szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Michael O'Leary arra figyelmeztetett, hogy ez eddigi 40 eurós repülőjegyeik 50-60 euróra emelkednek.

Michael O’Leary, a Ryanair vezetője szerint a repülőjegyek árai valószínűleg emelkedni fognak a következő öt évben, mert a repülés „túl olcsóvá” vált ahhoz, hogy profitot termeljen - számol be a Guardian.

„Abszurdnak tartom, valahányszor Stanstedbe repülök, a vonatút London központjába drágább, mint a repülőjegy” – mondta Michael O’Leary. Hozzátette, a magas olajárak és a környezetvédelmi díjak miatt arra számít, hogy a Ryanair átlagos viteldíja 40 euróról  50-60 euróra emelkedik középtávon.

Figyelmeztetése azután hangzott el, hogy a jegyárak emelkedtek Európában és az Egyesült Államokban, mivel az utasok visszatértek a koronavírus-járvány miatti leállások után, de eközben egyes légitársaságok létszámhiány miatt csökkentették a kapacitásukat.

Bírálta az Egyesült Királyság kormányát és a Brexit „katasztrófájának” nevezte azt, hogy megakadályozta, hogy a légitársaságok könnyen toborozzanak európai munkaerőt, és így tovább nőtt a munkaerőhiány ezen a nyáron. „Az idiotizmus csúcsa volt az egységes piacról való kilépés” – mondta az erős kifejezéseket kedvelő Michael O’Leary.

A légitársaságok a jövő héten új járattörlési hullámot készülnek bejelenteni. Csütörtökön és pénteken a Heathrow utasai hosszú sorban állásra, törölt járatokra és elveszett poggyászokra panaszkodtak.

A Ryanair főnöke arra számít, hogy az olajárak magasabbak maradnak a következő négy-öt évben, „amíg le nem tudjuk leszoktatni magunkat az orosz olajról és gázról”. Hozzátette: arra számít, hogy jövőre szélesebb körű inflációs nyomás sújtja majd a légiközlekedési ágazatot, beleértve a személyzeti költségeket és a légiforgalmi irányítói és a környezetvédelmi díjak növekedését is.

A Ryanair gyakorlatilag az egyetlen nagy légitársaság Európában a Guardian szerint, amely kikerülte a személyzethiány miatti fennakadásokat. Az EasyJet a múlt hónapban nyilvánosságra hozta, hogy idén 8000 álláspályázót utasított el állampolgárságuk miatt, akik többsége az EU-ból származott. Eközben az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma azt közölte, hogy világszerte fennakadások voltak a létszámhiány miatt. 

Olvassa el erről írt cikkünket:

Elérte Budapestet az európai reptérkáosz, de itt az extraprofitadó is okozhat kellemetlen meglepetéseket

Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok - komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!