szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nielsen szerint olyan forgalom van most az élelmiszerboltokban, ami karácsony előtt is ritka.

Koronavírus – a második év
Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

Ahogyan a világon és Magyarországon is egyre súlyosabb kezdett lenni a járványhelyzet, úgy vásároltak egyre többen a boltokban, hogy feltöltsék a “járványkamrát” – derült ki a Nielsen legfrissebb elemzéséből, amelyről az Index számolt be.

A piackutató cég adatai szerint a drogériákban és a szupermarketekben olyan forgalmat hozott a járvány, ami karácsony előtt is ritka. A Nielsen számításai szerint a múlt héten éves alapon 11 milliárd forinttal emelkedett az üzletek forgalma.

Élelmiszerből 45,3, vegyi áruból pedig 62,3 százalékkal többet vásároltak a magyar fogyasztók, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.

A forgalom február utolsó hetében még teljesen átlagos szinten volt a vizsgált üzletekben, drogériákban, hiper- és szupermarket láncoknál. De aztán, ahogy az olaszországi helyzet egyre inkább kezdett eldurvulni, a forgalom is megugrott, 46 milliárd forint fölé. Még később, a 11. héten már 56,9 milliárd forintot mértek.

A Nielsen szerint az emberek járvány idején is ugyanannyiszor mennek boltba, mint korábban, de a mostani vásárlásokkor jóval több dolgot vesznek. És hogy mi fogy igazán? Elsősorban a tartós élelmiszerek, valamint a fertőtlenítő és tisztító szerek. Húskonzervből például csak a múlt héten

275 százalékkal többet vásároltak az emberek, mint egy évvel korábban.

De 200 százalék fölött vagy akörül nőtt a cukor, a levesporok és a száraztészta forgalma is. Emellett 163 százalékkal több lisztet, 138 százalékkal több rizst, 122 százalékkal több étolajat és 118 százalékkal több tejet vettek a magyarok, mint 2019 11. hetében. A mosó- és öblítőszerek forgalma is kiemelten nőtt: gyógyszerből 132 százalékkal, wc papírból pedig 148 százalékkal több fogyott, mint egy átlagos márciusi héten.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI / hvg.hu Gazdaság

Felforgatja az albérletpiacot a koronavírus

A járvány a kedvezőtlen hatások mellett lehetőséget is kínál a lakásbérleti piac szereplőinek, hogy átgondolják, illetve akár új megoldásokkal bővítsék hosszú távú stratégiájukat.