Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1620d21f-d6bb-4719-8d23-85293cdf522a","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Közel 13 milliárd forinttal lett könnyebb az önkéntes nyugdíjpénztári vagyon a kormány intézkedésének hatására. A legtöbben hitelt törlesztenek belőle.","shortLead":"Közel 13 milliárd forinttal lett könnyebb az önkéntes nyugdíjpénztári vagyon a kormány intézkedésének hatására...","id":"20250311_onkentes-nyugdijpenztar-ingatlancelu-felhasznalas-penzkivonas-ingatlan-mnb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1620d21f-d6bb-4719-8d23-85293cdf522a.jpg","index":0,"item":"51f90e7d-05ee-474a-969a-3a162546d878","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250311_onkentes-nyugdijpenztar-ingatlancelu-felhasznalas-penzkivonas-ingatlan-mnb","timestamp":"2025. március. 11. 11:33","title":"Milliárdokat vettek ki nyugdíjcélú megtakarításaikból a magyarok, hogy ingatlanjukra fordítsák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A világhírű szlovén filozófus azt mondja, hogy Európának elvi pragmatizmusra kell támaszkodnia, ha helyt akar állni a világban, és abba kell hagynia a „szokványos baloldali-liberális nyafogást”. Putyinnak már volt dolga egy-két kemény amerikai elnökkel, de Trump nem tartozik közéjük. Milyen történelmi példák alapján dönthet Ukrajnáról az amerikai elnök? Tárgyalási taktikát jelent Trumpnál a vámok bevezetése, vagy nagyon is komolyan gondolja a dolgot? Szélsőjobbos mártírt csinál az ultranacionalista Georgescuból, hogy a román Alkotmánybíróság megtiltotta indulását a májusi elnökválasztáson. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A világhírű szlovén filozófus azt mondja, hogy Európának elvi pragmatizmusra kell támaszkodnia, ha helyt akar állni...","id":"20250312_Nemzetkozi-lapszemle-Slavoj-Zizek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"1be04611-67b3-4875-a33f-6d7569cefe35","keywords":null,"link":"/360/20250312_Nemzetkozi-lapszemle-Slavoj-Zizek","timestamp":"2025. március. 12. 11:22","title":"Slavoj Žižek: „Európának új szuperhatalommá kell válnia”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ac4d2e-cb7e-4cde-b9b4-db113cd959f6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy másik vonaton is agresszív volt a személyzettel a 44 éves férfi.","shortLead":"Egy másik vonaton is agresszív volt a személyzettel a 44 éves férfi.","id":"20250311_Kes-Nemetorszag-vonat-letartoztatas-utasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ac4d2e-cb7e-4cde-b9b4-db113cd959f6.jpg","index":0,"item":"fd0f2c49-064b-4a81-a50b-9aa722c79379","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_Kes-Nemetorszag-vonat-letartoztatas-utasok","timestamp":"2025. március. 11. 17:17","title":"Késsel fenyegetőző férfi miatt kellett leszállítani több száz embert egy német vonatról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32a98972-51f0-4911-87c5-dc50028fc60b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mindenki attól fél, hogy recesszió jön az Egyesült Államokban.","shortLead":"Mindenki attól fél, hogy recesszió jön az Egyesült Államokban.","id":"20250310_Bezuhantak-az-amerikai-tozsdek-zuhanorepulesben-a-Tesla-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32a98972-51f0-4911-87c5-dc50028fc60b.jpg","index":0,"item":"66e8b0ea-511b-43f1-ae99-54263e65c2d0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Bezuhantak-az-amerikai-tozsdek-zuhanorepulesben-a-Tesla-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 22:06","title":"Beestek az amerikai tőzsdék, zuhanórepülésben a Tesla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba1929e3-e6d4-4599-9e7e-8716c15e12b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A költségvetési biztos ellenjegyzésére lenne szükség minden kiadáshoz.","shortLead":"A költségvetési biztos ellenjegyzésére lenne szükség minden kiadáshoz.","id":"20250312_onkormanyzat-allamkincstar-koltsegvetesi-biztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba1929e3-e6d4-4599-9e7e-8716c15e12b8.jpg","index":0,"item":"7ef708bb-9544-415a-a274-cfdb0e94f9ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_onkormanyzat-allamkincstar-koltsegvetesi-biztos","timestamp":"2025. március. 12. 10:30","title":"Szabad Európa: Helytartókat ültethet a kormány az önkormányzatok nyakára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6d6de0-c84a-4552-b35e-1e75cd76caa9","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Aki még emlékszik a dotkomlufira vagy a 2007–2009-es válságra, kínosan érezheti magát, amikor azt hallja, hogy mekkora pénzeket visznek mostanában a mesterséges intelligencia fejlesztésébe vagy a kriptovalutákba. Mi van, ha egy gigantikus lufit fújunk épp, és honnan vehetjük észre, hol a határ a kockázatkeresés és az őrültség közt?","shortLead":"Aki még emlékszik a dotkomlufira vagy a 2007–2009-es válságra, kínosan érezheti magát, amikor azt hallja, hogy mekkora...","id":"20250312_egy-masik-kozgazdasag-valsag-lufi-tularazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6d6de0-c84a-4552-b35e-1e75cd76caa9.jpg","index":0,"item":"a779c1ba-20ae-4098-9c00-5ffdbfbf0107","keywords":null,"link":"/360/20250312_egy-masik-kozgazdasag-valsag-lufi-tularazas","timestamp":"2025. március. 12. 15:00","title":"A csúnya válság első jele: senki nem mer szólni, hogy válság jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb18ce24-b0cd-4503-8a0a-db6322f57b36","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az állapota miatt menet közben egy másik orvosnak kellett átvennie az operációt. ","shortLead":"Az állapota miatt menet közben egy másik orvosnak kellett átvennie az operációt. ","id":"20250311_pozsonyi-korhaz-bedrogozott-orvos-mutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb18ce24-b0cd-4503-8a0a-db6322f57b36.jpg","index":0,"item":"881f2638-50c7-4820-9a59-7985044b8f91","keywords":null,"link":"/elet/20250311_pozsonyi-korhaz-bedrogozott-orvos-mutet","timestamp":"2025. március. 11. 14:55","title":"Bedrogozva műtött egy orvos egy pozsonyi kórházban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"976a1b0b-805f-4490-a44e-1c1044545f1b","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Franciaország immár sokadik történelmi ajánlata ezúttal pozitív fogadtatásra talált az orosz fenyegetés és Trump-tornádó után. Az amerikai nukleáris pajzsot lehet helyettesíteni, de a számok, képességek és doktrínák szerint ennek nem lenne kellően hiteles elrettentő ereje. Márpedig a nukleáris elrettentés elsősorban “teológiai” kérdés. Elhisszük-e, hogy Franciaország akár egy Párizst érő nukleáris támadás kockáztatásával is atomfegyverrel válaszolna például arra, hogy Oroszország atombombát dob a Baltikumra? Elemzés.","shortLead":"Franciaország immár sokadik történelmi ajánlata ezúttal pozitív fogadtatásra talált az orosz fenyegetés és...","id":"20250311_Europa-nuklearis-ernyo-elrettentes-atomarzenal-megosztas-Franciaorszag-Egyesult-Kiralysag-kiterjesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/976a1b0b-805f-4490-a44e-1c1044545f1b.jpg","index":0,"item":"e444a49a-d3ff-413f-81a6-6feb56f9cce2","keywords":null,"link":"/360/20250311_Europa-nuklearis-ernyo-elrettentes-atomarzenal-megosztas-Franciaorszag-Egyesult-Kiralysag-kiterjesztes","timestamp":"2025. március. 11. 09:30","title":"Párizs elleni atomtámadás kockázatával is járhat, ha az amerikai atompajzs helyett a francia venné át Európa védelmét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.
A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt is, hogy milyen kreatív elemek, szavak és emojik növelik a hatékonyságot. Azt is kiderítették, hogy milyen hosszúságú szövegek teljesítenek a legjobban a szépségipari termékek hirdetéseiben.
Így fest a kutatás módszertana
A kutatás során 100 nagy szépségipari márka kampányait vették górcső alá, elsősorban az európai és amerikai piacokon. Az elemzett márkák között szerepeltek olyan nevek, mint az Ilia Beauty, a Kérastase, az Osea Malibu, a Huda Beauty, az E.L.F. Cosmetics, a Sol De Janeiro, a Kosas, a K18 Hair, a Drunk Elephant, az Augustinus Bader és a Dermalogica.
300 kiemelkedően teljesítő hirdetés vizsgálata
A kutatás nem véletlenszerű mintavételen alapult. Kizárólag azokat a hirdetéseket elemezték, amelyek bizonyítottan a leghosszabb ideig futottak, illetve kiemelkedően magas engagement mutatókkal rendelkeztek. Céljuk az volt, hogy azonosítsák azokat a faktorokat, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú hirdetési sikerhez.
A kutatás során nemcsak kvalitatív elemzést végeztek, hanem mesterséges intelligencia (AI) alapú szöveganalízist is alkalmaztak. Az Evolut algoritmusok segítségével elemezte a szavak és emojik hatékonyságát, valamint azt is megvizsgálta, hogy bizonyos szövegszerkezetek milyen kapcsolatban állnak a hirdetések teljesítményével.
Az elemzést a MagicBrief szoftver segítségével végezték, amely egy nemzetközileg elismert analitikai platform, és több tízezer márka több millió hirdetését tárolja és elemzi.
Evolut-kutatás.
Evolut
Mitől működik egy beauty hirdetés?
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az úgynevezett User Generated Content (felhasználó által készített tartalom) videós hirdetések teljesítettek a legjobban, míg a statikus képes hirdetések rövidebb ideig maradtak aktívak.
A videóhirdetések átlagosan 28 százalékkal tovább futottak, mint az egyetlen képből álló (single image) kreatívok.
A termékdemonstrációt tartalmazó videók voltak a legsikeresebbek, míg a tisztán lifestyle fókuszú videók rövidebb ideig futottak.
Az úgynevezett carousel hirdetések – ahol a felhasználók több vizuális elemet lapozhatnak végig – szintén kiemelkedő engagementet értek el, különösen smink- és hajápolási márkáknál.
Evolut-kutatás. Kylie.
Evolut
Mit jelent ez? A videós tartalmak, különösen azok, amelyek a termék működését és hatását mutatják be, jelentősen növelik a hirdetések teljesítményét és hosszabb futási időt eredményeznek.
Az elemzés alapján bizonyos kreatív stratégiák rendszeresen jobb eredményeket hoznak.
A leghosszabb ideig futó hirdetések 67 százaléka tartalmazott valamilyen „transzformációs” elemet, például before-after (előtte-utána) képeket vagy videókat, amelyek vizuálisan demonstrálták a termék hatását. A social proof (társadalmi bizonyíték) is erőteljes szerepet játszik. Az olyan kifejezések, mint „bestseller”, „díjnyertes”, „több ezer elégedett vásárló” 21 százalékkal hosszabb futási időt eredményeztek, mint a pusztán termékjellemzőkre építő hirdetések.
Evolut-kutatás. Ilia Beauty.
Evolut
Ez azt jelezi, hogy a sikeres szépségipari hirdetések nemcsak bemutatják a terméket, hanem egy érzelmi reakciót is kiváltanak a fogyasztóból – legyen az egy látványos átalakulás, társadalmi bizonyíték vagy egy személyes történet.
A kutatás során az Evolut azt is megvizsgálta, milyen szavakat és mely emojikat használják a legjobban teljesítő hirdetésekben.
A legsikeresebb hirdetések gyakran használnak bizonyos szavakat a figyelem felkeltésére és a vásárlási hajlandóság növelésére.
Ezek a leggyakoribbak:
Forradalmian új
Tudományosan bizonyított
100 százalékban természetes
Dermatológiailag tesztelt
Csak korlátozott ideig.
A legsikeresebb szavak és emojik párosítása:
Ragyogó bőr
Hidratálás
Díjnyertes
Forradalmi formula
100 százalékban természetes
A kutatás rávilágított arra, hogy a szépségipari hirdetések nemcsak vizuális elemekből állnak, hanem egy érzelmi és pszichológiai stratégia részei is. A legjobb kampányok:
Történetmesélésre építenek, ahelyett, hogy azonnal értékesíteni próbálnának.
Vizualizálják a változást, legyen szó bőr, haj vagy smink átalakulásáról.
Társadalmi bizonyítékokat használnak, például ügyfélvéleményeket vagy eladási adatokat.
Erős kulcsszavakat és emojikat kombinálnak, hogy érzelmi kötődést építsenek.
A kutatás szerint a szépségipari márkáknak tudatosan kell építeniük a kreatív stratégiájukat, ha ki akarnak tűnni az egyre telítettebb piacon.
A szépségipari hirdetések jövője
Az Evolut kutatása úgy találta, hogy a hatékony szépségipari hirdetések nem csupán kreatív megjelenések, hanem stratégiailag felépített, adatvezérelt kampányok, amelyek az emberi pszichológiára és vizuális meggyőzésre építenek.
A kutatás eredményei segíthetnek a szépségmárkáknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni a folyamatosan változó digitális térben.
Hiába ígért családi adóparadicsomot Orbán Viktor, és hiába hirdeti a Fidesz ezernyi jó hírét, a magyar választók 56 százaléka kormányváltást akar – derül ki egy friss közvéleménykutatásból.