Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c19e3db9-29c1-408b-8dc8-0da6a921ea43","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyre több nagy vállalat próbál úgy függetlenedni, hogy amit csak lehet, házon belül gyárt le, gondoljunk csak az Apple, a Samsung vagy a Huawei saját chipjeire. A Xiaomi is visszatér erre az útra, és ismét saját készítésű lapkakészletekben gondolkodik. Már kis is szivárogtak részletek arról, hogy milyen lehet ez a chipkészlet.","shortLead":"Egyre több nagy vállalat próbál úgy függetlenedni, hogy amit csak lehet, házon belül gyárt le, gondoljunk csak...","id":"20250418_xiaomi-lapkakeszlet-specifikacio-kiszivargott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19e3db9-29c1-408b-8dc8-0da6a921ea43.jpg","index":0,"item":"b143ea23-ca97-44c6-bea6-1044fa489ab4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_xiaomi-lapkakeszlet-specifikacio-kiszivargott","timestamp":"2025. április. 18. 14:03","title":"8 év után szólhat nagyot a Xiaomi újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","shortLead":"Komoly szankciókat mérlegel a kínai MI-startuppal szemben a Trump-kormányzat, és ezt a felhasználók is megérezhetik.","id":"20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06823f21-08f2-49fc-bd95-f327c2ea0c10.jpg","index":0,"item":"39138eb7-92a1-4a8c-955d-6865f017c857","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_egyesult-allamok-kinai-deepseek-mesterseges-intelligencia-betiltas-amerikai-chipek-nvidia","timestamp":"2025. április. 17. 13:03","title":"Betilthatják a DeepSeeket az Egyesült Államokban – amerikai chipeket sem vehetne a kínai startup","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ed4c09-a5f1-485f-9b49-e2c56fcc919b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szennyezettséget valószínűleg egy 30 éve bezárt szövőgyár okozta.","shortLead":"A szennyezettséget valószínűleg egy 30 éve bezárt szövőgyár okozta.","id":"20250418_Mergezo-anyagok-budapesti-ovoda-15-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ed4c09-a5f1-485f-9b49-e2c56fcc919b.jpg","index":0,"item":"ea27e8e2-c7f0-4dff-933b-d82a72fefc30","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Mergezo-anyagok-budapesti-ovoda-15-kerulet","timestamp":"2025. április. 18. 21:14","title":"Idegrendszer- és agykárosító anyagot mutattak ki egy rákospalotai óvoda levegőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump és Magyar Péter is szóba került.","shortLead":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump...","id":"20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010.jpg","index":0,"item":"746d8148-269c-4d9f-9ac2-8a8df4479820","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 20:42","title":"Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"157cb675-e953-4101-ba98-7efe1cc54a97","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nem meglepő, hogy a Megafon költötte a legtöbbet.","shortLead":"Nem meglepő, hogy a Megafon költötte a legtöbbet.","id":"20250417_kormanypropaganda-kollar-kinga-bayer-zsolt-tuntetes-megafon-kozossegi-media-hirdetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/157cb675-e953-4101-ba98-7efe1cc54a97.jpg","index":0,"item":"f2207a5f-62a5-48f8-9358-f412b3d56bbe","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_kormanypropaganda-kollar-kinga-bayer-zsolt-tuntetes-megafon-kozossegi-media-hirdetes","timestamp":"2025. április. 17. 12:19","title":"Húszmilliót költöttek a kormánypropaganda szócsövei Kollár Kinga lejáratására a közösségi médiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7670d76-a719-4f0f-9b9f-746f6c6f7a13","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Kurali Zoltánt az Államadósság Kezelő Központtól igazolta le Varga Mihály.","shortLead":"Kurali Zoltánt az Államadósság Kezelő Központtól igazolta le Varga Mihály.","id":"20250418_mnb-kurali-zoltan-alelnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7670d76-a719-4f0f-9b9f-746f6c6f7a13.jpg","index":0,"item":"98613ea3-784b-40c9-933f-a3140c4d1846","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_mnb-kurali-zoltan-alelnok","timestamp":"2025. április. 18. 14:40","title":"Kinevezték a Magyar Nemzeti Bank új alelnökét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","shortLead":"A zivatarok miatt szinte az egész országra veszélyjelzést adtak ki.","id":"20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4348e655-d0f5-4cc1-bef1-21906ae8ad2d.jpg","index":0,"item":"7b4281c0-0f6e-4011-9991-8cd4fcb943e4","keywords":null,"link":"/elet/20250417_idojaras-napsutes-meleg-zapor-zivatar-veszlyjelzes","timestamp":"2025. április. 17. 06:22","title":"Napközben néhol 30 fok is lehet, aztán jönnek a zivatarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.
A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt is, hogy milyen kreatív elemek, szavak és emojik növelik a hatékonyságot. Azt is kiderítették, hogy milyen hosszúságú szövegek teljesítenek a legjobban a szépségipari termékek hirdetéseiben.
Így fest a kutatás módszertana
A kutatás során 100 nagy szépségipari márka kampányait vették górcső alá, elsősorban az európai és amerikai piacokon. Az elemzett márkák között szerepeltek olyan nevek, mint az Ilia Beauty, a Kérastase, az Osea Malibu, a Huda Beauty, az E.L.F. Cosmetics, a Sol De Janeiro, a Kosas, a K18 Hair, a Drunk Elephant, az Augustinus Bader és a Dermalogica.
300 kiemelkedően teljesítő hirdetés vizsgálata
A kutatás nem véletlenszerű mintavételen alapult. Kizárólag azokat a hirdetéseket elemezték, amelyek bizonyítottan a leghosszabb ideig futottak, illetve kiemelkedően magas engagement mutatókkal rendelkeztek. Céljuk az volt, hogy azonosítsák azokat a faktorokat, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú hirdetési sikerhez.
A kutatás során nemcsak kvalitatív elemzést végeztek, hanem mesterséges intelligencia (AI) alapú szöveganalízist is alkalmaztak. Az Evolut algoritmusok segítségével elemezte a szavak és emojik hatékonyságát, valamint azt is megvizsgálta, hogy bizonyos szövegszerkezetek milyen kapcsolatban állnak a hirdetések teljesítményével.
Az elemzést a MagicBrief szoftver segítségével végezték, amely egy nemzetközileg elismert analitikai platform, és több tízezer márka több millió hirdetését tárolja és elemzi.
Evolut-kutatás.
Evolut
Mitől működik egy beauty hirdetés?
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az úgynevezett User Generated Content (felhasználó által készített tartalom) videós hirdetések teljesítettek a legjobban, míg a statikus képes hirdetések rövidebb ideig maradtak aktívak.
A videóhirdetések átlagosan 28 százalékkal tovább futottak, mint az egyetlen képből álló (single image) kreatívok.
A termékdemonstrációt tartalmazó videók voltak a legsikeresebbek, míg a tisztán lifestyle fókuszú videók rövidebb ideig futottak.
Az úgynevezett carousel hirdetések – ahol a felhasználók több vizuális elemet lapozhatnak végig – szintén kiemelkedő engagementet értek el, különösen smink- és hajápolási márkáknál.
Evolut-kutatás. Kylie.
Evolut
Mit jelent ez? A videós tartalmak, különösen azok, amelyek a termék működését és hatását mutatják be, jelentősen növelik a hirdetések teljesítményét és hosszabb futási időt eredményeznek.
Az elemzés alapján bizonyos kreatív stratégiák rendszeresen jobb eredményeket hoznak.
A leghosszabb ideig futó hirdetések 67 százaléka tartalmazott valamilyen „transzformációs” elemet, például before-after (előtte-utána) képeket vagy videókat, amelyek vizuálisan demonstrálták a termék hatását. A social proof (társadalmi bizonyíték) is erőteljes szerepet játszik. Az olyan kifejezések, mint „bestseller”, „díjnyertes”, „több ezer elégedett vásárló” 21 százalékkal hosszabb futási időt eredményeztek, mint a pusztán termékjellemzőkre építő hirdetések.
Evolut-kutatás. Ilia Beauty.
Evolut
Ez azt jelezi, hogy a sikeres szépségipari hirdetések nemcsak bemutatják a terméket, hanem egy érzelmi reakciót is kiváltanak a fogyasztóból – legyen az egy látványos átalakulás, társadalmi bizonyíték vagy egy személyes történet.
A kutatás során az Evolut azt is megvizsgálta, milyen szavakat és mely emojikat használják a legjobban teljesítő hirdetésekben.
A legsikeresebb hirdetések gyakran használnak bizonyos szavakat a figyelem felkeltésére és a vásárlási hajlandóság növelésére.
Ezek a leggyakoribbak:
Forradalmian új
Tudományosan bizonyított
100 százalékban természetes
Dermatológiailag tesztelt
Csak korlátozott ideig.
A legsikeresebb szavak és emojik párosítása:
Ragyogó bőr
Hidratálás
Díjnyertes
Forradalmi formula
100 százalékban természetes
A kutatás rávilágított arra, hogy a szépségipari hirdetések nemcsak vizuális elemekből állnak, hanem egy érzelmi és pszichológiai stratégia részei is. A legjobb kampányok:
Történetmesélésre építenek, ahelyett, hogy azonnal értékesíteni próbálnának.
Vizualizálják a változást, legyen szó bőr, haj vagy smink átalakulásáról.
Társadalmi bizonyítékokat használnak, például ügyfélvéleményeket vagy eladási adatokat.
Erős kulcsszavakat és emojikat kombinálnak, hogy érzelmi kötődést építsenek.
A kutatás szerint a szépségipari márkáknak tudatosan kell építeniük a kreatív stratégiájukat, ha ki akarnak tűnni az egyre telítettebb piacon.
A szépségipari hirdetések jövője
Az Evolut kutatása úgy találta, hogy a hatékony szépségipari hirdetések nem csupán kreatív megjelenések, hanem stratégiailag felépített, adatvezérelt kampányok, amelyek az emberi pszichológiára és vizuális meggyőzésre építenek.
A kutatás eredményei segíthetnek a szépségmárkáknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni a folyamatosan változó digitális térben.