A szakszervezetekkel kötött megállapodás után 300 millió euróval csökkentik a Volkswagen vezetőségének bérét
A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.
HVG
A Volkswagen vezetőinek fizetését 300 millió euróval csökkentik 2030-ig, az igazgatótanács nagyobb arányban veszít a béréből, mint a dolgozók vagy a vezetőség többi tagja – írja az Euronews.
A döntésre azután került sor, hogy tavaly év végén a szakszervezetek kiadáscsökkentésekben állapodtak meg a német autógyártócéggel az üzemek bezárásának elkerülése érdekében – legalábbis rövid távon.
A még decemberben tető alá hozott alku többek között évi 15 milliárd eurós megtakarítást ír elő középtávon, amit a munkaerő és a management fizetésének megvágása mellett 35 ezres ezer fős leépítéssel igyekeznek elérni az évtized végéig. Emellett a gyártani tervezett darabszámot is 734 ezerrel csökkentenék.
Fokozatosak lesznek az elbocsátások, visszaállítják a foglalkoztatási garanciát, cserébe a munkavállalóknak le kell mondaniuk a közvetlen béremelésekről. Mindkét fél örülhet.
A szakszervezeti vezetők így is „karácsonyi csodának” nevezték a megállapodást, majd felszólították a céget, hogy a vezetőség is vállalja a felelősséget a visszaesésért, és fönt is húzzák össze a nadrágot.
A Volkswagen szenvedése újabb tünete a kínai autóipar előretörésének és az EU utólag elhibázottnak tűnő szakpolitikájának, melyről itt írtunk korábban.
Az eredetileg tervezettnél még évekig kevesebb autó készülhet a debreceni BMW-gyárban a 24.hu szerint. A cég úgy reagált: a piaci keresleten múlik, mikor érhetik el a teljes kapacitást.
Egy lecsúszott zsákfaluban játszódik, ahhoz képest mégis meglepően pozitív kicsengésű a Loupe Színházi Társulás Az éjjel soha nem érhet véget című bemutatója. De mit jelent itt a fociultrák kedvenc dala? Kritika.