szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az ásványvizek forgalmazásának ellenőrzésekor jelentős jelölési hiányosságokat tártak fel a fogyasztóvédők. A legtöbb hiba abból adódott, hogy a címkéken nem tüntették fel egyebek között a víz származási helyét, a forgalmazót, illetve a megjelölt származási helyet a gyártók nem tudták igazolni.

A területi fogyasztóvédők több mint 56,8 millió forint értékben feltételhez kötötték a palackozott víz forgalmazását, mintegy 59 millió forint összegű minőségvédelmi és 2 millió forintot meghaladó fogyasztóvédelmi bírságot szabtak ki a felügyelőségek.
 
A fogyasztóvédők kiemelten ellenőrizték, hogy a természetes ásványvizek és forrásvizek címkéjén feltüntetett információk megfelelnek-e a jogszabályoknak, különös tekintettel a megnevezésre és a feltüntetett összes oldott ásványianyag-tartalomra.
 
Az októberi ellenőrzés során a területi felügyelők összesen 327 üzletben vizsgálták a termékeket, amelyek 89 százalékában, 285 boltban tártak fel valamilyen szabálytalanságot.
 
A vizsgálatot végző felügyelők összesen 3 287 890 liter ásványvizet ellenőriztek, ez a mennyiség 4 209 fajta termékből tevődött össze. 
 
A felügyelők 210 esetben kifogásolták, hogy a címkéken nem megfelelően tüntették fel az összes oldott ásványianyag-tartalmat. A fogyasztóvédők megállapították azt is, hogy a hazai és import termelők nem hamisítják az ásványvizeket, illetve a palackozási technológiával kapcsolatos jogszabályi előírásokat maradéktalanul betartják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Ásványvízharc politikai okok miatt?

Montenegrói-szerbiai kereskedelmi háborúba torkollhat belgrádi elemzők szerint az, hogy Podgorica minőségi kifogásokra hivatkozva betiltotta Montenegróban öt szerbiai ásványvíz forgalmazását.

hvg.hu Vállalkozás

Új ásványvíz a magyar piacon

Spanyol üdítőital franchise-hálózat az üditőital-automatákkal együtt Fonsana márkájú spanyol ásványvizet is piacra dob Magyarországon. Az URuVANA Hungary Kft. két alapító tulajdonosa Baranyai Zoltán és Kokas Sándor, a Dakexpo Kft. közreműködésével június 30-án aláírták a mester-franchise szerződést Jose Manuel Condéval, a spanyol cégtulajdonossal.

MTI Gazdaság

Ásványvízpiac: többet iszunk, kevesebbet fizetünk

Az ásványvizek forgalmának fellendülése az idén is folytatódik az ACNielsen 2005 márciusa és 2006 februárja között végzett felmérése szerint. Az éves kiskereskedelmi forgalom értékben 34 milliárd forint, mennyiségben pedig megközelíti az évi 680 millió litert.