Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hosszú idő után új buszt vesz a BKV, de darabját mintegy 12 millió forinttal drágábban a Dél-Alföldre vett ugyanilyen típusú buszoknál. A BKV szerint más a buszok specifikációja.
Szerdán írtuk meg, hogy 20 új szóló és 20 új csuklós Mercedes Conecto buszt vásárol a BKV a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től (ITE). Hosszú idő óta ez az első alkalom, hogy új buszok érkeznek a BKV-hoz – a legutóbbiak a kétes emlékű Ikarus Egyedi-féle csuklós Modulo buszok voltak, így a 40 új járműre igen nagy szükség van. Ami ezen felül érkezett, az vagy használt volt, vagy a BKK valamely másik alvállalkozója vette.
Több szépséghibája is van azonban a legújabb beszerzésnek – a legszembetűnőbb a buszok ára. Az új szóló járművek darabja ugyanis mintegy 12 millió forinttal kerül többe, mint azok a szintén Mercedes Conectók, amelyeket ugyanúgy az ITE szállított, csak a Dél-Alföldi Közlekedési Központ (DAKK) számára. A Világgazdaság szerint a BKV szóló Conectói darabonkénti ára 80 millió forint, míg a DAKK járművei az Omnibusz blog szerint csupán 68 millió forintba kerültek egyenként.
Furcsa az is, hogy a BKV a hatályos jogszabályokhoz képest jelentős késéssel, csak hétfőn hirdette meg a tender eredményét.
BKV: a komolyabb műszaki elvárások miatt drágábbak a buszok
Megkérdeztük a BKV-t, hogy miért az eltérés a buszok vételárai között, a közlekedési cég szerint a két beszerzési konstrukció és a járművek felszereltsége is eltér. Azt írták:
Debrecenben szerelik őket össze
A BKV az iho.hu-nak azt is elmondta, hogy a buszokat az ITE Debrecenben szereli készre, azaz az elektronikai rendszert, az utastájékoztató rendszert, az elektronikus jegykezelőket, és a FUTÁR-t is ott építik be.
A MOL többségi tulajdonában álló debreceni Inter Traction Electrics Kft. az ITK Holding Zrt. leányvállalata, amelynek komoly aspirációi vannak a hazai buszgyártás terén, decemberben mutatták be Mercedes-Benz REFORM 501 LE nevű, részben magyar fejlesztésű autóbuszukat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.