szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kávé és a sajt drágult a legjobban.

Újabb összehasonlító árelemzést készített a G7, amiből kiderül, hogy a márciusi és az áprilisi 22 százalékos infláció tovább nőtt, és még mindig nem látszik „a drágulás platója.”

A portál 2020 januárja óta vizsgálja az élelmiszerárakat. Ehhez egy bevásárlólistát készítenek, amin mindig ugyanaz a 42 termék szerepel. A termékek beszerzési helye az Aldi, a Lidl, a Penny Market és a Tesco.

A lap úgy számolt, hogy májusban a kávé, a sajtok, a vaj, illetve a húsok közül a sertés és a pulyka ára tűnt ki leginkább a sorból. Az őrölt kávé (100 százalék arabica) például 1500 forinttal kerül többe most, mint tavaly.

A trapista sajt is közel dupla annyiba kerül napjainkban, mint tavaly ilyenkor.

A portál mindössze öt olyan terméket talált, amik most olcsóbbak, mint egy éve. Ilyen a vöröshagyma, a burgonya, a sárgarépa és az alma – ezeknek az ára kis mértékben csökkent. A fehérrépa pedig igazi kivétel, idén ugyanis jóval olcsóbb hozzájutni, mint tavaly.

„Amikor elkezdtük a rendszeres nagy bevásárlásainkat, a kosarunkért valamivel kevesebb mint 17 ezer forintot kellett fizetnünk a boltokban, és egészen idén áprilisig volt még esélyünk arra, hogy 20 ezer forint alatt tartsuk a költséget. Májusban azonban ez is megdőlt, most már mind a négy boltban 20 ezer forint fölé emelkedett a kasszánál fizetett összeg” – összegez a portál.

A margarin 41, a kenyér 37, a baromfihús 34 százalékkal drágult - így szálltak az egekbe az árak

1999 decemberében volt utoljára nagyobb infláció, mint most, amikor 10,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az elmúlt egy évben. A legdurvábban az élelmiszerek ára szállt el, ott átlagosan 18,7 százalékos a drágulás, de a tartós fogyasztási cikkek ára is 10 százalék fölött nőtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!