Milyen a fotó, amely eladja a lakást?
Ne hagyjuk, hogy az ingatlanközvetítő minikamerájának képe döntsön arról, milyen gyorsan tudjuk eladni lakásunkat! A vevők érdeklődését az ingatlan fotója kelti fel a hirdetési oldalakon, érdemes tehát megfogadni néhány tanácsot: hogyan készítsünk vonzó fotót eladásra kínált házunkról vagy lakásunkról.
Amióta internet létezik, egyre inkább a fotó az, ami eladja az ingatlant. Az online hirdetési oldalak megjelenése óta mind többen jelölik meg a „csak képes hirdetés” opciót. Az Ingatlanmenedzser.hu saját felmérése is megerősíti ezt: a lakást keresők többsége nem kíváncsi a fotó nélküli ajánlatokra. Ha értékesítendő lakásunk van, éppen ezért fontos olyan képe(ke)t készíteni, amelyek eladják az ingatlant, de legalábbis alaposan felkeltik iránta az érdeklődést. Mi a jó lakásfotó titka, ha nem vagyunk profik?
Ússzon a fényben!
Mivel az ingatlanok képei, főként indexképei igen kicsik az ingatlanhirdetések találati oldalain, érdemes nagyon sok fényben, jól láthatóan lefotózni mindent. Az nem újdonság, hogy napsütésben érdemes fényképezni úgy, hogy az ég kékje jól látható legyen. Napközben fotózzunk. Ha a ház éjszakai kivilágítása látványos, arról is készülhet kép, de ez csak kiegészítheti a napfényes főképet.
A világosság alapkövetelmény a beltéri fotókon is. Még délben is kapcsoljunk fel minden lámpát, a csillártól a beépített fényeken át az asztali világításig. Ezt a trükköt profik is alkalmazzák a lakberendezési magazinokban, talán nem véletlenül. Állítsuk a kamerát magas érzékenységűre (400-800 ISO) és használjunk vakut. Ha nem túl nagy a belmagasság, állítsuk a vakut a plafon felé, gyönyörű fényeket, hangsúlyos bútorokat kapunk, és nem lesznek csúnyák az árnyékok.
Képet mindenről
Ne sajnáljuk az időt, készítsünk minél több képet. A vevők nem csak a bejáratra kíváncsiak, hanem minden szobára, a kertre is. Ha van olyan különlegesség a lakásban, amelyet megemlítünk a hirdetésben, képet is adjunk róla (például kandalló, edzőterem, jacuzzi). Nagyobb lakótömbben adjunk képet a közös medencéről vagy az udvarról is. Ha szép a kilátás, várjuk ki a jó időt, és fotózzuk le a látványt az ablakból vagy a teraszról. Az Ingatlanmenedzser.hu oldalaira például akár 10 képet is feltölthetünk, amelyek külön galériában megtekinthetők. A legtöbb hirdetési oldalon ugyanez a helyzet. Ha még ennél is több jó képet akarunk közreadni, csináljunk weboldalt az eladó lakásnak, és linkeljük be a hirdetési oldalon.
Fókusz a témán
Nagyon zavaró, ha a bútorokon vagy a homlokzaton kívül más is van a képen. A felesleges tárgyakat, zavaró járműveket távolítsuk el a képből. Hagyjuk ki a villanyoszlopkat is.
Jó minőségben
Ha ingatlaniroda árulja a lakásunkat, és azt látjuk, hogy a közvetítő bolyongani kezd a lakásban, és villogni kezd mini digitális kamerájának vakuja, állítsuk le őt. Kérdezzünk rá, hogy jön-e profi fotográfus lefényképezni az ingatlant, mert ha nem, vegyük inkább mi kézbe a dolgot. Felfogadhatunk egy igazi fotóst mi magunk is, megéri. Ha mégsem, tegyük meg, hogy nagy méretű, nagy felbontású képeket készítünk digitális kamerával. Az internetes felhasználáshoz (72 dpi a megszokott felbontás)le lehet kicsinyíteni őket, ám még jól jöhet a nagy méret, ha nyomtatásban is hirdetünk. A fényképezőgépet tegyük állványra, hogy biztosan ne mozduljon be!
Miután a kép elkészült, futtassuk át valamely képszerkesztő programon: a legtöbb számítógéphez adnak ilyet, de ingyenesen is letölthető jó néhány. A felesleges elemeket vágjuk le, és javítsunk a kontraszton: ez általában sokat segít.
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media ingatlanpiaci hírügynökség