szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A koronavírus-járvány felpörgette az online vásárlást és egyre több ruhamárka kínál virtuális próbafülkéket. A márkák ráadásul sokat spórolhatnak azon, ha minél kevesebb terméket küldenek vissza.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Egyre több kereskedő kínál olyan virtuális és kiterjesztett valóság eszközöket, amelyek segítségével a vásárló online is felpróbálhatja a ruhákat vagy a kiegészítőket – számol be a trendről a Business Insider.

Ebben pedig olyan technológiai startupok a partnereik, mint például az izraeli Zeekit, amelyiknek az első ügyfelei közé a brit divatmárka, az ASOS és a Macy’s áruház tartoznak. A módszer lényege, hogy ha az applikáción keresztül feltöltünk magunkról egy teljes alakos fotót, az ránk próbálja a kiszemelt terméket.

A cég első visszajelzései alapján a technika segítségével a visszaküldések aránya is 36 százalékkal csökkent. Az online vásárlásoknál ez általában 30-70 százalékos szokott lenni, ami jelentős költséget jelent a forgalmazóknak, hiszen a visszaküldés árát ők fizetik. Arról nem is beszélve, hogy felpróbált-visszaküldött termékek a legtöbb esetben a hulladéklerakóban végzik.

Már a kozmetikai termékekere szakosodott lánc, a Sephora és az Adidas sportóriás is kínál ilyen opciót a vásárlóknak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!