Wolf Gábor © hvg.hu |
Mikor gondoltál először arra, hogy felajánld a főnyereményt a blogodon legtöbb szavazatot elért alapítvány részére? Enélkül szerinted lett volna esélyed a győzelemre?
Amikor neveztem az idei versenyre, azt szerettem volna, ha a részvétel egyfajta bizalomerősítőként némi kredibilitást ad majd. Vérszemet akkor kaptam, mikor felhívásomra a 2. fordulóban kétszer annyian szavaztak a blogomra, mint az utánam következő második helyezettre. A fődíjról ezután mondtam le a Marketing Commando házi szavazását megnyerő alapítvány javára, hiszen akkor már nem a főnyeremény, hanem sokkal inkább a győzelem számított. Biztos vagyok benne, hogy lojális ügyfeleim nélkül nem győzhetett volna a blogom. Esélye sem lehetett egy nála sokkal szélesebb rétegnek szóló gasztro, foto- vagy filmbloggal szemben.
Mi a véleményed a civilgyőztes Sorozatdikktokról?
Bizonyára megfelel a szakmai kritériumoknak, de mivel nem vagyok sorozatfüggő, valószínűleg én egy közéletibb tartalmú blogra adtam volna a voksomat.
Hozzáállásodat a versenyhez sokan manipulatívnak, győzelmedet pedig szakmai berkekben inkább kiharcoltnak, mint megérdemeltnek tartják. Erre válaszul írtál egy credót a blogodra, melyben a következő mondat bizonyára ennek a tábornak szól: „…célunk olyasmit kínálni, és olyan nyelven beszélni, ami fellelkesíti a kedvenc vevőinket. Ha ez egyeseket zavar, felháborít, elidegenít - ám legyen, ők úgysem lennének jó vevők.” Ez tényleg ilyen egyszerű lenne, mármint vállalkozó és nem vállalkozó közti szemléletkülönbségről van csupán szó?
Igen ez általában is igaz. Aki nem vállalkozó, az hajlamos trükközésnek, ügyeskedésnek hívni mindazt, ami egy cég számára kihívást jelent. Nekem a verseny valódi megmérettetés volt, ezért igyekeztem azt az eszközt használni, amiben jobb lehetek, mint a többi versenyző. Nem szegtem meg a szabályokat, csak megtaláltam a kiskaput. Ezt más is megtette volna, ha előbb jut eszébe. Egyébként pedig számítottam arra, hogy a szavazásra buzdítás és a felajánlás kiválthatja mások nemtetszését, de nem éltem volna ezekkel az eszközökkel, ha etikátlannak tartottam volna őket.
Ezek szerint jól bírod a kritikát. A blogodra azonban inkább pozitív visszajelzéseket kapsz, gondolom elsősorban a törzsvásárlóktól. A kapcsolatápoláson túl mi a célod a bloggolással?
Az általam vezetett üzleti blog elsődleges célja valóban ápolni a kapcsolatot az évek óta visszajáró ügyfeleimmel. Járulékos előnye viszont, hogy a blogon keresztül sokkal hamarabb megtalálják a honlapomat is a keresőben. A Google ugyanis szereti a naponta frissülő tartalmakat, talán ennek köszönhető az is, hogy mióta csinálom a blogot, feljöttem a keresőlistán az 50.-ről az 5. helyre. A sikereken felbuzdulva jövőre újabb bloggal lepem meg az üzleti szférát. Ezúttal nem kisvállalkozóknak, hanem tanácsadóknak szeretnék segíteni abban, hogy miként gazdálkodjanak okosan idejükkel.
Elképzelhető, hogy ezzel a bloggal indulsz a következő versenyen? Hasonló leleményességre részedről számítani lehet a jövőben is?
Igen, ha minden jól megy, jövőre a tanácsadói bloggal nevezek a Golden Blog versenyre. Kizártnak tartom viszont, hogy mások ne próbálkozzanak hasonló eszközt bevetni a győzelem érdekében, ezért értelmetlen lenne ugyanazt az ötletet még egyszer elsütni. Versenyzőként továbbra is megteszek mindent az elismerésért, persze csak, ha nem tiltja majd a versenyszabályzat.