Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A jogállamiság súlyos megsértése esetén javasolt szankciókat sokkal könnyebb lesz megakadályoznia a tagországok vezetőnek.
Bemutatta az Európai Unió következő hétéves költségvetésének tervezetét Charles Michel, a tagállamok vezetőit tömörítő csúcsszerv, az Európai Tanács elnöke. A dokumentum legnagyobb meglepetése, hogy ugyan a jogállamisághoz köti a kifizetéseket, de a korábbi tervekkel ellentétben nem a szankciók elutasítását, hanem elfogadását köti minősített többséghez.
Vagyis, ha az Európai Bizottság büntetést javasol, akkor a tagállamok legalább 65 százalékának el kell fogadnia azt. Ezzel szemben az előző tervek szerint a büntetést csak úgy lehetett volna megakadályozni, hogy a tagállamok minősített többsége elutasítja a javaslatot. Az új javaslat szerint tehát
egy ellenálló kisebbség is megakadályozhatja a szankciókat.
Nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a most beterjesztett költségvetési javaslat nagy engedmény a jogállamiság miatt támadott országoknak, azaz Magyarországnak és Lengyelországnak.
Azt, hogy a büntetés szükségességét milyen mechanizmus alapján állapítja meg Brüsszel, a költségvetéssel párhuzamosan dolgozzák ki. A dokumentum leszögezi, hogy annak nincs köze a hetes cikk szerinti eljárásokhoz. A Lengyelország és Magyarország ellen indult eljárások tehát nem jelentik automatikusan azt, hogy elvonják az EU-s pénzeket.
Minimális változás
A Charles Michel által benyújtott költségvetési tervezet keretösszege egyébként csak minimális növekedést mutat a finn elnökség korábbi javaslatához képest:
a teljes keret 1094 milliárd euró.
Az egyes tagállamok kötelezettségvállalása is csak minimálisan nőtt. A finnek azt javasolták, hogy a tagországok bruttó nemzeti jövedelmük (GNI) 1,07 százalékát fizessék be a brüsszeli kasszába.
A ma benyújtott javaslat szerint ez a szám
1,074% lenne.
Ez 8 milliárd euróval több a finn soros elnökség korábbi javaslatához képest.
A Bruxinfo információi szerint magyar szemszögből a másik legjelentősebb változás, hogy 600 millió euróval megnöveli a magyar kohéziós politikai pénzes boríték összegét, amely így becslésük szerint 17,8 milliárd euró lenne 2021 és 2027 között. Ez közel 6 milliárd euróval kevesebb, mint a folyó hétéves költségvetési ciklusban, de még az Európai Bizottság eredeti javaslatánál is kedvezőtlenebb.
Az európai állam- és kormányfők február 20-án ülnek össze, hogy megvitassák a tervezetet, de még erősen kérdéses, hogy sikerül-e döntést hozniuk. Az ott elfogadott tervezetre egyébként az Európai Parlamentnek is rá kell bólintania (módosítani nem áll módjában), márpedig a testület jelezte, hogy a mostani formájában megvétózza azt.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.