szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hetente 10-15 üzemelési okból történő járattörlés tapasztalható légitársaságoktól függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A hvg.hu beszámolt arról, hogy vasárnap mintegy 150–200 Budapestre érkező utas volt kénytelen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesen üres épületében éjszakázni, mert nem kapták meg a repülőkre feladott csomagjaikat. Azonban az itthoninál is nagyobb káosz uralkodik Európa több repülőterén, ahol az utasok órákat állnak sorban, tömegével késik le a gépeiket.

A jelenlegi helyzetre reagált a Budapest Airport, megjegyezve, hogy "a nyári időszak berobbanása, a Covid utáni légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban sosem tapasztalt, Európa szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a repülőtereket az egész kontinensen."

 

Túry Gergely

Felhívják a figyelmet arra, hogy

a repülőtéren nem az utasok összlétszáma, hanem a forgalmi csúcsok kezelése jelenthet kihívást, amikor rövid időn belül sok gép indul, illetve érkezik, Budapesten ez jellemzően a kora reggeli, a déli, illetve az esti/késő esti órákat jelenti.

Azonban megnyugtatnak minden utast, hogy a Budapest Airport – partnercégeivel – felkészült a nyári szezonra. Azt írták: az esetleges járattörlések a repülőtér működését csak kis mértékben befolyásolják. Általában heti 10-15 üzemelési okból történő járattörlés van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Az utasoknak érdemes folyamatosan figyelni az adott légitársaság információit, ha esetleg járattörlésre kerül a sor, időben tudjanak átfoglalni másik járatra. Emellett a Budapest Airport honlapján is elérhető járatinformációk pontos adatokat nyújt a járatok várható érkezéséről és indulásáról, az esetleges késésekről vagy törlésekről – tanácsolták.

 

Orrfacsaró bűz áramlik a feltorlódott csomagokból a londoni Heathrow reptéren

Az utasok panaszt tettek a csomagokból áradó szagok miatt.

Az is gyakran előfordul mostanában, hogy az európai kiszolgálás akadozása miatt az érkező járatok nem, vagy csak részben hozzák el a rajtuk tartózkodó utasok feladott poggyászát. Ez a jelenség légitársaságoktól függetlenül előfordul, hiszen az oka ugyanúgy egyes repülőterek földi kiszolgáló személyzetének hiányára vezethető vissza.

Optimális esetben az induló állomáson hagyott poggyászok még aznap, egy másik járattal megérkeznek, de az is előfordulhat, hogy csak 1-2 napos késéssel jutnak el Budapestre. Ez az eset kizárólag érkező járatoknál fordul elő, a budapesti repülőtéren minden járat minden csomagja felkerült és fel fog kerülni az adott repülőgépre.

A később érkező csomagszállításból adódó légitársasági kötelezettséget rendelet szabályozza. Ebben az esetben

  • az utasnak az adott légitársaság járatait kiszolgáló földi kiszolgáló elveszett poggyász szolgálatánál be kell regisztrálnia a csomagját,
  • majd a csomag megérkezésekor a földi kiszolgáló vállalat beazonosítja a poggyász tulajdonosát és tartózkodási helyét,
  • ezután a légitársaság szerződött futárszolgálata az utas által megadott címre a poggyászokat kiszállítja.
  • Amennyiben az utas élni kíván vele, arra is van lehetőség, hogy maga jön ki a repülőtérre a csomagjáért, miután megkapta az információt, hogy az megérkezett.

Az utasoknak járattörlés és késés esetén a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot, a késve érkező bőröndök esetében pedig a légitársaságok földi kiszolgálóival vehetik fel a kapcsolatot.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!