szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Termékek közül a cipők miatt volt a legtöbb panasza a fogyasztóknak.

Az érintésmentes kézbesítés érdekében bevezetett aláírás nélküli csomagátvételek és a külföldi karácsonyi ajándékküldemények vámja miatt érkezett idén a legtöbb bejelentés a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) – közölte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).

Sokan tettek panaszt a telefonszolgáltatók rendszerátállásaiból adódó számlázási nehézségeivel kapcsolatban is, illetve a tájékoztatás hiányát is jelezték a fogyasztók.

A BBT szerint a közüzemi szolgáltatók panaszkezelése is sok esetben felületes volt az elmúlt fél évben, de az ingatlanok korábbi tulajdonosainak számlatartozásainak rendezéséhez is gyakran kérnek segítséget a testülettől.

Bizonyos termékekkel kapcsolatos panaszokkal is fel lehet keresni a BBT-t, 2022 első felében leggyakrabban utcai lábbelikkel, bútorokkal, matracokkal, okos- és elektronikai eszközökkel foglalkozott a BKIK alá tartozó szerv.

Június 30-ig 2035 ügy érkezett a békéltető testülethez, és 2051 ügyben született döntés – utóbbi szám azért magasabb, mert bizonyos eljárások még korábbról tolódtak át. A testület feladata a fogyasztóvédelmi törvény alapján a fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!