Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Ennyi még nem volt, még az új módszertan 2018-as bevezetése óta sem.
„A világ összetettebb, mint ahogy egy-két kiragadott adat, vagy rendkívüli hír alapján látszik” – írta a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ahhoz a posztjához, amelyben a – képes formában – bemutatta az állami cégcsoport éves riportját. A riportból, melyet a 444 szúrt ki, alig-alig lehet olyan adatot bemutatni, amely ne a vasúttársaság elképesztő pontatlanságáról árulkodna még annak ellenére is, hogy Hegyi szerint egész jól teljesítettek.
Annak ellenére tartja, hogy jól teljesítettek, hogy az általa közzétett riportból derül ki:
nagyjából 3,6 millió percet késtek járataik, ami közel hét évnek felel meg.
A riportban viszont azt sem felejtik el a riasztó szám mellé tenni, hogy ez az összes menetidőhöz viszonyítva csupán 3,8 százalék. Ráadásul mindezt úgy sikerült összehozni, hogy egy olyan, 2018-ban debütált módszerrel számítják a késéseket, mely szerint egy késés csupán hat perctől számít késésnek.
Az új mérési modell bevezetésekor, 2018-ban 2,54 százalékon volt a mérés, ez egészen 2020-ig javult 1,95 százalékig. Azóta viszont folyamatosan növekszik, a tavalyi az eddig mért legrosszabb adat.
Azért van olyan ábra, amelyről kicsit pontosabb adatok is kiderülnek:
Arról viszont Hegyi nem tett közzé semmit, hogy melyek a késésekkel legerőteljesebben sújtott vonalak. Csak arról, hogy hol a legpontosabbak:
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Ez a HVG kvízjátéka.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.