szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már online is igénybe vehető a BKK Telebusz szolgáltatása, pár kattintással jelezhető az utazási igény.

Új fejlesztést vezet be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), immár a telebusz.bkk.hu felületen is igénybe vehető a Telebusz szolgáltatás – írja közleményében a közlekedési vállalat. A BKK szerint az új fejlesztésének számos előnye van, amely a megrendelési folyamatokat és a lemondást is egyszerűbbé teszi:

  • Egy gyors regisztrációt követően csupán pár kattintás az igénylés leadása – nincs szükség időigényes telefonhívásokra.
  • A leggyakrabban igényelt útvonalak a „Kedvencek” menüpontba elmenthetők, így az igénylés még gyorsabbá válik.
  • Változás esetén az igénylések ugyanilyen egyszerűen módosíthatók vagy le is mondhatók.
  • A járatok indulásához figyelmeztető e-mail is beállítható.

A fejlesztés az Európai Unió Interreg Central Europe programja által támogatott SMACKER kutatás-fejlesztési-innovációs projekt támogatásával valósult meg.

A Telebuszok olyan járatok, amelyek előzetes utazási igény bejelentése esetén közlekednek, tehát csak abban az esetben, amikor a járatra utazási igény jelentkezik. Ha a járattal épp nem akar utazni senki, akkor az autóbuszok nem terhelik feleslegesen a lakókörnyezetet. A Telebuszok két célt szolgálnak: egyrészt az alaphálózat kiegészítésével, meghosszabbításával elérik a kisebb, külvárosi lakóközösségeket, másrészt a már meglévő vonalakon nem közlekednek fölöslegesen – utasok nélkül – az alacsony forgalmú időszakokban.

A BKK járatai közül jelenleg a 65-ös, a 157-es, a 219-es, a 269-es, a 297-es, a 298-as és a 937-es buszok közlekednek részben vagy egészben telebuszként.

A szolgáltatást eddig telefonon vagy személyesen a járművezetőnél jelezve lehetett igénybe venni. Az új fejlesztés mellett a telefonos igénylési lehetőség is megmarad, a járatigénylés szabályai pedig nem változtak. A járatot az indulás előtt legalább 30 perccel lehet igényelni, lemondásuk pedig az indulás előtt 15 percig lehetséges.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Közlekedés

Így néz ki a BKK Telebusza

Előzetes telefonos rendelésre érkezik a BKK által indított 219-es számú buszjárat. A közösségi közlekedési szolgáltatást a fővárosi tömegközlekedés által eddig ki nem szolgált területeken, a III. kerületi Csúcshegy és az Aranyhegy térségében indították. A járat indulása és útvonala igazodik a betelefonálók igényeihez.