Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A lap szerint nem várták meg a tárgyalásos szakasz lezárultát, így nem is lehet tudni, mennyiért vállalta volna a szállítást a két pályázó.
Hivatalos, hogy lefújták a 42 új HÉV-szerelvény beszerzésére kiírt tendert – adta hírül a Telex. A lap értesülése szerint bár több állami-szakmai szereplő is a végsőkig küzdött ellene, végül Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető és Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter korábbi javaslatára eredménytelennek nyilvánították.
Az indoklás szerint az eljárás fedezete nem volt biztosítható. A döntés ugyanakkor a lap szerint még a közbeszerzési eljárás tárgyalásos szakaszának lezárása előtt született meg, így aztán ki sem derült, hogy végül mennyiért vállalták volna a teljesítést a pályázók, a svájci Stadler és lengyel leányvállalata, valamint az olasz cégén keresztül induló francia Alstom.
A Direkt36 már március közepén értesült a döntésről. Az oknyomozó portál akkor azt írta, hogy a kormány a túl magas árakra hivatkozva utasította a MÁV-HÉV Zrt.-t, hogy vonja vissza az új járművek beszerzésére kiírt közbeszerzést, majd írja ki újra.
A tender visszavonásával és újbóli kiírásával új lehetőséghez juthat a 3-as metró új/felújított szerelvényeit leszállító Metrovagonmas anyacége, a Transzmasholding – emlékeztetett a Direkt36 arra, hogy a 3-as metró kocsijainak esetében is egy újra kiírt pályázatot nyert meg az orosz vállalat. A Transzmasholding eredetileg is szeretett volna elindulni a közbeszerzésen, a kiírási feltételeket azonban nem tudta teljesíteni. Magyarországi leánycége vitarendezési kérelmet is benyújtott, amelyben kifogásolta, hogy referenciaként normál (vagyis európai) nyomtávú, valamint alacsonypadlós jármű gyártását kérték a kiírásban. A MÁV-HÉV akkor visszautasította a kifogásokat.
Az eredeti tervek szerint az 5-ös, a 6-os és a 7-es HÉV-vonalra összesen 54 – első körben 42 – darab vasúti szerelvényt vásárolt volna a MÁV-HÉV legalább 200 milliárd forintért. Ez lett volna az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb értékű járműbeszerzése Magyarországon.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.