szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A főpolgármester-helyetteshez fordul a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, mert információik szerint a BKV Rt. május elejétől járatritkítási programot kezdett a főváros engedélye, és az utasok tájékoztatása nélkül.

Május 2-án léptette életbe a Budapesti Közlekedési Rt. (BKV) azt a járatritkítási csomagot, melytől évi többszázmilliós megtakarítást remél. Számos buszjárat ritkítása mellett nagy forgalmú villamosvonalak menetrendjét is érintette a szolgáltatáscsökkentési program első üteme, amelynek folytatását a BKV kilátásba helyezte - szól az egyesület közleménye.

Májustól az angyalföldi utasok vasárnap reggel, ha a Lehel téri piacra mennek vásárolni, nem tíz percet várnak a 14-es villamosra, hanem huszat - írja a közlemény. Az egyesület szerint esténként a pestlőrincieknek 20 helyett 40 percet kell várniuk a 36-os buszra, de megemlítik a Hegyvidéket is: a Mártonhegyre közlekedő 102-es busz szerintük munkanapokon kora este negyed- helyett félóránként indul, míg a rózsadombi 91-es járatra hétvégén reggelente szintén fél órát kell várni.

A BKV a tömegközlekedési szolgáltatást az egyesület szerint a Fővárosi Önkormányzat jóváhagyása nélkül fejlesztette vissza, figyelmen kívül hagyva, sőt megszegve a főpolgármester által aláírt és a Fővárosi Közgyűlés által néhány hónapja jóváhagyott Paraméterkönyvet. "A ritkításokról nem csak felügyeleti szervét felejtette el tájékoztatni a BKV: az utasok figyelmét semmilyen módon nem hívták fel a menetrendek változására" - tette hozzá a közlemény. 

"Az ügy tisztázása céljából Vajda Pál városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes segítségét kértük és kérjük. Bízunk abban, hogy a Főváros mihamarabb helyreállítja a május másodika előtt érvényes szolgáltatási színvonalat, és az őszre tervezett további járatritkítások életbeléptetését sem engedélyezi" - írja az egyesület. 

"Egyesületünk álláspontja szerint megengedhetetlen az, hogy miközben a BKV tehetetlen és túlméretezett bürokratikus apparátusának működtetésére évente milliárdok folynak el, a cég az utasok – amúgy sem kifogástalan – kiszolgálásán takarékoskodjék, s mindezt az őt tulajdonló, hatóságként felügyelő és elméletben irányító Fővárosi Önkormányzat tudta nélkül megtegye, megtehesse" - fejezi be a közlemény.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Itthon

Megszűnnek a BKV-jegyek

Megszűnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket alig egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A BKV évente csaknem négyszázmillió forintot költ a hagyományos papír bérletszelvények és jegyek nyomtatására.

Gazdaság

Mérleghamisítás a BKV-cégnél?

Mintegy 9 millió forint értékű szándékos mérleghamisítás alapos gyanújára bukkantak a könyvvizsgálók a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltató Kft.-nél - nyilatkozta a Népszavának Szentgyörgyi Tamás, a cég gazdasági vezérigazgató-helyettese.

MTI Itthon

Milliókat kaszál a BKV a szigorított jegyellenőrzéssel

A 2-es után csütörtökön a 3-as metrón is megkezdik a szigorított bejárati jegyellenőrzést, amelyet a chipkártyás jegyrendszer jövő évi bevezetéséig fenntartanak - nyilatkozta Lucza Mihály, a BKV Rt. főosztályvezetője.

MTI Itthon

Még több BKV-ellenőr lesz

Növeli jelenlegi 400 fős ellenőri gárdájának számát a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Rt., hogy a metrókon esetenként változó helyszíneken fenntarthassák a szigorított bejárati ellenőrzéseket és a felszínen is hatékonyan működhessenek.

MTI Gazdaság

Parkolás BKV-bérlettel

Új parkolási rendszert szorgalmaz az MDF fővárosi frakciója; az autósok BKV-jeggyel vagy bérlettel ingyen parkolhatnának a külvárosi metró-végállomásokon - erről Katona Kálmán beszélt.