Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nem úgy tűnik, hogy nagyon sokat használnák, igaz, még híján van a kereskedelmi hatósági engedélyeknek a Wizzair által üzemeltetett Airbus.
Összesen négy utat repült, és abból csak két alkalommal használták teherszállításra azt az Airbus A330-200F-et, amit még tavaly vásárolt a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért – írja az Airportal. Amikor a gép az első útjára indult december végén, Szijjártó Péter külügyminiszter arról beszélt, hogy gyorsabban lehet majd beszerezni a védekezéshez szükséges eszközöket.
Szijjártó: Vásárolt a külügy egy teherszállító repülőgépet
Kedden indult első útjára a gép, Pekingből fog antigén teszteket hozni Budapestre.
A külügyminiszter azt is mondta, hogy ha épp nem kormányzati célra kell, akkor a piacon tudják értékesíteni a gép szállítókapacitását. Ez most különösen jól jönne, mert a lap szerint nagy és jól fizető kereslet van légi szállításra.
Ez azonban egyelőre nem valósulhat meg. Az Airportal szerint ugyanis a gép nem teljesíthet kereskedelmi járatokat, mert az üzemeltető Wizzairnek nincs jogosultsága sem a géptípusra, sem pedig áruszállító kereskedelmi járatokra. A társaság azt írta a lapnak, hogy még dolgoznak a szükséges dokumentumok beszerzésén, igaz az is kiderül az Airportal cikkéből, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség még nem kapott ilyen kérelmet.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.