Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Michael O'Leary arra figyelmeztetett, hogy ez eddigi 40 eurós repülőjegyeik 50-60 euróra emelkednek.
Michael O’Leary, a Ryanair vezetője szerint a repülőjegyek árai valószínűleg emelkedni fognak a következő öt évben, mert a repülés „túl olcsóvá” vált ahhoz, hogy profitot termeljen - számol be a Guardian.
„Abszurdnak tartom, valahányszor Stanstedbe repülök, a vonatút London központjába drágább, mint a repülőjegy” – mondta Michael O’Leary. Hozzátette, a magas olajárak és a környezetvédelmi díjak miatt arra számít, hogy a Ryanair átlagos viteldíja 40 euróról 50-60 euróra emelkedik középtávon.
Figyelmeztetése azután hangzott el, hogy a jegyárak emelkedtek Európában és az Egyesült Államokban, mivel az utasok visszatértek a koronavírus-járvány miatti leállások után, de eközben egyes légitársaságok létszámhiány miatt csökkentették a kapacitásukat.
Bírálta az Egyesült Királyság kormányát és a Brexit „katasztrófájának” nevezte azt, hogy megakadályozta, hogy a légitársaságok könnyen toborozzanak európai munkaerőt, és így tovább nőtt a munkaerőhiány ezen a nyáron. „Az idiotizmus csúcsa volt az egységes piacról való kilépés” – mondta az erős kifejezéseket kedvelő Michael O’Leary.
A légitársaságok a jövő héten új járattörlési hullámot készülnek bejelenteni. Csütörtökön és pénteken a Heathrow utasai hosszú sorban állásra, törölt járatokra és elveszett poggyászokra panaszkodtak.
A Ryanair főnöke arra számít, hogy az olajárak magasabbak maradnak a következő négy-öt évben, „amíg le nem tudjuk leszoktatni magunkat az orosz olajról és gázról”. Hozzátette: arra számít, hogy jövőre szélesebb körű inflációs nyomás sújtja majd a légiközlekedési ágazatot, beleértve a személyzeti költségeket és a légiforgalmi irányítói és a környezetvédelmi díjak növekedését is.
A Ryanair gyakorlatilag az egyetlen nagy légitársaság Európában a Guardian szerint, amely kikerülte a személyzethiány miatti fennakadásokat. Az EasyJet a múlt hónapban nyilvánosságra hozta, hogy idén 8000 álláspályázót utasított el állampolgárságuk miatt, akik többsége az EU-ból származott. Eközben az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma azt közölte, hogy világszerte fennakadások voltak a létszámhiány miatt.
Olvassa el erről írt cikkünket:
Elérte Budapestet az európai reptérkáosz, de itt az extraprofitadó is okozhat kellemetlen meglepetéseket
Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok - komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Egyelőre nem világos, milyen ellencsapásra lehet képes Irán, ugyanakkor Donald Trump táborában is többen úgy látják, hogy Amerikának nem lett volna szabad belekeverednie ebbe a háborúba.
Az amerikai elnök békekötésre szólította fel a teheráni vezetést, ellenkező esetben sokkal nagyobb támadást helyezett kilátásba.
Tartalom nélküli one man show – ezt látja Horváth András egykori adóellenőr.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.