Nem volt fennakadás a vizitdíj miatt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

Nem történt nagyobb fennakadás a vizitdíjfizetés első napján; az esetek döntő többségében a tájékozott egészségügyi dolgozók gyorsan és szakszerűen szolgálták ki a hozzájuk fordulókat - értékelte az Egészségügyi Minisztérium közleményében a díjfizetés első napját.

A minisztérium közleménye szerint az első tapasztalatok azt mutatták, hogy több helyen hosszabb időt kellett várakozni a vizitdíj befizetése előtt, és az intézmények most mérik fel, hogy a díj beszedéséhez pontosan milyen szervezésre van szükség, ezért természetes a kezdeti kényelmetlenség egyes helyeken. Mint írják: "a vizitdíj fizetése és beszedése egy tanulási folyamat", és amíg tart ez a időszak, addig a tárca arra kéri az egészségügyi dolgozókat, hogy a vitás esetekben mindig a betegek javára döntsenek.

"A mai nap fontos határpont a reform folyamatában, és a vizitdíj bevezetését komoly előkészítő munka előzte meg, mégis sokan kételkedtek, hogy ez a lépés komolyabb fennakadások nélkül megoldható-e" - írja közleményben a tárca sajtóosztálya.

A közleményben az Egészségügyi Minisztérium köszönetét fejezi ki az egészségügyi dolgozónak, és továbbra is kéri a betegek és az orvosok türelmét, segítségét.