Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egy indiai e-kereskedelmi cég vezérigazgatója leépítette az ügyfélszolgálati részlegét: az emberek 90 százalékát kirúgta, a munka elvégzését pedig a mesterséges intelligenciára bízta. A cége rengeteget spórolt ezzel, de a kommentelők embertelennek tartják a döntését.
Suumit Shah indiai techvállalkozó nagy örömmel jelentette be a hírt Twitteren, hogy e-kereskedelemmel foglalkozó startupja, a Dukaan mennyit spórolt azon, hogy az ügyfélszolgálatos munkatársak 90 százalékától megvált, és az egykori alkalmazottakat immár chatbot helyettesíti.
Mint írja, a kiadásokat a részlegen 85 százalékkal sikerült csökkenteni, miközben az ügyfelek segítése sokkal hatékonyabb lett: az átlagos 2 óra helyett 3 perc alatt megoldódnak az ügyfelek problémái, az első kapcsolatfelvételre pedig a korábbi 1 perc 44 másodperces várakozási idő helyett, most szinte egyáltalán nem kell várni. Hozzáteszi, hogy a Dukaan ügyfeleinek saját MI-asszisztensük lehet.
Shah a mesterséges intelligencia alkalmazása és egyúttal a létszámcsökkentés mellett azzal érvel, hogy így nemcsak ki tudják fizetni a számlákat, és profitábilis lehet a cég, de a munkaerőt is optimalizálni tudják. „Miért dolgozzon valaki techszakértelemmel segítő alkalmazottként? Ez olyan, mintha Lionel Messi teljes állásban a Decathlonban dolgozna" – fogalmaz.
Ugyanakkor arról már nem ír – ahogy ezt meg is jegyzi posztja alatt az egyik kommentelő –, hogy azoknak a munkavállalóknak, akiket elbocsátottak a cégtől, milyen segítséget adnak, mások pedig a szemére vetik, hogy emberek életét tette tönkre a cégvezető a leépítéssel és a chatbot bevetésével, és ráadásul még dicsekszik is ezzel.
Hogy pontosan hány alkalmazott kirúgásáról van szó, azt Suumit Shah a posztjában nem árulja el.
Given the state of economy, startups are prioritizing "profitability" over striving to become "unicorns," and so are we.
— Suumit Shah (@suumitshah) July 10, 2023
It's less magical, sure, but at least it pays the bills!
Customer Support had been a struggle for us since long & fixing it felt like an opportunity to me. pic.twitter.com/iLeSKuA6iQ
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.