szerző:
ingatlanmenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A közlemény szerint a külföldi alvállalkozó egy elszámolási vita...

A közlemény szerint a külföldi alvállalkozó egy elszámolási vita miatt állította le a munkálatokat, úgy, hogy még "kárenyhítési kötelezettségének sem tett eleget, azaz más kivitelezők előrehaladását is akadályozza".

Egyelőre nem tudni, hogy mikor veszi fel újra az alvállalkozó a munkát, a tárgyalások folynak - közölte a DBR. Mint megjegyezte, a Bamco leállása a teljes projektet nem veszélyezteti, más alvállalkozók tovább dolgoznak a 4-es metró többi állomásán, és a Gellért téri megállón is folyik a munka, hisz annak néhány elemét mások építik.

    A DBR álláspontja szerint a túlreagált lépésért, az ebből következő esetleges szerződésszegésért és az okozott károkért a teljes anyagi és jogi felelősséget a konzorciumnak kell vállalnia. A francia, német, osztrák és magyar tagokból álló Bamco konzorcium az elmúlt másfél évben mintegy 150 többletköltség-követelést nyújtott be, 37 milliárd forintot kérve, míg az összes többi, csaknem 20 kivitelező együttesen is csak ennek töredékét. A beruházó megvizsgálta ezeket a követeléseket, amelyek közül mintegy 25 bizonyult jogos igénynek, összesen 1,6 milliárd forint értékben, ennek a kifizetése folyamatban van - olvasható a közleményben.

Klados Gusztáv, a DBR projektmenedzsere a múlt héten egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy ha a Bamco nem folytatja a Szent Gellért téri állomás építését, az kihathat az egész metróberuházásra, viszont a két fúrópajzs leállítása nem okoz ilyen problémát, vagyis a határidőket egyelőre nem módosítja. Hozzátette: sok problémát okoz, hogy a külföldi cég nehezen alkalmazza a magyar jogrendet, ami eltér az angolszász jogrendszertől. Amennyiben nem sikerül megegyezni, bírósághoz fordulnak - közölte.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!