Vendégségben a Ferrarinál
Ha rajongók között szóba kerül, hogy kilátogassanak a Forma 1-es Magyar Nagydíjra, felmerül annak gondolata is, hogyan lehetne bejutni a szakmán belül paddocknak nevezett, átlagnézők elől szigorúan elzárt területre. A Scuderia Ferrari kiemelt szponzora, a Vodafone telekommunikációs óriáscég lehetővé tette számunkra, hogy a Paddock Club-ból kísérjük figyelemmel a 19. Magyar Nagydíj kvalifikációs tréningjének eseményeit.
Látogatásunk napjának reggelén az időjárás korántsem volt kedvező, ám ez nem szegte kedvét az F1 világát közelebbről felfedezni szándékozó vendégseregnek. Érkezésünket követően azonnal szembetaláltuk magunkat a paddock éber őreivel. Az ’Ecclestone-katonák’ egy kedves, ugyanakkor végtelenül határozott ’Good morning, Ladies and Gentlemen!’ – nel fogadtak bennünket, majd folytathattuk útunkat célunk felé.
A rajtfelállásról döntő edzés napján már a kora reggeli órákban is nyűzsgő hangyabolyra emlékeztetett a csapatok guruló otthonai és a különleges vendégek számára elkerített terület. Az első szabadedzésre készülődő istállók szakemberei az eget kémlelték, hiszen a felhős ég láttán úgy gondolták, hogy a meteorológusok előrejelzései megállják a helyüket és megérkezik a napokkal azelőtt beharangozott eső a mogyoródi dombok közé.
Mire az első szabad tréning kezdetét vette, elfoglaltuk helyünket a Hungaroring épületében, a Vodafone számára kijelölt vendéglátó helyiségben. A körítés ötcsillagos volt, a welcome drink elfogyasztása közben azonban a meghívottak már csak ordítozva tudtak egymással társalogni, ugyanis időközben az F1 háromliteres, V10-es erőforrásainak zaja törte meg a viszonylagos csendet, vagyis Schumacher, Barrichello és versenytársaik megkezdték a felkészülést a délutáni helyosztóra.
A délelőtti első bemelegítésen a hatszoros világelső német révén Ferrari-siker született, az időmérő előtti utolsó szabadedzésen azonban már a BAR-Honda britje, Jenson Button örülhetett, aki a második helyre szorította a hetedik bajnoki titulusáért küzdő Schumachert. A kétszer 45 percnyi száguldozás után a nap egyik fénypontja következett, ugyanis megtekinthettük a maranelloi Scuderia kamionjait, garázsát és versenygépeit.
Belépve az istállók világot bejáró ’falujába’, azonnal megcsapja az embert az a mágikus légkör, ami Melbourne-től Montrealig, Imolától Monzáig körüllengi ezt a bizonyos területet. Bármerre jár a nagyvilágban a száguldó cirkusz, a berendezkedés mindenütt pontosan ugyanolyan. A kamionok és a motorhome-ok ugyanúgy parkolnak Barcelonában, mint a Nürburgringen vagy másutt, így nem fordulhat elő olyan, hogy Jean Todt csapatfőnök nagy siettségében eltájolja magát.
A skarlátvörösök minden európai futamra három guruló otthont visznek magukkal. Az első motorhome földszintjén található a csapat étkezdéje, valamint a logisztikai team irodája, míg a felső szinten a gárda vezetőségének irodái helyezkednek el. Itt találhatóak a versenyzők minden igényt kielégítő pihenőszobái is. Michael Schumacher és Rubens Barrichello itt zárhatják magukra az ajtót az edzések között, vagy épp akkor, amikor már nagyon elegük van a kamionok között cikkázó, folyton folyvást rájuk vadászó tévésekből, zsurnalisztákból.
A második motorhome a média képviselőinek vendéglátására szolgál. Itt operál a maranelloiak Luca Colajanni által vezetett sajtórészlege is, míg a harmadik a VIP vendégek minden képzeletet felülmúló kényeztetésére van fenntartva. Az európai megmérettetéseken négy műszaki kamion áll a sikergyáros alakulat rendelkezésére. Ezen masinák közvetlenül a boxok hátsó kijáratánál parkolnak, jelentősen megkönnyítve ezzel a szerelők és a mérnökök dolgát, akik szűk sikátorokon át közlekednek a box és a kamionok között.
Az első műszaki monstrumban székel Ross Brawn technikai igazgató és csapata. A versenyzők, a versenymérnökök, a technikai vezér és a stratégák viszonylag tágas szobácskákban beszélhetik meg az edzéseken, illetve az időmérőkön történteket, tapasztalataikat. Az utóbbi évek Ferrari-dominanciájában komoly szerepet játszott a stratégia, melyet futamról futamra ezekben a helyiségekben dolgoznak ki.
A második kamionban a gárda elektronikai szakemberei munkálkodnak, s itt található az üzemanyagszállító partner, a Shell utazó laboratóriuma is. Ez a kamion folyamatos műholdas kapcsolatban áll a csapat Maranelloban található központjával, így az éppen aktuális futamon vitézkedő alakulat mérnökei könnyen és gyorsan cserélhetnek adatokat a főhadiszálláson maradt szakemberekkel. A másik két kamionnal szállítják az F2004 kódjelű versenygépeket, a hétvégére ezeket azonban szintén munkaterületté alakítják át.
A garázst röviden két szóval jellemezhetnénk: esztétikus és praktikus. Ottjártunkkor lázas munka folyt, a tetőtől talpig skarlátvörösbe öltözött szerelőcsapat igyekezett minden pillanatot kihasználni, hogy minél alaposabban felkészítsék Schumacher és Barrichello autóit a délutáni kvalifikációra. A garázs hátsó része soha nem köszön vissza a tévék képernyőiről, pedig kiemelkedően fontos az a munka, ami itt zajlik, hiszen ezen a helyen található a pályán repesztő autót a mérnökökkel összekötő telemetrikus rendszer. Van a garázsnak egy másik soha nem látott része is, ahol a váltókon, a motorokon és az egyéb komponenseken ügyködhetnek a gárda szerelői.
A Ferrari szemmel láthatóan olajozott gépezetként működik a versenyhétvégéken. A csapat minden egyes futamra 80 fős személyzetet utaztat, beleértve ebbe a mérnököket, a szerelőket és a vendégek, valamint a csapattagok ellátásán munkálkodó részleget is. Az olasz márka háza táján minden tökéletesen meg van szervezve, egészen a legapróbb részéletekig, ugyanis hiszik és vallják: csak így működhetnek maximális hatékonysággal.
A garázs meglátogatása után ebéd, majd az előkvalifikáció következetett. Ezen a tréningen is a Ferrari versenyzői domináltak, Rubens Barrichello-Michael Schumacher sorrendben. A vasárnapi futam rajtfelállásáról döntő edzés kezdete előtt Mike Copson, a Shell Formula 1-es projektjének technikai menedzsere rövid látogatást tett a Vodafone Ferrari Paddock Club-ban. A szakember a jelenlevőknek elmondta, elégedettek az előkvalifikációs eredményekkel és bíznak benne, hogy az eső ezen a délutánon elkerüli a Hungaroringet.
A Scuderia és a versenytársaik imái meghallgatásra találtak, így a kvalifikációra száraz időjárási körülmények között kerülhetett sor. Schumacher és Barrichello egyaránt tökéletes mért kört autóztak, kettejük közül azonban a német volt a gyorsabb, aki pályafutása 62. pole pozícióját gyűjtötte be ezen a délutánon. Csapattársának a második rajthellyel kellett beérnie, de hogy a brazil mennyire nem volt csalódott emiatt, arról néhány perc múlva magunk is meggyőződhettünk, a hivatalos sajtótájékoztató után ugyanis Barrichello volt a Vodafone Ferrari Paddock Club vendége.
A mindig mosolygós és jókedvű Rubinho nem okozott csalódást a meghívott vendégeknek. A hozzá intézett kérdésekre adott válaszokból megtudhattuk, abszolút elégedett a Ferrari egész éves teljesítményével, sőt, elmondta azt is, hogy magánemberként igyekszik élni a modern technika nyújtotta előnyökkel. Barrichello elárulta: feleségével és kisfiával, Eduardoval gyakran vált MMS-üzeneteket, amikor családjától távol, a világ különböző aszfaltcsíkjain a versenyzéssel van elfoglalva.
A skarlátvörösök a másnapi futamon bebizonyították, hogy a hétvégi és egész évi dominanciájuk nem a véletlen műve. Versenyzőik kettős győzelmet arattak a Hungaroringen, így a ponttáblázaton behozhatatlan előnyre tettek szert a Renault istállóval szemben. Az Enzo Ferrari által 1929-ben alapított gárda sorozatban hatodszor, fennállása során 14. alkalommal hódította el a konstruktőrök világbajnoki titulusát.
A ’gazdagok és szépek’ találkozóhelyeként elhíresült csillogó-villogó Paddock Club-ban ezen a hétvégén is hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatok ezúttal is igyekeztek összecsődíteni az üzleti élet számos jeles képviselőjét, akik ötcsillagos kiszolgálás mellett tárgyalhattak dollármillióik befeketetéséről. A jövőbeli nagy üzletek alapjául szolgáló megbeszélések között stílusos volt a szórakozás is, amiről a világ jelenlegi 20 legjobb volánművésze gondoskodott.
A rajtfelállásról döntő edzés napján már a kora reggeli órákban is nyűzsgő hangyabolyra emlékeztetett a csapatok guruló otthonai és a különleges vendégek számára elkerített terület. Az első szabadedzésre készülődő istállók szakemberei az eget kémlelték, hiszen a felhős ég láttán úgy gondolták, hogy a meteorológusok előrejelzései megállják a helyüket és megérkezik a napokkal azelőtt beharangozott eső a mogyoródi dombok közé.
Mire az első szabad tréning kezdetét vette, elfoglaltuk helyünket a Hungaroring épületében, a Vodafone számára kijelölt vendéglátó helyiségben. A körítés ötcsillagos volt, a welcome drink elfogyasztása közben azonban a meghívottak már csak ordítozva tudtak egymással társalogni, ugyanis időközben az F1 háromliteres, V10-es erőforrásainak zaja törte meg a viszonylagos csendet, vagyis Schumacher, Barrichello és versenytársaik megkezdték a felkészülést a délutáni helyosztóra.
A délelőtti első bemelegítésen a hatszoros világelső német révén Ferrari-siker született, az időmérő előtti utolsó szabadedzésen azonban már a BAR-Honda britje, Jenson Button örülhetett, aki a második helyre szorította a hetedik bajnoki titulusáért küzdő Schumachert. A kétszer 45 percnyi száguldozás után a nap egyik fénypontja következett, ugyanis megtekinthettük a maranelloi Scuderia kamionjait, garázsát és versenygépeit.
Belépve az istállók világot bejáró ’falujába’, azonnal megcsapja az embert az a mágikus légkör, ami Melbourne-től Montrealig, Imolától Monzáig körüllengi ezt a bizonyos területet. Bármerre jár a nagyvilágban a száguldó cirkusz, a berendezkedés mindenütt pontosan ugyanolyan. A kamionok és a motorhome-ok ugyanúgy parkolnak Barcelonában, mint a Nürburgringen vagy másutt, így nem fordulhat elő olyan, hogy Jean Todt csapatfőnök nagy siettségében eltájolja magát.
A skarlátvörösök minden európai futamra három guruló otthont visznek magukkal. Az első motorhome földszintjén található a csapat étkezdéje, valamint a logisztikai team irodája, míg a felső szinten a gárda vezetőségének irodái helyezkednek el. Itt találhatóak a versenyzők minden igényt kielégítő pihenőszobái is. Michael Schumacher és Rubens Barrichello itt zárhatják magukra az ajtót az edzések között, vagy épp akkor, amikor már nagyon elegük van a kamionok között cikkázó, folyton folyvást rájuk vadászó tévésekből, zsurnalisztákból.
A második motorhome a média képviselőinek vendéglátására szolgál. Itt operál a maranelloiak Luca Colajanni által vezetett sajtórészlege is, míg a harmadik a VIP vendégek minden képzeletet felülmúló kényeztetésére van fenntartva. Az európai megmérettetéseken négy műszaki kamion áll a sikergyáros alakulat rendelkezésére. Ezen masinák közvetlenül a boxok hátsó kijáratánál parkolnak, jelentősen megkönnyítve ezzel a szerelők és a mérnökök dolgát, akik szűk sikátorokon át közlekednek a box és a kamionok között.
Az első műszaki monstrumban székel Ross Brawn technikai igazgató és csapata. A versenyzők, a versenymérnökök, a technikai vezér és a stratégák viszonylag tágas szobácskákban beszélhetik meg az edzéseken, illetve az időmérőkön történteket, tapasztalataikat. Az utóbbi évek Ferrari-dominanciájában komoly szerepet játszott a stratégia, melyet futamról futamra ezekben a helyiségekben dolgoznak ki.
A második kamionban a gárda elektronikai szakemberei munkálkodnak, s itt található az üzemanyagszállító partner, a Shell utazó laboratóriuma is. Ez a kamion folyamatos műholdas kapcsolatban áll a csapat Maranelloban található központjával, így az éppen aktuális futamon vitézkedő alakulat mérnökei könnyen és gyorsan cserélhetnek adatokat a főhadiszálláson maradt szakemberekkel. A másik két kamionnal szállítják az F2004 kódjelű versenygépeket, a hétvégére ezeket azonban szintén munkaterületté alakítják át.
A garázst röviden két szóval jellemezhetnénk: esztétikus és praktikus. Ottjártunkkor lázas munka folyt, a tetőtől talpig skarlátvörösbe öltözött szerelőcsapat igyekezett minden pillanatot kihasználni, hogy minél alaposabban felkészítsék Schumacher és Barrichello autóit a délutáni kvalifikációra. A garázs hátsó része soha nem köszön vissza a tévék képernyőiről, pedig kiemelkedően fontos az a munka, ami itt zajlik, hiszen ezen a helyen található a pályán repesztő autót a mérnökökkel összekötő telemetrikus rendszer. Van a garázsnak egy másik soha nem látott része is, ahol a váltókon, a motorokon és az egyéb komponenseken ügyködhetnek a gárda szerelői.
A Ferrari szemmel láthatóan olajozott gépezetként működik a versenyhétvégéken. A csapat minden egyes futamra 80 fős személyzetet utaztat, beleértve ebbe a mérnököket, a szerelőket és a vendégek, valamint a csapattagok ellátásán munkálkodó részleget is. Az olasz márka háza táján minden tökéletesen meg van szervezve, egészen a legapróbb részéletekig, ugyanis hiszik és vallják: csak így működhetnek maximális hatékonysággal.
A garázs meglátogatása után ebéd, majd az előkvalifikáció következetett. Ezen a tréningen is a Ferrari versenyzői domináltak, Rubens Barrichello-Michael Schumacher sorrendben. A vasárnapi futam rajtfelállásáról döntő edzés kezdete előtt Mike Copson, a Shell Formula 1-es projektjének technikai menedzsere rövid látogatást tett a Vodafone Ferrari Paddock Club-ban. A szakember a jelenlevőknek elmondta, elégedettek az előkvalifikációs eredményekkel és bíznak benne, hogy az eső ezen a délutánon elkerüli a Hungaroringet.
A Scuderia és a versenytársaik imái meghallgatásra találtak, így a kvalifikációra száraz időjárási körülmények között kerülhetett sor. Schumacher és Barrichello egyaránt tökéletes mért kört autóztak, kettejük közül azonban a német volt a gyorsabb, aki pályafutása 62. pole pozícióját gyűjtötte be ezen a délutánon. Csapattársának a második rajthellyel kellett beérnie, de hogy a brazil mennyire nem volt csalódott emiatt, arról néhány perc múlva magunk is meggyőződhettünk, a hivatalos sajtótájékoztató után ugyanis Barrichello volt a Vodafone Ferrari Paddock Club vendége.
A mindig mosolygós és jókedvű Rubinho nem okozott csalódást a meghívott vendégeknek. A hozzá intézett kérdésekre adott válaszokból megtudhattuk, abszolút elégedett a Ferrari egész éves teljesítményével, sőt, elmondta azt is, hogy magánemberként igyekszik élni a modern technika nyújtotta előnyökkel. Barrichello elárulta: feleségével és kisfiával, Eduardoval gyakran vált MMS-üzeneteket, amikor családjától távol, a világ különböző aszfaltcsíkjain a versenyzéssel van elfoglalva.
A skarlátvörösök a másnapi futamon bebizonyították, hogy a hétvégi és egész évi dominanciájuk nem a véletlen műve. Versenyzőik kettős győzelmet arattak a Hungaroringen, így a ponttáblázaton behozhatatlan előnyre tettek szert a Renault istállóval szemben. Az Enzo Ferrari által 1929-ben alapított gárda sorozatban hatodszor, fennállása során 14. alkalommal hódította el a konstruktőrök világbajnoki titulusát.
A ’gazdagok és szépek’ találkozóhelyeként elhíresült csillogó-villogó Paddock Club-ban ezen a hétvégén is hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatok ezúttal is igyekeztek összecsődíteni az üzleti élet számos jeles képviselőjét, akik ötcsillagos kiszolgálás mellett tárgyalhattak dollármillióik befeketetéséről. A jövőbeli nagy üzletek alapjául szolgáló megbeszélések között stílusos volt a szórakozás is, amiről a világ jelenlegi 20 legjobb volánművésze gondoskodott.