Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5c0c8618-1cca-453b-9036-222a3de2edc4","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Szemtanúk szerint sokakat halálra tapostak, amikor a tömeg a tűz elől menekült.","shortLead":"Szemtanúk szerint sokakat halálra tapostak, amikor a tömeg a tűz elől menekült.","id":"20250316_Legalabb-otvenen-meghaltak-egy-macedoniai-diszkotuzben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c0c8618-1cca-453b-9036-222a3de2edc4.jpg","index":0,"item":"9486b7b6-9d4d-4e41-8e78-91b0d0d1fe92","keywords":null,"link":"/vilag/20250316_Legalabb-otvenen-meghaltak-egy-macedoniai-diszkotuzben","timestamp":"2025. március. 16. 09:08","title":"Legalább ötvenen meghaltak egy macedóniai diszkótűzben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49667690-f212-4ef4-8cf0-618351ad7ff4","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az eladónőnek halálos sérülést okozott, két másik embert pedig megsebesített.","shortLead":"Az eladónőnek halálos sérülést okozott, két másik embert pedig megsebesített.","id":"20250315_Egy-husanggal-tamado-ferfi-megolte-egy-kisbolt-eladonojet-Fonon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49667690-f212-4ef4-8cf0-618351ad7ff4.jpg","index":0,"item":"49d867de-4452-43b1-8a42-037d644dbdbb","keywords":null,"link":"/itthon/20250315_Egy-husanggal-tamado-ferfi-megolte-egy-kisbolt-eladonojet-Fonon","timestamp":"2025. március. 15. 07:40","title":"Egy husánggal támadó férfi megölte egy kisbolt eladónőjét Fonón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump azért veri szét a gazdaságot, mert elhiszi azokat az álhíreket, amelyeket éppen ő terjeszt. Tévedés, hogy egy ukrajnai fegyvernyugvás elsősorban Putyinnak lesz teher, mert legfőbbképpen az USA-nak. Mao kínai kulturális forradalmának amerikai verzióját adja elő Trump. Könnyen előfordulhat, hogy a Nyugat-Balkán ismét biztonsági probléma lesz Európa számára. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump azért veri szét a gazdaságot, mert elhiszi azokat az álhíreket, amelyeket éppen ő terjeszt. Tévedés...","id":"20250315_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"7120d509-293e-49b1-94a9-fa4ff5636d90","keywords":null,"link":"/360/20250315_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 15. 10:00","title":"Nemzetközi lapszemle: Lehet Németországnak és Lengyelországnak atombombája?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c09db879-9f17-4c52-9d15-c50f4be16a2d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A magyar Z generáció sokszínű, tagjainak fontosak az értékek, de a spórolás még fontosabb. Sokat vásárolnak az interneten, de alaposan utána is néznek a megrendelni kívánt terméknek, és hallgatnak az influenszerekre – de csak azokra, akiket hitelesnek tartanak. Ez a Diverzum friss Z generációs kutatásából derül ki.","shortLead":"A magyar Z generáció sokszínű, tagjainak fontosak az értékek, de a spórolás még fontosabb. Sokat vásárolnak...","id":"20250316_z-generacio-reklam-influenszer-kutatas-diverzum-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c09db879-9f17-4c52-9d15-c50f4be16a2d.jpg","index":0,"item":"8bb1593a-a702-4333-8f7c-01c387250bf3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250316_z-generacio-reklam-influenszer-kutatas-diverzum-ebx","timestamp":"2025. március. 16. 19:00","title":"Két dolognak hisznek a magyar fiatalok: az influenszereknek és az áraknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"552606a0-fa5b-4161-8339-a2aa15acbb3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egész nap felhős, hűvös idő lesz, az eső délelőtt elvonul az ország fölül.","shortLead":"Egész nap felhős, hűvös idő lesz, az eső délelőtt elvonul az ország fölül.","id":"20250315_Az-idojaras-Magyar-Peternek-kedvez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/552606a0-fa5b-4161-8339-a2aa15acbb3d.jpg","index":0,"item":"3f7e880c-3db5-4993-bcf4-70753e91ba0e","keywords":null,"link":"/itthon/20250315_Az-idojaras-Magyar-Peternek-kedvez","timestamp":"2025. március. 15. 08:21","title":"Az eső reggel rázendít, de délutánra elvonul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9e16524-97ac-456e-a722-7e4777d449c9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A német Amazontól rendelt egy tesztelő egy erős AMD processzort. A csomag kézbesítésekor úgy tűnt, minden rendben van. Azonban amikor pár nap múlva dolgozni akart a CPU-val, jött a feketeleves.","shortLead":"A német Amazontól rendelt egy tesztelő egy erős AMD processzort. A csomag kézbesítésekor úgy tűnt, minden rendben van...","id":"20250316_hamis-amd-processzor-nemet-amazon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9e16524-97ac-456e-a722-7e4777d449c9.jpg","index":0,"item":"97626b52-5848-461f-8fce-1aafbce10eb1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250316_hamis-amd-processzor-nemet-amazon","timestamp":"2025. március. 16. 08:03","title":"Vett egy menő AMD processzort az Amazonon, kicsomagolta, és kellemetlen meglepetés érte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A 15, 17, illetve 21 éves fiatalok egy 17 éves fülöpjakabi fiútól szerezték be a kábítószert. ","shortLead":"A 15, 17, illetve 21 éves fiatalok egy 17 éves fülöpjakabi fiútól szerezték be a kábítószert. ","id":"20250316_Fiatalkoru-drogdilereket-fogtak-Bacs-Kiskun-varmegyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6.jpg","index":0,"item":"94194a6f-feae-4885-9e80-3ccd885c1a30","keywords":null,"link":"/itthon/20250316_Fiatalkoru-drogdilereket-fogtak-Bacs-Kiskun-varmegyeben","timestamp":"2025. március. 16. 10:47","title":"Fiatalkorú drogdílereket fogtak Bács-Kiskun vármegyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27d38b34-8014-41aa-aca2-ff7ff87c89b9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden jel szerint jól halad Kína annak a repülőgép-hordozónak a fejlesztésével, ami azonos képességekkel bírhat, mint az Egyesült Államok legmodernebb hajója.","shortLead":"Minden jel szerint jól halad Kína annak a repülőgép-hordozónak a fejlesztésével, ami azonos képességekkel bírhat, mint...","id":"20250315_atommeghajtasu-repulogep-hordozo-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27d38b34-8014-41aa-aca2-ff7ff87c89b9.jpg","index":0,"item":"eebdb9c4-5948-4c71-afaa-c698480f88ea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250315_atommeghajtasu-repulogep-hordozo-kina","timestamp":"2025. március. 15. 18:03","title":"Atommeghajtású hadihajót épít Kína – célkeresztben az USA fölénye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.
A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt is, hogy milyen kreatív elemek, szavak és emojik növelik a hatékonyságot. Azt is kiderítették, hogy milyen hosszúságú szövegek teljesítenek a legjobban a szépségipari termékek hirdetéseiben.
Így fest a kutatás módszertana
A kutatás során 100 nagy szépségipari márka kampányait vették górcső alá, elsősorban az európai és amerikai piacokon. Az elemzett márkák között szerepeltek olyan nevek, mint az Ilia Beauty, a Kérastase, az Osea Malibu, a Huda Beauty, az E.L.F. Cosmetics, a Sol De Janeiro, a Kosas, a K18 Hair, a Drunk Elephant, az Augustinus Bader és a Dermalogica.
300 kiemelkedően teljesítő hirdetés vizsgálata
A kutatás nem véletlenszerű mintavételen alapult. Kizárólag azokat a hirdetéseket elemezték, amelyek bizonyítottan a leghosszabb ideig futottak, illetve kiemelkedően magas engagement mutatókkal rendelkeztek. Céljuk az volt, hogy azonosítsák azokat a faktorokat, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú hirdetési sikerhez.
A kutatás során nemcsak kvalitatív elemzést végeztek, hanem mesterséges intelligencia (AI) alapú szöveganalízist is alkalmaztak. Az Evolut algoritmusok segítségével elemezte a szavak és emojik hatékonyságát, valamint azt is megvizsgálta, hogy bizonyos szövegszerkezetek milyen kapcsolatban állnak a hirdetések teljesítményével.
Az elemzést a MagicBrief szoftver segítségével végezték, amely egy nemzetközileg elismert analitikai platform, és több tízezer márka több millió hirdetését tárolja és elemzi.
Evolut-kutatás.
Evolut
Mitől működik egy beauty hirdetés?
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az úgynevezett User Generated Content (felhasználó által készített tartalom) videós hirdetések teljesítettek a legjobban, míg a statikus képes hirdetések rövidebb ideig maradtak aktívak.
A videóhirdetések átlagosan 28 százalékkal tovább futottak, mint az egyetlen képből álló (single image) kreatívok.
A termékdemonstrációt tartalmazó videók voltak a legsikeresebbek, míg a tisztán lifestyle fókuszú videók rövidebb ideig futottak.
Az úgynevezett carousel hirdetések – ahol a felhasználók több vizuális elemet lapozhatnak végig – szintén kiemelkedő engagementet értek el, különösen smink- és hajápolási márkáknál.
Evolut-kutatás. Kylie.
Evolut
Mit jelent ez? A videós tartalmak, különösen azok, amelyek a termék működését és hatását mutatják be, jelentősen növelik a hirdetések teljesítményét és hosszabb futási időt eredményeznek.
Az elemzés alapján bizonyos kreatív stratégiák rendszeresen jobb eredményeket hoznak.
A leghosszabb ideig futó hirdetések 67 százaléka tartalmazott valamilyen „transzformációs” elemet, például before-after (előtte-utána) képeket vagy videókat, amelyek vizuálisan demonstrálták a termék hatását. A social proof (társadalmi bizonyíték) is erőteljes szerepet játszik. Az olyan kifejezések, mint „bestseller”, „díjnyertes”, „több ezer elégedett vásárló” 21 százalékkal hosszabb futási időt eredményeztek, mint a pusztán termékjellemzőkre építő hirdetések.
Evolut-kutatás. Ilia Beauty.
Evolut
Ez azt jelezi, hogy a sikeres szépségipari hirdetések nemcsak bemutatják a terméket, hanem egy érzelmi reakciót is kiváltanak a fogyasztóból – legyen az egy látványos átalakulás, társadalmi bizonyíték vagy egy személyes történet.
A kutatás során az Evolut azt is megvizsgálta, milyen szavakat és mely emojikat használják a legjobban teljesítő hirdetésekben.
A legsikeresebb hirdetések gyakran használnak bizonyos szavakat a figyelem felkeltésére és a vásárlási hajlandóság növelésére.
Ezek a leggyakoribbak:
Forradalmian új
Tudományosan bizonyított
100 százalékban természetes
Dermatológiailag tesztelt
Csak korlátozott ideig.
A legsikeresebb szavak és emojik párosítása:
Ragyogó bőr
Hidratálás
Díjnyertes
Forradalmi formula
100 százalékban természetes
A kutatás rávilágított arra, hogy a szépségipari hirdetések nemcsak vizuális elemekből állnak, hanem egy érzelmi és pszichológiai stratégia részei is. A legjobb kampányok:
Történetmesélésre építenek, ahelyett, hogy azonnal értékesíteni próbálnának.
Vizualizálják a változást, legyen szó bőr, haj vagy smink átalakulásáról.
Társadalmi bizonyítékokat használnak, például ügyfélvéleményeket vagy eladási adatokat.
Erős kulcsszavakat és emojikat kombinálnak, hogy érzelmi kötődést építsenek.
A kutatás szerint a szépségipari márkáknak tudatosan kell építeniük a kreatív stratégiájukat, ha ki akarnak tűnni az egyre telítettebb piacon.
A szépségipari hirdetések jövője
Az Evolut kutatása úgy találta, hogy a hatékony szépségipari hirdetések nem csupán kreatív megjelenések, hanem stratégiailag felépített, adatvezérelt kampányok, amelyek az emberi pszichológiára és vizuális meggyőzésre építenek.
A kutatás eredményei segíthetnek a szépségmárkáknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni a folyamatosan változó digitális térben.
Ruganyos bőr és érfalak, újjászületett ízületek, erős haj – többféle jó hatást remélnek, akik hallgatnak az idők szavára, és belefognak a kollagénpótlásba.