szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Még a BKK élén indította el Vitézy Dávid a projektet. Azzal, hogy átvette azt a BFK, most ismét hozzá került.

Ma reggel aláírtuk a szerződést: átvettük a BKK-tól a kettes metró és a gödöllői HÉV fejlesztésének előkészítését

jelentette be Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-oldalán. Az említett szerződést – a tervezési szerződések és megszerzett engedélyek átruházásáról – a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) részéről annak vezérigazgatója, Walter Katalin írta alá.

Vitézy szerint az M2-es metró és a H8, illetve H9-es HÉV összekötésében a következő lépés a részletes műszaki tartalomra vonatkozó megállapodás megkötése a Fővárosi Önkormányzattal, a BKK-val és az érintett X., XIV. és XVI. kerületi önkormányzatokkal.

A tervek elkészítésének a határideje 2023, a kivitelezés leghamarabb ezt követően kezdődhet meg

– idézi fel posztjában Vitézy. A projekt előkészítésén még az ő vezetése alatt, 2012 és 2015 között kezdett dolgozni a BKK. A továbbtervezésre és a beruházás előkészítésére most 4,6 milliárd forintnyi uniós pénzt ad a kormány a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumának.

A teljes beruházás árát 2015-ben 300 milliárd forintra becsülték, de idén márciusban Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter már csak 200 milliárdról beszélt. Gulyás azt is mondta, szerinte reális az esély arra, hogy a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban a beruházás megvalósuljon.

Így fognak kinézni a gödöllői HÉV megállói és az Örs vezér téri metróállomás

A túl magas árakra hivatkozva a kormány utasította a MÁV-HÉV-et, hogy vonja vissza az új járművek beszerzésére kiírt közbeszerzést, és írja ki újra. Az orosz Transzmasholding korábban nagyon el akart indulni a tenderen, de nem tudta teljesíteni az alapvető feltételeket sem. Most újra esélyt kaphat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Vállalkozás

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.