szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A hatóság szerint jogszerűtlenek a reklámokban szereplő ígéretek.

Jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt a Gazdasági Versenyhivatal 10 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki a Brand Up Pharma Kft.-re, a Colief cseppek speciális gyógyászati célra szánt tápszer hazai forgalmazójára – közölte a hatóság kedden az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a GVH a Colief cseppek kereskedelmi kommunikációjának vizsgálatakor megállapította, hogy jogszerűtlenek a reklámokban szereplő ígéretek, amelyek szerint a szer többek között enyhíti, illetve segít elkerülni a csecsemőkori hasfájás tüneteit, hatékonyan csökkenti a sírásos órák számát, a fájdalmat és egyéb panaszokat.

Az európai uniós szabályozás alapján az élelmiszerekkel kapcsolatos, egészségre vonatkozó állítások csak akkor tehetők, ha azokat az Európai Bizottság engedélyezte – hívja fel a figyelmet a GVH.

A GVH közölte: egy gyártó ugyan kérelmezte, az Európai Bizottság vegye fel az engedélyezett állítások uniós listájára, hogy "a Colief laktázenzim csökkenti a laktóz mennyiségét a csecsemők táplálékában, és a táplálékuk teljes laktóztartalmának hatékony megemésztésére nem képes, hascsikarásos csecsemőknél mérsékli a laktóz nem megfelelő emésztésének következményeit", de ezt a bizottság tudományos szakvélemények alapján 2016-ban elutasította, így alkalmazása jogsértő.

A GVH a Brand Up Pharma magatartásának megítélésekor súlyosító körülményként vette figyelembe az érintett célcsoport, azaz a kólikától szenvedő csecsemők szüleinek sérülékenységét, speciális érzékenységét.

A hatóság ugyanakkor enyhítő körülményként tekintett arra, hogy a vállalkozás még a versenyfelügyeleti eljárás előtt önként változtatott kifogásolt magatartásán, a vezetője részt vett a magatartás versenyfelügyeleti megítélésével kapcsolatos képzésen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!