A szlovák gazdasági minisztérium döntésének értelmében a lízingelt autók után nem vehető fel az akár kétezer euróig is terjedő roncsprémium.
Tegnap végre egyértelműen kiderült, hogy a máris nagy visszhangot kiváltott, hétfőtől érvényes roncsprémium nem vonatkozik a lízingelt gépkocsikra – írja mai számában a szlovákiai Új Szó. „Közvetlen kapcsolatot akarunk az új autót vásárló és a régi járművét az autóbontóban leadó közt, ezért a köztes lépcsőfokot kiiktatjuk. Lízing esetében ugyanis a vevő csak az utolsó törlesztőrészlet és a maradványösszeg kifizetése után válik a jármű tulajdonosává" - magyarázta a döntést Vojtech Ferencz, a gazdasági minisztérium stratégiai főosztályának vezérigazgatója. A szaktárca ígérete szerint a honlapjukon mától az üggyel kapcsolatos valamennyi információ elérhető lesz.
© Kia |
Az év végéig 33 millió eurós keretből működő
roncsprémium-program lényege: az ügyfél a regisztrált autóbontóban leadja az 1999. december 31. előtt gyártott kocsiját, ott igazolást kap erről, majd a rendőrségi nyilvántartásból is kiiktatja járművét, ezt követően pedig a bizonylatokkal együtt felkeresi az autókereskedést. A kereskedő a roncsprémium nagyságát leszámítja a vételárból, majd a gazdasági tárcánál kérvényezi az állami prémium kifizetését.
Szlovákiában tavaly majdnem 100 ezer új személygépkocsit adtak el. Idén februárban éves szinten mintegy 40 százalékkal csökkent az új gépkocsik eladása. Szakértők szerint a roncsprémium bevezetése hozzájárult ahhoz, hogy a kiskocsikat gyártó cégek alig érzik a válságot, sőt teljes kapacitással működnek, mert megugrott a termékeik iránti kereslet.