szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

2010-re elkészül, de csak 2011-ben szállíthat utasokat a 4-es metró - jelentette be Demszky Gábor főpolgármester rendkívüli sajtótájékoztatóján.

A metró létesítményei 2010 őszére épülnek meg, de az ezt követő biztonsági tesztüzem miatt utasokat csak 2011 júniusában szállíthat az első ütemben rögzített 10 állomásos, 7,3 kilométer hosszú Etele tér és a Baross tér közötti szakaszon – mondta Demszky Gábor, főpolgármester. Arról is beszélt, hogy a fővárosi önkormányzat rövidesen átadja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a 4-es metró beruházásának uniós támogatását megalapozó pályázati anyagot.

A beruházás 450 milliárd forintos költségéből a maximumot, vagyis 60 százalékos támogatást kívánnak a brüsszeli forrásból a metrópályázatra igényelni, ez mintegy 270 milliárd forintot jelent – tette hozzá a politikus. A főpolgármester arra is kitért, hogy a kormány a pályázati anyagot várhatóan még az idén benyújtja, de uniós döntés csak 2008 első félévére várható.

Az unió egyébként megköveteli, hogy az általa támogatott projektek költséghaszon-aránya tíz százalékkal meghaladja a költségeket. Ez az arányszám a várható társadalmi hasznát vizsgálja a beruházásnak, így a 4-es metró esetében - húsz évre és teljes vonalra számítva - a becslések szerint 116 százalékos a várható társadalmi haszon. Az uniónak két elvárása van a beruházással kapcsolatban: az első a költségcsökkentés, a második a tartalékalap növelése - mondta a főpolgármester, majd hozzátette, hogy a felszíni beruházásoknál sikerült 17 milliárddal csökkenteni a költségeket, ebből az összegből pedig 11 milliárd forintot átcsoportosítottak a tartalékkeretbe. Az uniónak benyújtandó pályázatba 6 hónapos tartalékidőt is beépítenek, de a főváros továbbra is a 2010 végi határidőhöz tartja magát - jelentette ki Demszky Gábor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Fél évet csúszhat a 4-es metró átadása

Fél évet csúszhat a 4-es metró építése, a legújabb elképzelések szerint ugyanis a vonal jelenlegi, 2010 végi átadási határideje 2011 közepére tolódna – írja a Népszabadság.