Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Kevés embert érintene, de busás bevételt és számottevő kibocsátáscsökkentést hozhatna a gyakran repülők adója, ami egyelőre csak egy ötlet.
Meg kellene fontolni a légitársaságok törzsutasainak megadóztatását egy tanulmány szerint, amely arra jutott, hogy ha bevezetnék a „jet-setter” – vagyis az évente rendszeresen többször is repülőgéppel utazókra kivetett – adót, azzal ötödével csökkenthető lenne a repülés szén-dioxid-kibocsátása és ezzel a globális felmelegedés, és még évente 64 milliárd eurós bevétel keletkezne anélkül, hogy az emberek többségének pluszköltséget jelentene.
A New Economic Foundation által vázolt elképzelés alapján az évi egyen felüli minden extra oda-vissza légi út után fokozatosan emelkedő adót fizettetnének meg a légi utasokkal. A lépés a legtöbbet repülő 5 százalékot érintené – tőlük jönne az adóbevétel több mint fele –, a lakosok 72 százaléka viszont meg sem érezné, hiszen évi egyszer vagy még annyiszor sem repül.
A gyakran repülők adójából keletkező bevételeket a fenntarthatóbb közösségi közlekedés – vasút, buszok – fejlesztésére lehetne fordítani, egyúttal csökkentené a szükségtelen repülések számát is.
„Jelenleg nincs különbség aközött, aki csak évente egyszer repül, hogy meglátogassa a családját, és aközött, aki tizedszerre repül el a tengerparti nyaralójába” – idézte a The Guardian Magdalena Heuwiesert, a fenntartható közlekedésért kampányoló Stay Grounded munkatársát, a tanulmány társszerzőjét.
A felvetés hatását modellezték is, és arra jutottak, hogy 2028-ig 26 százalékkal csökkenne az utasok száma és 21 százalékkal a légi közlekedés által kibocsátott szén-dioxid-mennyiség, ahhoz képest, ha nem történne ilyen intézkedés. Az adónem mértéke 0 százalék lenne minden 12 hónap első oda-vissza repülésénél, de 100 euróval terhelnének meg minden további, 12 hónapon belüli újabb oda-vissza utat, ezenfelül pluszköltséget raknának a hosszabb távú utakra és az első osztályra szóló jegyekre is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Szabad-e, kell-e sportolnia egy daganatos betegnek? Amíg a daganatot el nem távolítják, csak a kíméletes mozgás javallott, de a tudomány mostani állása szerint a sport gyorsítja a felépülést, javítja az életminőséget.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Az USA legnagyobb sztorija végzetes lehet az elnök számára.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Ketrecharcosok Klubja.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.