Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A hvg.hu írta meg, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett a budapesti reptéri vasút megépítésére. A Magyar Nemzet szerint a kormány kell, hogy döntsön, a MÁV-é vagy a kínaiaké legyen a reptéri vasút.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) meghosszabbította a Liszt Ferenc repülőtérre vezető vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítési határidejét, írja a Magyar Nemzet.
A lap úgy tudja, a kormány döntésére vár, hogy a MÁV hálózatának részeként a Nyugatiból, vagy különálló pályán, a Keleti pályaudvar és a légikikötő között épüljön meg a vasút.
A hvg.hu írta meg januárban, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett, hogy vasutat építsen a Liszt Ferenc repülőtér és a budapesti belváros között. A saját pályán haladó vonalat a kínaiak egy 2017-es terv szerint saját finanszírozásból is építenék, és 30 évig maguk is üzemeltetnék. A vonatok a Keletiből indulnának, és csak Kőbánya-Kispesten állnának meg, egyharmad részben magaslaton haladnának. A jegyár egy útra több mint 3000 forint lenne.
Az eredeti terv azonban már 2016 óta készen áll, eszerint a MÁV üzemeltetné a vasutat, amelyet uniós forrásból építenénk meg.
Ezen verzió szerint a vonatok a Nyugati pályaudvarról indulnának, és a már meglévő vasútvonalon haladnának Kőbánya-Kispestig, utána pedig épülne egy kiágazás. A sínek a reptérről tovább haladnának, Monor előtt térnének vissza a fővonalra.
Ennek a verziónak az lenne az előnye, hogy nemcsak Budapestről, hanem az ország szinte egész keleti feléről is átszállás nélkül elérhető lenne a ferihegyi reptér vasúton.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Homolya Róbert MÁV-os elnök-vezérigazgató egy júniusi háttérbeszélgetésen egy harmadik reptérivasút-változatról is beszélt. Azt mondta, a MÁV is mérlegeli, hogy a vonatok a meglévő vasúti síneket használva a reptérről ne a Nyugatiba, hanem a Keletibe érkezzenek. Ehhez szükség lenne némi pályakorrekcióra.
Homolya Róbert akkor arra is kitért, hogy úgy tartaná elképzelhetőnek, hogy forrást találjon a Keleti komolyabb felújításárára, hogyha oda kerülne a reptéri vasút végállomása.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.