Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Svédországban az emberek csaknem egynegyede, egészen pontosan 23 százaléka kevesebbet vagy egyáltalán nem repült tavaly annak érdekében, hogy csökkentse az üvegházhatást.
Egy óra alatt a közönséges földi halandó repülőúttal okozhatja a legnagyobb kárt a természetben – nyilatkozta a BBC-nek egy szakértő. Csakhogy a globális gazdaság felgyorsult, és ennek megfelelően a vonatközlekedés nem mindig megfelelő opció a mindig mindenhova siető huszonegyedik századi ember számára.
Ugyanakkor Svédországban mind többen fogadják meg, hogy nem szállnak repülőgépre. Köztük van Malena Ernman operaénekes, akinek a lánya világhírre tett szert már tinédzserkorában. Ő Greta Thunberg, a klímaaktivista. Szerintük a környezettudatos polgárok jelenthetik a huszonegyedik század új elitjét, amely már nemcsak profitszempontokat vesz figyelembe.
A vasúti közlekedés mindinkább alternatívát jelenthet a repülésnek – legalábbis a repülőutakat megtagadó mozgalom szervezői szerint. Ők például kéthetes utazásokat javasolnak a környezettudatos polgároknak Kínában: az ország Európához hasonló méretű területén hihetetlen tempóban épülő gyorsvasúthálózat teszi lehetővé, hogy az emberek eljussanak távoli célpontokra is viszonylag rövid idő alatt.
Ráadásul a szervezők arra hívják fel a figyelmet, hogy míg a repülőterek a városközponttól mind távolabb helyezkednek el (Brüsszeltől Charleroi, a fapados repülőtér például csaknem 90 kilométerre van), addig a vasúti pályaudvarok általában a városközpontokba viszik az utasokat, akik ezzel nagyon sok időt spórolnak meg.
De nem csak Svédországban tagadják meg a repülést: Dániában a Politiken című lap szerkesztőségében közölték az újságírókkal, hogy a jövőben csakis vonattal utazhatnak a saját hazájukban, a belföldi repülőjegyet az újság nem téríti meg.
Nemrég pedig 650 tudós a világ minden tájáról közös kiáltványban fordult a közvéleményhez: repüljenek kevesebbet. Az egyik aláíró, Alice Larkin professor például úgy gondolja, hogy "20 év múlva az emberek nevetni fognak azon, hogy a tudósok átrepülték a világot egy konferencia miatt. Ma már remekül kiépíthető a virtuális kapcsolat. Nincs szükség a konferenciaturizmusra" – mondta a BBC-nek a tudós, aki több mint tíz éve nem ült repülőgépen. Szerinte a klímaváltozás ellen küzdő tudósoknak példát kell mutatniuk: "ha elmegyek a háziorvoshoz, és azt látom, hogy vígan pöfékel, miközben nekem tanácsolja az egészséges életformát, akkor nem veszem komolyan, amit mond!"
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.