Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Mától szombatig az adóhatóság fokozottan ellenőrzi az üzletek jogszerű működést.
A NAV is készül a szombati nőnapra, március 3. és 8. között kiemelt figyelemmel ellenőrzik a virág-, édesség- és ajándékárusokat – írja közleményében az adóhatóság.
Főleg a nyugta- és számlaadást, az online pénztárgépek használatát, az alkalmazottak bejelentését és az áruk eredetét vizsgálják majd. Mint írják, a leggyakoribb probléma a nyugtaadás mulasztása, amit akár kétmillió forintos bírsággal büntethetnek. Emellett súlyos esetben tizenkét napra bezárhatják az üzleteket, ami visszaeső szabályszegők esetében automatikus, egyéb esetekben a hatóság mérlegelhet.
A NAV felhívja arra is a figyelmet, hogy a speciális szabályok alapján adózóknak (katásoknak, kivásoknak) sem éri meg trükközni, ők a bírság mellett elveszíthetik a kedvezményeket is. Amely bolt pedig nem jelenti be az alkalmazottakat, az speciális büntetésre számíthat, felkerül a NAV szégyenlistájára, ami jellemzően azzal jár, hogy kizárják a költségvetési forrásokból finanszírozott pályázatokból.
A hatóság hozzáteszi: az ellenőrzésekkel nem csak a csalókat szűrik ki, de a szabályosan működő vállalkozásokat is támogatják a tisztességtelen versenyelőny felszámolásával.
Nyitóképünk illusztráció, fotó: GEORGIY ZIMAREV / SPUTNIK / SPUTNIK VIA AFP
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.