Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az orosz metrókon rendszeresen jelentkező ajtóhiba most a MÁV-Start sokat kritizált saját gyártású intercity kocsijain ütötte fel a fejét. De szerencsére csak a próbaüzem során.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya az egyik IC+ vasúti kocsi hatósági futópróbája során az ajtóműködésben műszaki rendellenességet tapasztalt az oldalajtók zárásának vezérlésével, ezért elrendelték a járművek utasforgalmi próbaüzemének felfüggesztését.
A MÁV-START a próbaüzem során észlelt hibáról a feljáróajtó osztrák szállítóját azonnal értesítette, ők szerdán javaslatot tettek a hibajelenség megszüntetésére. A javasolt módosításokat végrehajtották és kipróbálták két járművön egy futópróba keretében. A bevezetett változtatások hatására megszűnt a hiba. Az eljárásrendnek megfelelően a javítási intézkedést március elsején bemutatják a hatóság számára egy futópróbán. Ezt követően várható a hatóság engedélye a próbaüzem folytatásáról, írja közleményében a MÁV.
A vasúttársaságot sok kritika érte az IC+ program miatt. Míg 2018 végéig 20 kocsinak kellett volna forgalomba állnia, eddig csak 6-nak sikerült. De a projekttel még nagyobb probléma, hogy – mivel a MÁV szolnoki járnűjavítójában készülnek – elveszik a kapacitást a vasúti kocsik vizsgáztatásától és szervizelésétől. A Közlekedő Tömeg Egyesület azt írta, az IC+ projekt miatt állnak ezért tárolóvágányokon jó minőségű intercity-kocsik évek óta – a vasúttársaságnak ugyanis nincsen kapacitása szervizelni, illetve levizsgáztatni őket.
Az IC+ kocsik utasforgalmi próbaüzemben való részvétele óta – aminek éppen az a lényege, hogy időben kiderüljenek a lehetséges hibák –, nem történt biztonságot veszélyeztető probléma. Az utasforgalmi próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat. Jelenleg hat IC+ kocsi közlekedik engedéllyel, menetrend szerinti vonatokban – teszi hozzá a MÁV.
Lapunknak adott interjújában egyébként Homolya Róbert MÁV-os elnök-vezérigazgató is elismerte az IC+ projekt hibáit januárban, azt mondta: el is indult cégen belül egy vizsgálat azzal kapcsolatosan, hogy a projekt milyen energiákat vesz el a vasúttársaságtól.
Azóta Homolya Róbert menesztette Csépke Andrást, a MÁV-Start vezérigazgatóját, akinek a nevéhez az IC+ projektet kötni szokták.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.