szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erre a légitársaságok szólították fel őket.

A nyugati szankciók arra kényszerítik az orosz légitársaságokat, hogy minimalizálják a repülőgépek alkatrészeinek és futóműveinek kopását, ugyanis a nagy megterhelésnek kitett fékbetétek gyorsan kopnak és fogynak, utánpótlás pedig nincs – számolt be a Euronews.

A lap információi szerint az Oroszországban használt utasszállítók 98 százaléka nyugati, Boeing vagy Airbus gyártmányú, ezért a pilótáknak azt mondták, hogy „kevesebbet fékezzenek”. Immár az Aeroflot, az S7 Airlines, a Pobeda és a Rosszija is azt írja elő a pilótáinak, hogy használjanak sugárféket.

A felszólítást követően, július 31-én már kilenc Aeroflot repülőgép landolt kikapcsolt fékekkel, közülük öt Boeing 777-es, négy pedig Airbus típusú – tudta meg a portál.

Az oroszországi média becslései szerint a légitársaságoknak hamarosan már nem lesz más választásuk, mint szétszedni néhány sugárhajtású repülőgépet, hogy alkatrészt szerezzenek más repülőgépekhez. A problémát a Euronews szerint a polgári légi közlekedésért felelős orosz miniszterelnök-helyettes, Jurij Boriszov is elismerte, de mint mondta, a nyugati gyártású repülőgépek körülbelül 4 évig még kitartanak nagyobb alkatrészcserék nélkül.

Hozzá hasonlóan nyugalomra intett Viktor Gorbacsov, a Polgári Repülési Szövetség igazgatója is, aki szerint a pilóták nyugodtan megállhatnak fékek nélkül is, vagy azok minimális használatával, mert ez nem tilos, és nem befolyásolja a repülés biztonságát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!