Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egy indiai e-kereskedelmi cég vezérigazgatója leépítette az ügyfélszolgálati részlegét: az emberek 90 százalékát kirúgta, a munka elvégzését pedig a mesterséges intelligenciára bízta. A cége rengeteget spórolt ezzel, de a kommentelők embertelennek tartják a döntését.
Suumit Shah indiai techvállalkozó nagy örömmel jelentette be a hírt Twitteren, hogy e-kereskedelemmel foglalkozó startupja, a Dukaan mennyit spórolt azon, hogy az ügyfélszolgálatos munkatársak 90 százalékától megvált, és az egykori alkalmazottakat immár chatbot helyettesíti.
Mint írja, a kiadásokat a részlegen 85 százalékkal sikerült csökkenteni, miközben az ügyfelek segítése sokkal hatékonyabb lett: az átlagos 2 óra helyett 3 perc alatt megoldódnak az ügyfelek problémái, az első kapcsolatfelvételre pedig a korábbi 1 perc 44 másodperces várakozási idő helyett, most szinte egyáltalán nem kell várni. Hozzáteszi, hogy a Dukaan ügyfeleinek saját MI-asszisztensük lehet.
Shah a mesterséges intelligencia alkalmazása és egyúttal a létszámcsökkentés mellett azzal érvel, hogy így nemcsak ki tudják fizetni a számlákat, és profitábilis lehet a cég, de a munkaerőt is optimalizálni tudják. „Miért dolgozzon valaki techszakértelemmel segítő alkalmazottként? Ez olyan, mintha Lionel Messi teljes állásban a Decathlonban dolgozna" – fogalmaz.
Ugyanakkor arról már nem ír – ahogy ezt meg is jegyzi posztja alatt az egyik kommentelő –, hogy azoknak a munkavállalóknak, akiket elbocsátottak a cégtől, milyen segítséget adnak, mások pedig a szemére vetik, hogy emberek életét tette tönkre a cégvezető a leépítéssel és a chatbot bevetésével, és ráadásul még dicsekszik is ezzel.
Hogy pontosan hány alkalmazott kirúgásáról van szó, azt Suumit Shah a posztjában nem árulja el.
Given the state of economy, startups are prioritizing "profitability" over striving to become "unicorns," and so are we.
— Suumit Shah (@suumitshah) July 10, 2023
It's less magical, sure, but at least it pays the bills!
Customer Support had been a struggle for us since long & fixing it felt like an opportunity to me. pic.twitter.com/iLeSKuA6iQ
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Péntek reggel ismét interjúval indít Orbán Viktor, a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
A kérdés nem az, hogy Magyar Péter vagy Orbán Viktor, Tisza vagy Fidesz. A szó szerint életbe vágó kérdés az, feltartóztatható-e az utcai erőszak.
Szakértőkkel próbáltuk megfejteni az imádott lény varázsát.