szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Tesco és a Lidl teríti a magyar dinnyét a környező országokban.

Az áruházláncok segítségével csúcsot dönthet a magyar termesztésű görögdinnye exportja, általuk ugyanis több ezer tonna jut a hazai termésből a régiós, elsősorban a cseh, lengyel és szlovák piacokra – derült ki a Világgazdaság körképéből.

A gazdasági napilap hétfői számában ismerteti, hogy évről évre nő a kiváló minőségű hazai görögdinnye iránti kereslet, míg tavaly 2017-hez hasonlóan mintegy 7200 tonna fogyott, a külpiacokon értékesített mennyiség volumenben 12 százalékkal nőtt.

A magyar dinnyetermelők a Lidl áruházlánc segítségével csaknem 4500 tonna görögdinnyét exportáltak mintegy 400 millió forint értékben, ami 27 százalékos értékbeli növekedésnek felel meg, a lánc az idén is hasonló növekedést vár.

A Tesco tavaly mintegy 10 ezer tonna magyar dinnyét értékesített idehaza, de 8 ezer tonna a hipermarket cseh, lengyel és szlovák egységeibe is jutott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!