Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A kivitelező szerint tévedésről és fordítási hibákról van szó.
A brazil munkaügyi hatóságok szerint emberkereskedelem áldozatai azok a kínai munkások, akik a BYD elektromos járműveket gyártó kínai vállalat brazíliai gyárépítésén dolgoztak – írja a Reuters hírügynökség.
A beruházást kivitelező Jinjiang csoport korábban elutasította a hatóságok feltételezését arról, hogy a Bahia államban található telephelyen a munkások rabszolgasággal felérő körülmények között dolgoznának, szerintük ez pontatlanságból és fordítási tévedésekből fakad. A BYD előbb azt közölte, hogy megszakítja a kapcsolatot a Jinjianggal, később viszont az autógyártó egyik vezetője „külföldi erőket” vádolt meg azzal, hogy szándékosan pocskondiázzák a kínai márkákat és az országot.
A kínai külügyminisztérium pénteken bejelentette, hogy kapcsolatban állnak a brazil féllel, hogy tisztázzák a helyzetet. Hozzátették: Kína védi a dolgozók jogait, és elvárja a kínai cégektől, hogy működésük során betartsák a jogszabályokat.
A brazil munkaügyi hatóságok január 7-ére tárgyalást tűztek ki a BYD-vel és a Jinjianggal, ahol megállapodhatnak az ügyben zajló eljárás lezárásáról, de továbbra is szigorú vizsgálat alá vethetik tevékenységüket.
Az idei év első hónapjában a BYD Kínán kívüli értékesítésének közel ötöde Brazíliára esett, a vállalat jövőre a dél-amerikai országban is megkezdené a gyártást. A BYD-gyár Kína növekvő brazíliai befolyásának jelképe, a cég csak a Bahia állambeli gyár felépítésére 250 milliárd forintnyi összeget fordít.
A Reuters megjegyzi: a baloldali brazil elnök számára elsőséget élvez a munkahelyteremtés, ezzel azonban szemben áll az a gyakorlat, hogy a kínai vállalatok saját munkásaikat viszik a külföldi beruházásaikhoz. A brazil hatóságok videókat tettek közzé a kínai munkások körülményeiről: ezeken az látható, hogy matrac nélküli emeletes ágyakon alszanak, és a hét minden napján, kirívóan magas óraszámban dolgoztatják őket.
A BYD a jövő év végén magyarországi gyárában is megkezdené a termelést.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.