szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

A hvg.hu írta meg, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett a budapesti reptéri vasút megépítésére. A Magyar Nemzet szerint a kormány kell, hogy döntsön, a MÁV-é vagy a kínaiaké legyen a reptéri vasút.

A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) meghosszabbította a Liszt Ferenc repülőtérre vezető vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítési határidejét, írja a Magyar Nemzet.

A lap úgy tudja, a kormány döntésére vár, hogy a MÁV hálózatának részeként a Nyugatiból, vagy különálló pályán, a Keleti pályaudvar és a légikikötő között épüljön meg a vasút.

A hvg.hu írta meg januárban, hogy a kínai állami tulajdonú CRRC is bejelentkezett, hogy vasutat építsen a Liszt Ferenc repülőtér és a budapesti belváros között. A saját pályán haladó vonalat a kínaiak egy 2017-es terv szerint saját finanszírozásból is építenék, és 30 évig maguk is üzemeltetnék. A vonatok a Keletiből indulnának, és csak Kőbánya-Kispesten állnának meg, egyharmad részben magaslaton haladnának. A jegyár egy útra több mint 3000 forint lenne.

Az eredeti terv azonban már 2016 óta készen áll, eszerint a MÁV üzemeltetné a vasutat, amelyet uniós forrásból építenénk meg.

Ezen verzió szerint a vonatok a Nyugati pályaudvarról indulnának, és a már meglévő vasútvonalon haladnának Kőbánya-Kispestig, utána pedig épülne egy kiágazás. A sínek a reptérről tovább haladnának, Monor előtt térnének vissza a fővonalra.

Ennek a verziónak az lenne az előnye, hogy nemcsak Budapestről, hanem az ország szinte egész keleti feléről is átszállás nélkül elérhető lenne a ferihegyi reptér vasúton.

A reptéri vasút tervei: a kínai türkizkékkel, a MÁV-os változat pirossal (Kattintson a nagyobb méretért!)
©

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Homolya Róbert MÁV-os elnök-vezérigazgató egy júniusi háttérbeszélgetésen egy harmadik reptérivasút-változatról is beszélt. Azt mondta, a MÁV is mérlegeli, hogy a vonatok a meglévő vasúti síneket használva a reptérről ne a Nyugatiba, hanem a Keletibe érkezzenek. Ehhez szükség lenne némi pályakorrekcióra.

Homolya Róbert akkor arra is kitért, hogy úgy tartaná elképzelhetőnek, hogy forrást találjon a Keleti komolyabb felújításárára, hogyha oda kerülne a reptéri vasút végállomása.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Naponta 500 egyetemista segíti a koronavírus-tesztelést

Naponta 500 egyetemista segíti a koronavírus-tesztelést

Akik vállalták a kockázatot: Covid-oltást tesztelőkkel beszéltünk első tapasztalataikról

Akik vállalták a kockázatot: Covid-oltást tesztelőkkel beszéltünk első tapasztalataikról

"Nem kell tízezreket költeni" - Vérbeli gamert kérdeztünk a kedvenc mobilos játékairól

"Nem kell tízezreket költeni" - Vérbeli gamert kérdeztünk a kedvenc mobilos játékairól