Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
További 21 motorvonatról írtak alá megállapodást, de még az is lehet, hogy Fehéroroszországban gyártják le őket.
A 40 KISS motorvonatról szóló keretmegállapodás alapján 2017 augusztusában tizenegy, 2018 decemberében nyolc emeletes szerelvény szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START Zrt., kedden pedig eredményesen zárult a további 21 motorvonat beszerzéséről szóló írásbeli konzultációs folyamat.
A szerződést a gyártóval, a Stadler Bussnang AG-val várhatóan szeptember első felében írják alá, maga a gyártási folyamat a forrás biztosítása után indulhat el, már amennyiben nem kerül orosz vállalathoz a Dunakeszi Járműjavító, ahol a Stadler elkészíteni a szerelvényeket. Májusban ugyanis született egy kormányhatározat, amely versenyeztetés nélkül az orosz Transmashholdingot jelölte ki, hogy vegye meg a DJJ-t. Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország ügyvezető igazgatója augusztus 21-én erről azt nyilatkozta a hvg.hu-nak, hogy felbontják a szerződést, amennyiben a vállalat valamelyik közvetlen versenytársuk tulajdonába kerül. A Stadler érthetően nem szeretné, ha a rivális vasúti járműgyártó, Transmashholding rálátna a gyártási folyamatokra. Amennyiben megtörténik a szerződésbontás, vélhetően a minszki telephelyen készülnek majd el a vonatok.
A KISS motorvonatokkal a gyártás után is problémák lehetnek. Ezek ugyanis nem tudnak eljutni a Déli pályaudvarra, illetve Kőbánya-Kispestre, mivel nem férnek át a Kelenföld és a Déli pályaudvar közötti alagúton, illetve a felsővezetékek miatt nem közlekedhetnek a kőbányai állomásra sem. A MÁV vezérigazgató-helyettese, Kormányos László júniusban azt mondta, átalakításokra van szükség, és akkor mindenféle akadály nélkül tudnak közlekedni a jelenleg használt Flirt vonatoknál 31 centivel magasabb KISS-ek. A Déli pályaudvarnál a pálya ágyazatát kell átalakítani – addig is Kelenföld lesz a végállomás –, Kőbányán pedig a felsővezetékeket és a peronokat.
A 21 új motorvonatot egyébként 100,75 milliárd forintból gyártják majd le, uniós és hazai forrásokból. A tervek szerint 2021 tavaszától havi egy új, 600 férőhelyes emeletes KISS állhat forgalomba az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalon. Az első 19 vonat gyártása is a tervezett ütemben halad, ezek 2020 februárjától, majd az év végétől szállítják az utasokat a Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.