Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Hosszú idő után új buszt vesz a BKV, de darabját mintegy 12 millió forinttal drágábban a Dél-Alföldre vett ugyanilyen típusú buszoknál. A BKV szerint más a buszok specifikációja.
Szerdán írtuk meg, hogy 20 új szóló és 20 új csuklós Mercedes Conecto buszt vásárol a BKV a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től (ITE). Hosszú idő óta ez az első alkalom, hogy új buszok érkeznek a BKV-hoz – a legutóbbiak a kétes emlékű Ikarus Egyedi-féle csuklós Modulo buszok voltak, így a 40 új járműre igen nagy szükség van. Ami ezen felül érkezett, az vagy használt volt, vagy a BKK valamely másik alvállalkozója vette.
Több szépséghibája is van azonban a legújabb beszerzésnek – a legszembetűnőbb a buszok ára. Az új szóló járművek darabja ugyanis mintegy 12 millió forinttal kerül többe, mint azok a szintén Mercedes Conectók, amelyeket ugyanúgy az ITE szállított, csak a Dél-Alföldi Közlekedési Központ (DAKK) számára. A Világgazdaság szerint a BKV szóló Conectói darabonkénti ára 80 millió forint, míg a DAKK járművei az Omnibusz blog szerint csupán 68 millió forintba kerültek egyenként.
Furcsa az is, hogy a BKV a hatályos jogszabályokhoz képest jelentős késéssel, csak hétfőn hirdette meg a tender eredményét.
BKV: a komolyabb műszaki elvárások miatt drágábbak a buszok
Megkérdeztük a BKV-t, hogy miért az eltérés a buszok vételárai között, a közlekedési cég szerint a két beszerzési konstrukció és a járművek felszereltsége is eltér. Azt írták:
Debrecenben szerelik őket össze
A BKV az iho.hu-nak azt is elmondta, hogy a buszokat az ITE Debrecenben szereli készre, azaz az elektronikai rendszert, az utastájékoztató rendszert, az elektronikus jegykezelőket, és a FUTÁR-t is ott építik be.
A MOL többségi tulajdonában álló debreceni Inter Traction Electrics Kft. az ITK Holding Zrt. leányvállalata, amelynek komoly aspirációi vannak a hazai buszgyártás terén, decemberben mutatták be Mercedes-Benz REFORM 501 LE nevű, részben magyar fejlesztésű autóbuszukat.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Fontos volna a változás, mert aggasztó állapotban vannak a gyerekek, ezért a Bethesda Kórház szakemberei közös, családi képernyőcsökkentési programot dolgoztak ki. Nagy Péter gyerekpszichiáterrel beszélgettünk.
Az izraeli légicsapások egy névtelenséget kérő Hamász-forrás szerint teljesen szétverték a terrorszervezetet, és mostanra nincs senki, aki újra tudná azt szervezni.
Donald Trump elnök katasztrófa sújtotta övezetté nyilvánította az érintett térséget.
Tovább folytatódik a harc az egykori szövetségesek között.
Majdnem két évtizeden át próbálkozott egy házaspár azzal, hogy saját gyerekük lehessen, de a férfi betegsége miatt ez sosem jött össze. Amerikai kutatóknak azonban sikerült csodát tenniük.