolatosan, hogy a projekt milyen energiákat vesz el a vasúttársaságtól.
Azóta Homolya Róbert menesztette Csépke Andrást, a MÁV-Start vezérigazgatóját, akinek a nevéhez az IC+ projektet kötni szokták.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.