Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Olaszország megtelt turistákkal, ami egyes kisvárosok számára elviselhetetlen. Az ország gazdaságának azonban jól jön a bevétel.
„Régebben kellemetlen körülmények között utaztunk, de vállaltuk ezt, hogy nyissunk a világ felé, megismerjünk más kultúrákat, felfedezzük magunknak, hogy a világ milyen hatalmas” – meditált a londoni Guardian tudósítója, aki most rámutatott arra, „ma már az utazásban nincsen semmi kockázat, de a turisták egója óriásivá növekedett:
a múlt műemlékei immár csak a sok szelfi hátterét adják”.
Open to meraviglia, vagyis Nyitott a csodákra – ez a furcsa angol-olasz mondat a turisztikai hivatal reklámkampányának szlogene, amelyet máris sokan bírálnak Olaszországban. A Sandro Botticelli festményéről ismerős – a kampányban például a Szent Márk téren szelfiző, a római Colosseum mellett bicikliző – Vénusz alatt ez a mondat invitálja Itáliába a világ turistáit, akik természetesen vígan ott szelfiznek a nevezetes kép mellett is. 9 millió euróba került ez a reklámkampány, de sokan kérdezik: miért van erre szükség, ha már így is túlságosan sok a turista?
A válasz persze nagyon egyszerű: a GDP egyre nagyobb részét adja a turizmus Olaszországban, amely a pandémia idején igencsak megérezte a turisták hiányát. Jelenleg 13%-át produkálja a nemzeti összterméknek a turizmus, de miután az olasz gazdaság sok más szektora stagnál, ezért az idegenforgalomnak egyre nagyobb szerep jut a gazdasági egyensúly megteremtésében. Ami persze jó az ország gazdaságának, az rossz lehet néhány kisvárosnak, ahol egészen egyszerűen túlságosan sok a turista.
Ilyen például Portofino, amelynek 400 lakosa nem bírja tovább. Több mint 7000 turista rohanta meg a kisvárost Liguriában húsvétkor, és ezzel betelt a pohár. A belvárosban a szelfit készítő turisták egészen egyszerűen leállították a forgalmat: gyalogos dugók alakultak ki. A leleményes önkormányzat úgy kívánja csitítani a helyi lakosságot, hogy bevezetett egy új büntetési formát: 275 eurót kell fizetnie annak a turistának, aki nem mozog, hanem álldogál és szelfit készít. Másutt is szigorítanak: Rómában a Spanyol lépcsőn nem szabad üldögélni. Firenzében és Velencében a legforgalmasabb helyeken tilos enni az utcán.
Az érintett városok önkormányzatai most a római parlamenthez fordultak, hozzanak törvényt annak érdekében, hogy megvédjék az ország legfrekventáltabb helyeit a tömegturizmustól.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Zebra és bölény után újabb egzotikus állatok tűntek fel a birtokon, amit egy szakaszon már földsánccal is kerítenek a kíváncsiskodók elől.