Az utolsó elem is a helyére került a déli összekötő vasúti Duna-hídon

Az utolsó elem is a helyére került a déli összekötő vasúti Duna-hídon

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.

Átjárható az új hídszerkezet, amely a budapesti déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A közlemény szerint ezzel nagyjából hetven év után először új vasúti vágányon nyílik átkelési lehetőség a Duna felett. Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.

A beruházás részeként a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos hídszerkezetet építenek a helyére.

A Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. A még hátralévő munkálatok – a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák – az utolsó simítások, a NIF megfogalmazása szerint már csak ezek kellenek ahhoz, hogy a híd „teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is”.

©

Megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása is. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot távolították el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is.

A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztését

a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi, közel nettó 36 milliárd forintért.

Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik. A cél, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig versenyképesebbé váljon.

Hozzászólások