Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
A lap szerint nem várták meg a tárgyalásos szakasz lezárultát, így nem is lehet tudni, mennyiért vállalta volna a szállítást a két pályázó.
Hivatalos, hogy lefújták a 42 új HÉV-szerelvény beszerzésére kiírt tendert – adta hírül a Telex. A lap értesülése szerint bár több állami-szakmai szereplő is a végsőkig küzdött ellene, végül Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető és Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter korábbi javaslatára eredménytelennek nyilvánították.
Az indoklás szerint az eljárás fedezete nem volt biztosítható. A döntés ugyanakkor a lap szerint még a közbeszerzési eljárás tárgyalásos szakaszának lezárása előtt született meg, így aztán ki sem derült, hogy végül mennyiért vállalták volna a teljesítést a pályázók, a svájci Stadler és lengyel leányvállalata, valamint az olasz cégén keresztül induló francia Alstom.
A Direkt36 már március közepén értesült a döntésről. Az oknyomozó portál akkor azt írta, hogy a kormány a túl magas árakra hivatkozva utasította a MÁV-HÉV Zrt.-t, hogy vonja vissza az új járművek beszerzésére kiírt közbeszerzést, majd írja ki újra.
A tender visszavonásával és újbóli kiírásával új lehetőséghez juthat a 3-as metró új/felújított szerelvényeit leszállító Metrovagonmas anyacége, a Transzmasholding – emlékeztetett a Direkt36 arra, hogy a 3-as metró kocsijainak esetében is egy újra kiírt pályázatot nyert meg az orosz vállalat. A Transzmasholding eredetileg is szeretett volna elindulni a közbeszerzésen, a kiírási feltételeket azonban nem tudta teljesíteni. Magyarországi leánycége vitarendezési kérelmet is benyújtott, amelyben kifogásolta, hogy referenciaként normál (vagyis európai) nyomtávú, valamint alacsonypadlós jármű gyártását kérték a kiírásban. A MÁV-HÉV akkor visszautasította a kifogásokat.
Az eredeti tervek szerint az 5-ös, a 6-os és a 7-es HÉV-vonalra összesen 54 – első körben 42 – darab vasúti szerelvényt vásárolt volna a MÁV-HÉV legalább 200 milliárd forintért. Ez lett volna az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb értékű járműbeszerzése Magyarországon.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Indokolatlan nyomás a bírákon, a magas szintű korrupció üldözésének hiánya, akadályok az Integritás Hatóság előtt, Szuverenitásvédelmi Hivatal által üldözött újságírók, és nyomás alá helyezett külföldi vállalatok – nem szűkölködik kritikákban az Európai Bizottság idei jogállamisági jelentése.
Három gyereket pedig életveszélyes állapotban vittek kórházba, miután kamionnal ütközött egy személyautó.
Ha Orbán Viktor arra gondolt, hogy egyszer a távoli jövőben Varga Judit ugyanúgy képes lett volna elvezetni az országot, mint ő, akkor érdemes megjegyezni, hogy egy bankot sem lehet egymás után kirabolni...
„A nyarat végig kellene dolgozni” – olvasható a dokumentumban, amelyből elvileg az is kiderül, mikorra tervezik a következő békemenetet.
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
Miközben sok helyütt ismét heves zivatarok vannak, felmerül a kérdés: vajon a jövőben több ilyen várható?
A zűrös múltú szlovákiai Jozef Szivák vinné a Dunaferr-utódcéget.
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.
A Katona József Színház következő igazgatója szerint hiába támadják majd a mássága miatt.