szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A találkozón Molnár László a FőmtervTT Zrt.

A találkozón Molnár László a FőmtervTT Zrt. elnök-vezérigazgatója bemutatja a metró nyomvonal meghosszabbításának tanulmánytervét, amelyet Újbuda megbízásából készített el a cég.

A 4-es metró virágpiacig történő meghosszabbítása nem új terv, korábban éppen a Fidesz szakpolitikusai szorgalmazták a két plusz megálló megépítését, később pedig a Fővárosi Közgyűlés SZDSZ-es vezetésű városüzemeltetési bizottsága is magáévá tette az ötletet. Ez persze még 2007-2008-ban, a jelenlegi gazdasági válság előtt történt.

A 4-es metró projekt eddigi történéseinek ismeretében – határidős csúszások, magas költségek, kivitelezőkkel való elszámolási viták, a megtérülést megkérdőjelező számítások – azonban kétséges, hogy a nyomvonal budai meghosszabbítása realitás. Már csak azért is, mert bár a 4-es metró nyomvonala a pesti oldalon eredetileg Újpalotáig ért volna, belátható időn belül legfeljebb Zugló központjáig (Bosnyák tér) épül meg. Civilek és a helyiek szerint ez azonban nem jelent különösebb előnyt a zuglóiak számára, hiszen a kerület közlekedése jelenleg is jó, így a mostanihoz képest legfeljebb pár perccel csökkenhet a menetidő a belvárosig, ami a beruházás költségeihez mérten  szerény nyereség.

Az előbbiekkel egybe cseng Bagdy Gábor (KDNP) 2007-es javaslata is, miszerint budai irányban hosszabbítsák meg a 4-es metrót, míg a pesti oldalon a Keleti pályaudvar legyen a végállomás, a Keleti és a Bosnyák tér között pedig állítsák vissza az egykor működő villamosközlekedést.

A szerdai találkozóra meghívást kaptak többek között: Bajnai Gordon miniszter, Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek, Tarlós István frakcióvezető, Weinek Leonárd (XIV. kerület polgármestere), Dr. Kocsis István BKV vezérigazgató és Vitézi Dávid (VEKE).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

ingatlanmenedzser.hu Ingatlan

Dubaj: ilyen egy luxus buszmegálló

Dubaj, ez az apró arab államocska a luxusturizmusba fekteti kőolajból származó bevételei jelentős részét, így készülve...