Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nettó 24 milliárd forintot osztottak ki Rogán Antalék az állami kommunikációra 2024 utolsó három hónapjában.
Nyilvánosságra hozta a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a 2024 utolsó három hónapjában kiosztott megbízásainak listáját, az Mfor pedig egy részletes összegzést készített a dokumentumról. A hivatal – amely a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozik – összesen bruttó 30,6, nettó 24,1 milliárd forint értékben adott megbízásokat, kivétel nélkül mindet Balásy Gyula cégeinek.
Ez utóbbi tényben azért nincs meglepetés, mert a keretszerződésekkel már jóval korábban biztosították, hogy ezek a cégek végezzék a munkát. Azaz nem külön-külön ír ki pályázatot és szerződik minden egyes állami cég a reklámozásra és a kommunikációs feladatok elvégzésére, hanem az állam nevében a Nemzeti Kommunikációs Hivatal egy nagy közös, több évre szóló pályázatot írt ki, ennek a szerződése alapján megy minden munka.
A teljes összeg felét, nettó 12,2 milliárd forintot négy, kormánykommunikációról szóló szerződés teszi ki, itt feltehetően az újabb plakátkampányokról van szó. A Családbarát Magyarország programsorozat rendezvényszervezési és kommunikációs munkáira 2,8 milliárd forint jut, a Visit Hungary Nonprofit Zrt.-nek 2,2 milliárdért végeznek médiaügynökségi munkákat, de befért a Top 5-be a Szuverenitásvédelmi Hivatal kommunikációs feladataiért járó 1,3 milliárd forint is.
Hivatalosan még nem biztos, hogy a teljes összeget el is költik: mindegyik esetben az összeg 70 százalékára vállaltak biztos lehívást, a maradék 30 az a mozgástér, amennyivel meg lehet növelni a keretet.
Ezekhez képest aprópénz az a 100 millió forint, amiből a hazaváró diákhitel kampányát készítik. Azért érdemes mégis megemlíteni, mert szinte napra pontosan egy éve ilyenkor épp a Diákhitel Központ kommunikációs költése volt az első olyan ügy, amellyel Magyar Péter, a cég akkor távozó vezetője előállt: azt mondta, 3-6-szorosan túlárazott szerződéseket írt alá. A Közbeszerzési Hatóság fél évvel később erről azt írta, szabályosak voltak a szerződések.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.