Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Megérkezett Kecskemétre az első három darab a nagyjából 70 milliárd forintba kerülő 12 Skyfox kiképző repülőgépek közül. A gyártó a cseh Aero Vodochody, amelybe már régen bevásárolta magát a NER: előbb Szalay-Bobrovniczky Kristóf, aztán Hernádi Zsolthoz, majd Habony Árpád.
Átadták a Magyar Honvédségnek az Aero Vodochody Aerospace az első három Aero L-39 Skyfox típusú kiképző repülőgépet pénteken. A magyar légierő kecskeméti légibázisán tartott eseményen Kutnyánszky Zsolt haderőfejlesztésért és védelempolitikáért felelős államtitkár ezt mérföldkőnek nevezte.
Az államtitkár szerint azért is jelentős lépés ez, mert „ezek a sugárhajtású kiképző repülőgépek nemcsak a harci repülési képességeink új szintjét jelentik, hanem tükrözik azt a határozott, dinamikus és céltudatos katonai fejlesztési programot is, amelyet elindítottunk és következetesen folytatunk”.
Az ünnepségen elhangzott az is, hogy a honvédség egy korszerű szimulációs központot is létrehoz, amely egyedülálló lesz Magyarországon, sőt a régióban is. Ez a modern kiképzőrendszer és az új repülőgépek beépülnek a NATO Flight Training Europe programjába is, ezzel is erősítve a szövetséget.
Viktor Sotona, a cseh gyártó elnök-vezérigazgatója arról beszélt, „nagy örömünkre szolgál, hogy az L-39 Skyfoxot választották a magyar vadászpilóták következő generációjának kiképzési platformjául. (…) Várakozással tekintünk a Magyar Honvédséggel való további együttműködés elé”.
Ami az együttműködést illeti, a Magyar Honvédség tizenkét darab Skyfox gyakorlógépet vásárolt a cseh gyártótól, a becslések szerint összesen 70 milliárd forintért. A megrendelést 2022-ben adták le, a szállítást tavalyra várták. Ehhez képest késés van, az első magyar pilóták idén májusban vizsgáztak le a típusra.
A szerződés idején a cseh gyárban közvetve résztulajdonos volt a jelenlegi honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf, aki akkor még csak a feleségén, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivőn keresztül kapcsolódott a kormányhoz. Cége, a HSC Aerojet 2021-ben vásárolta be magát, állítólag Tombor András, a Mathias Corvinus Collegium alapítója helyett, akinek nem volt rá elég pénze.
Miután Szalay-Bobrovniczky miniszter lett, az összeférhetetlenség miatt meg kellett válnia a tulajdonrészétől, ami előbb Hernádi Zsolt Mol-vezérhez került, de azóta már újabb, NER-közeli tulajdonos is bekerült a cégbe. Ahogy azt a HVG megírta, közben részesedést szerzett Habony Árpád is, akinek
így közvetve 27,2 százalékos résztulajdona van a csehországi Aero Vodochody repülőgépgyárban.
A Vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. repülődandárhoz kerülő, most átadott három gép a 2022. április 17-én aláírt szerződéses csomag első eleme. A beszerzés 12 darab repülőgépet tartalmaz, 8 kiképző és 4 felderítő konfigurációban. A szerződés része a földi berendezések, szimulátorok és a képzési program szállítása is.
Az első három gép leszállításáról megemlékezett a honvédelmi miniszter is. Szalay-Bobrovniczky azt írta, ezzel „a magyar pilóták új szárnyakat kapnak”. Azt is írta, hogy a kiképző- és könnyű harci repülőgépek nemcsak a magyar légierő képességeit, hanem a magyar emberek védelmét is erősítik.
Frissítés:
Cikkünk egy korábbi változatában a Habony-tulajdonrészt tévesen 61 százalékosnak tüntettük fel, de javítottuk a tényleges 27,2 százalékra.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a ferraris Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót.
Elég magas füstoszlopot lehetett látni.