Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A legfelső vezetés fizetése a dolgozókénál nagyobb arányban csökkent. Ez is része a tavaly kötött megállapodásnak, amelynek értelmében az üzemek bezárásának elkerüléséért a cég fizetéseket csökkent és leépít, ami egyúttal a német autóipar válságának újabb tünete.
A Volkswagen vezetőinek fizetését 300 millió euróval csökkentik 2030-ig, az igazgatótanács nagyobb arányban veszít a béréből, mint a dolgozók vagy a vezetőség többi tagja – írja az Euronews.
A döntésre azután került sor, hogy tavaly év végén a szakszervezetek kiadáscsökkentésekben állapodtak meg a német autógyártócéggel az üzemek bezárásának elkerülése érdekében – legalábbis rövid távon.
A még decemberben tető alá hozott alku többek között évi 15 milliárd eurós megtakarítást ír elő középtávon, amit a munkaerő és a management fizetésének megvágása mellett 35 ezres ezer fős leépítéssel igyekeznek elérni az évtized végéig. Emellett a gyártani tervezett darabszámot is 734 ezerrel csökkentenék.
A szakszervezeti vezetők így is „karácsonyi csodának” nevezték a megállapodást, majd felszólították a céget, hogy a vezetőség is vállalja a felelősséget a visszaesésért, és fönt is húzzák össze a nadrágot.
A Volkswagen szenvedése újabb tünete a kínai autóipar előretörésének és az EU utólag elhibázottnak tűnő szakpolitikájának, melyről itt írtunk korábban.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Ez már a második alkalom.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?