Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Újfajta kötvények kibocsátásával lehetne pénzt szerezni a szükséges válságkezelő csomagokhoz – erről nyilatkozott Larry Kudlow, a Fehér Ház gazdasági főtanácsadója.
"Azt hiszem, hogy ez nagyszerű ötlet" – mondta a gazdasági főtanácsadó a CNBC műsorvezetőjének. Hozzátette, hogy még csak az előkészítés stádiumában vannak, meg kell beszélnie az érintettekkel, hogy milyen is legyen ez a "háborús" kötvény, mely Kudlow szerint hosszú távú befektetés az USA jövőjébe.
Az Egyesült Államok történetének ez a legnagyobb válságkezelő programja – 2200 milliárd dolláros csomagtervet kellene finanszírozni –, ám Kudlow is elismerte, hogy valószínűleg kevés lesz. A gazdasági főtanácsadó szerint 6000 milliárd dollárra lenne szüksége az amerikai gazdaságnak ahhoz, hogy leküzdje a koronavírus-járvány okozta visszaesést.
Steven Mnuchin amerikai pénzügyminiszter ugyanakkor egyelőre nem nyilatkozott a kötvényről, a CNBC kérdését is elhárította. Másoknak is csak a washingtoni pénzügyminiszterek szokásos álláspontját ismételte meg: "A kötvénykibocsátásoknak rendszerszerűnek és előreláthatónak kell lenniük".
Eközben a Bloomberg arról ír, hogy mind Mind Mnuchin mind pedig Kudlow abban bízik, hogy az amerikai jegybank szerepét betöltő Federal Reserve Board biztosítja a szükséges likviditást az amerikai gazdaság újraindításához. A kérdés ugyanis az, hogy ki vásárolna koronavírus-kötvényt az USA-ban vagy külföldön, miközben az Egyesült Államokban még távolról sem ért véget a járvány.
Az ötlet nem új, korábban Olaszország vetette fel, hogy az Európai Unió is kibocsáthatna hasonló kötvényeket, ám ez a terv egyelőre elbukni látszik.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.