szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Május 14-től megindul a Fővám téri metróállomás szerkezetének építése a 40-46 méter mély úgynevezett résfalak kialakításával.

A Fővám téri állomás látványterve
Az építkezés miatt az alsó rakpartot Közraktár utca és Belgrád rakpart közötti szakaszát hat hónapra lezárják. A tervek szerint június végén sor kerül a felső rakpart és a kettes villamos vonal lezárására is. A lezárt szakaszon a villamost pótlóbuszok helyettesítik majd.

A metróépítés nem érinti a Kálvin téren, a Fővám téren és a környező utcákban működő szállodák, üzletek, szórakozóhelyek működését.

Az építkezés után gyakorlatilag megújul a Fővám tér és közvetlen környéke. Díszburkolatot kap az egyetem előtti terület és az építkezés befejeztével a tér jelentős részét a gyalogosok vehetik birtokukba. A sétálózóna bővítését a közúti forgalom csökkentése teszi majd lehetővé. A Fővám téri állomás építése várhatóan 2009 közepéig tart.

A rakpart lezárásával egy időben szükség lesz a 83-as trolijárat ideiglenes szüneteltetésére, mert a felsőrakpartra épülő munkagépek miatt a felső vezetékeket le kell szerelni. A 83-as trolibusz útvonalán május 14-étől két új járat közlekedik.

További információk a www.bkv. hu és www.metro4.hu weboldalakon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Demszky: uniós pénz nélkül is megépül a 4-es metró

A főpolgármester szerint a budapesti 4-es metró akkor is megépül, ha a beruházásra egyetlen euró sem érkezik az Európai Unió kohéziós alapjából. Demszky Gábor erről csütörtökön, sajtótájékoztatón beszélt, kiemelve, hogy az idei fejlesztésekre állami és önkormányzati forrásokból 85 milliárd forintot tettek félre.

MTI Itthon

Demszky: egyéves késésben van a 4-es metró

Egy éves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester szerdán.