Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A svájci cég pénzügyi vezetője szerint így már olcsóbb Európából szállítaniuk, és a fogyasztói haragtól sem kell tartaniuk, ha a csokipapíron nem szerepel, hogy „made in USA.”
A Donald Trump vámjaira válaszul kivetett viszontvámok miatt mostantól kizárólag európai gyáraiból szállít csokit Kanadába a svájci Lindt & Sprüngli – számolt be a Reuters. A Magyarországon is népszerű csokimárka a kanadai piacot eddig fele részben amerikai üzemeiből látta el.
Adalbert Lechner, a Lindt vezérigazgatója elmondta, hogy Kanada a tíz legfontosabb piacuk egyike, de az észak-amerikai ország keresletét gond nélkül el tudják látni Európából. Az átállásra már megkezdték a felkészülést, az év közepétől már hiába keresik a kanadai vásárlók az amerikai Lindlt az áruházak polcain.
Martin Hug, a cég pénzügyi vezetője arról beszélt, hogy a vámok mellett már olcsóbb Európából csokit szállítani Kanadába, ráadásul kevésbé kell tartaniuk a fogyasztók haragjától, ha a csokipapíron nem az a felirat áll, hogy “Made in USA.”
Az Egyesült Államokban ugyanakkor továbbra is többnyire az országban készült Lindt csokit fogyaszthatnak, mivel az Amerikában eladott édességek 95 százaléka az USA-ban található gyárakból kerül ki.
A Donald Trump által Kanadára és Mexikóra kivetett 25 százalékos vámok kedden léptek életbe, amire válaszul Kanada bosszúvámokat jelentett be 30 milliárd kanadai dollár értékben. Ha az amerikai vámok fennmaradnak, Kanada további 125 milliárd kanadai dollár értékű amerikai árura vetné ki viszontvámjait.
Borítóképünk illusztráció.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.