Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A szavazók 55 százaléka azt szeretné, ha a belvárostól délre eső helyszínen épülne fel a Szentendrét Szigetmonostorral összekötő gyalogos-kerékpáros híd.
Nem támogatták a szentendreiek azokat a kormány által preferált terveket, amelyek értelmében településük belvárosában épült volna kerékpáros híd. A Rév utcai, illetve a Pásztor rév vonalában kijelölt helyszín helyett a hétfő este lezárult véleménynyilvánító szavazáson a többség arra voksolt, hogy a híd, amely az EuroVelo 6 transzeurópai kerékpárút részeként épülne meg,
a belvárostól délre kerüljön. Az önkormányzat szerint a kerékpáros forgalom így elkerüli majd a Duna-korzót, amit a híd levezetéséhez kapcsolódó nemzetközi kerékpárút nem vág majd el a folyótól.
A voksoláson összesen 2622 szentendrei vett részt, közülük 1445 (55,11%) a déli helyszínre mondott igent. A Rév utcai helyszínt 519-en, a Pásztor révit pedig 169-en támogatták. A negyedik lehetőségre, arra, hogy a híd a Határcsárdához kerüljön, 209-en szavaztak (pdf).
Az önkormányzat közleménye (pdf) szerint az eredmény nem meglepő.
Jelezték, hogy a szentendreiek annak tudatában hozták meg a döntésüket, hogy ismert volt: a belvárostól délre eső hídhelyszínnek a szakhatósági engedélyeztetési eljárása már nem fér bele az eddig is csúszásban lévő projekt tervezett kivitelezési határidejébe.
Ahogy korábban megírtuk, a gyalogos-kerékpáros híd a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában, uniós támogatásból épülne meg, a tervezett belvárosi helyszínnel azonban nem értett egyet a település új vezetése. A projekt emellett meg is csúszott, ezért a kormány szerette volna meggyorsítani a kivitelezést, nehogy a forrás elvesszen. Ám a belvárosba tervezett átkelőnek sincsen jelenleg érvényes szakhatósági engedélye, azt ugyan is a környezetvédelmi hatóság október végi másodfokú határozatában elutasította. A hidak engedélyeztetése azért különösen nehéz, mert a Szentendrei-szigeten fekszik Budapest védettség alatt álló ivóvízbázisa.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.