szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Internetes szavazóverseny indul, amelynek keretében a 4-es metró alagútjait fúró gépek nevét választhatja meg Budapest lakossága - közölte a BKV Zrt.

A 4-es metró Kelenföldi pályaudvar és Keleti pályaudvar közötti, 7,2 kilométer hosszú alagútjának kifúrását végző munkagép, az egyik alagútépítő pajzs kedden kezdte meg 106 hetes munkáját. A most elindult és a másik, rövidesen munkába álló, vonatnyi méretű, 1600 lóerős gépezet még kilenc állomáson dolgozik két éven keresztül.
 
A fúrópajzsok indítása hagyományosan ünnepélyes esemény, az alagútépítők és a bányászok a bejáratnál felszentelik Szent Borbála szobrát, és megválasztják az alagút jelképes keresztanyáit, róluk nevezik el az alagutakat. Az alagutakat kedden megkeresztelték és elnevezték. A fúrópajzsok nevét viszont Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes javaslatára Budapest lakossága választhatja meg.
 
A Budapest-portálon szavazóverseny keretében lehet a pajzsoknak nevet adni. Az ötleteket keddtől egy héten keresztül várják, ezután a húsz legjobbnak ítélt név kikerül az oldalra, szavazni lehet rájuk, és a két legtöbb szavazatot gyűjtő nevet kapják a fúrópajzsok.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Újabb metrófinanszírozási bonyodalmak

Csúszik és egyre drágább a 4-es metró, és ezt végre a főváros vezetői is elismerték. A beruházás finanszírozásának megoldásához ugyanakkor egy lépésnyit sem közeledtek.

MTI Itthon

Demszky: uniós pénz nélkül is megépül a 4-es metró

A főpolgármester szerint a budapesti 4-es metró akkor is megépül, ha a beruházásra egyetlen euró sem érkezik az Európai Unió kohéziós alapjából. Demszky Gábor erről csütörtökön, sajtótájékoztatón beszélt, kiemelve, hogy az idei fejlesztésekre állami és önkormányzati forrásokból 85 milliárd forintot tettek félre.