Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1b1631e7-c64d-4d00-802c-aba3c27ec724","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Takács Péter szerint higiéniai okokból van szükség a nejlonra. ","shortLead":"Takács Péter szerint higiéniai okokból van szükség a nejlonra. ","id":"20250417_takacs-peter-kulja-andras-foliaba-tekert-betegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b1631e7-c64d-4d00-802c-aba3c27ec724.jpg","index":0,"item":"5d61cb2f-7762-4be7-9e64-2fe9f4c24d6d","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_takacs-peter-kulja-andras-foliaba-tekert-betegek","timestamp":"2025. április. 17. 11:30","title":"Fóliába tekerve feküdtek a kórházban az emberek, az államtitkár szerint bizonyos esetekben ez a gyakorlat a sürgősségi osztályokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","shortLead":"Őrült dolgokat követel meg ez az egészen extrém technika. ","id":"20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90b9f71f-a80a-49de-8238-d664accaf835.jpg","index":0,"item":"5da3fd97-fc76-483a-b7c1-3989a04ac160","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Bugatti-Bolide-fenntartasa-koltsegek","timestamp":"2025. április. 16. 20:20","title":"58 kilométerenként kér új abroncsokat a Bugatti Bolide és egy szett közel 3 millió forint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eb1a8ce-03dc-40f2-9b4b-e0f9887e976f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Beszaladt a pékségbe, majd figyelmetlenül elindult. ","shortLead":"Beszaladt a pékségbe, majd figyelmetlenül elindult. ","id":"20250417_Kirepult-a-kocsijabol-egy-sofor-miutan-egy-rendorautoval-utkozott-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eb1a8ce-03dc-40f2-9b4b-e0f9887e976f.jpg","index":0,"item":"0489a5b0-a2ef-4daf-bd85-b9e4ebc95382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Kirepult-a-kocsijabol-egy-sofor-miutan-egy-rendorautoval-utkozott-video","timestamp":"2025. április. 17. 07:51","title":"Kirepült a kocsijából a sofőr, aki egy rendőrautóval ütközött – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról. A hivatalos közlés szerint ezek hasonló összegbe, 3,1 és 3,6 milliárd forintba kerültek, ám a reklámkampányok költségét elhallgatják, pedig az tolja fel 10 milliárd körülire egy-egy ilyen politikai akció közpénzből fizetett árát.","shortLead":"Tavaly két kormányzati konzultációs kampány is volt: egy a szuverenitásvédelemről, egy másik pedig a gazdaságról...","id":"20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6d491a0-5fc1-4f2c-9eb5-a4bc39e0fe6d.jpg","index":0,"item":"6a13df20-e971-473e-9e1e-0c2359a6d96c","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_nemzeti-konzultacio-koltsegei-elszamolas","timestamp":"2025. április. 17. 11:01","title":"Közzétette a kormány az utóbbi két nemzeti konzultáció költségeit – kár, hogy nem a teljeset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","shortLead":"Aaron Boupendza januárban igazolt Kínába, ott érte a halál.","id":"20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41b9c82d-9c0f-409e-80f5-e3053c7763d5.jpg","index":0,"item":"9ddd7e3d-c5e7-4f04-b660-7581288d11a4","keywords":null,"link":"/elet/20250416_labdarugas-gabon-kina-halaleset-aaron-boupendza","timestamp":"2025. április. 16. 16:09","title":"Kínában kizuhant a tizenegyedik emeletről és meghalt egy gaboni válogatott focista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz sajttermelők, akik szerint az Amerikában bevezetett vámok nem az amerikai piacokat, munkavállalókat védik, hanem a jól érlelt európai értékeket támadják. Az írek azt üzenik: több tiszteletet az ír sajtoknak!","shortLead":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz...","id":"20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb.jpg","index":0,"item":"cdb28e4c-36b3-47e1-a004-1d59094abb1f","keywords":null,"link":"/360/20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","timestamp":"2025. április. 17. 11:29","title":"Meloni washingtoni látogatása után jöhet a nagy európai sajtháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16c57f15-a01f-4e96-ab99-bc136544e670","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Lázas, nyáladzó, elkékülő nyelvüket nyújtogató kérődzőkkel, térden csúszó juhokkal, „táncoló” marhákkal szembesülhetnek azok a tenyésztők, akik állatait megfertőzte a vírus. Ausztriában több száz esetet észleltek a napokban, de szinte egész Nyugat-Európában ott van már a szinte láthatatlanul apró szúnyogok terjesztette vírus. A kéknyelv betegség nem annyira durva, mint a száj- és körömfájás, de esetleges hazai megjelenése már túl sok lehet az eleve túlfeszített állategészségügynek és a piaci pszichózis által is sújtott húságazatnak. A kormányzat mindenesetre már készül rá.","shortLead":"Lázas, nyáladzó, elkékülő nyelvüket nyújtogató kérődzőkkel, térden csúszó juhokkal, „táncoló” marhákkal szembesülhetnek...","id":"20250415_keknyelv-betegseg-virus-btv-3-allattenyesztes-husagazat-torpeszunyogok-allategeszsegugy-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16c57f15-a01f-4e96-ab99-bc136544e670.jpg","index":0,"item":"6422079a-c94b-414f-a0ef-8191a28d7a6e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250415_keknyelv-betegseg-virus-btv-3-allattenyesztes-husagazat-torpeszunyogok-allategeszsegugy-gazdasag","timestamp":"2025. április. 16. 17:30","title":"Szinte láthatatlan vérszívókkal jön az új veszély a száj- és körömfájás után: a szomszédban már százával fertőz a kéknyelv vírusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megkezdődött a vasutassztrájk: kiszámíthatatlan a vonatközlekedés
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Megkezdődött a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) által meghirdetett határozatlan idejű vasutassztrájk vasárnap nulla órakor. A Keleti pályaudvaron szinte teljesen zavartalan a forgalom, máshol akadozik, vagy teljesen megbénult.
Szinte teljesen zavartalan a forgalom a Keleti pályaudvaron vasárnap reggel, azt követően, hogy megkezdődött a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) munkabeszüntetése, amely a kelet-magyarországi térséget érinti.
Az MTI helyszíni tudósítójának tapasztalata szerint rendben elindultak a vonatok a keleti országrészbe, így például Békéscsabára, Sátoraljaújhelyre és Szolnokra is. Az érkező szerelvények egyelőre szintén menetrend szerint közlekedtek Szolnok és Hatvan felől. A hangosbemondó tájékoztatása szerint műszaki okok miatt nem indult el egy vonat Sülysápra, és ugyanezen okból érkezett késve Bukarest felől egy nemzetközi gyorsvonat.
A Keleti pályaudvar információs központja közlése szerint a hajnali és a kora reggeli órákban a Keleti pályaudvarról minden vonat elindult a sztrájk által érintett Kelet-Magyarország irányába. Azt azonban nem tudják garantálni, hogy a szerelvények meg is érkeznek a végállomásaikra.
Az utasok többsége nem a sztrájkról, hanem a vasárnaptól életbe lépő új menetrendről érdeklődött. Sokuk azt sem tudta, hogy vasutassztrájk van Kelet-Magyarországon, és aki tisztában volt vele, az is kijött inkább a pályaudvarra, mert - mint mondták - a korábbi sztrájkok idején is el tudtak jutni a célállomásaikra. "Sztrájk" felirat, illetve a munkabeszüntetésre utaló jel nem látható a Keleti pályaudvaron. A munkabeszüntetés miatt nagyobb várakozó csoportok nem voltak a Keletiben, csak néhány tájékozódó a kijelzőtáblánál. A jegypénztárak és a pályaudvar árusai is nyitva tartanak.
Szeged áll a vasúti forgalom
A szegedi Nagyállomás nem indít és nem fogad vonatot; a sztrájk támogatottsága a jelenleg műszakban levőknél száz százalék és várhatóan egész nap az is marad - közölte Veréb Olga, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) helyi vezetője. Hozzátette: történnek kísérletek, hogy Szeged-Kiskundorozsmáról induljanak a járatok, buszok viszik át az utasokat, de azt nem tudni, hogy a vonatok elindulnak-e majd és mekkora késéssel. Néhány utas egyébként már reggel érdeklődött az állomáson, és nyugodtan vették tudomásul, hogy ismét busszal szállítják át őket a vonat következő állomására.
Mező István, a Tisza Volán közszolgálati divíziójának igazgatója elmondta: vasárnap reggel tíz mentesítő autóbuszt állítottak ügyeletbe, így szükség esetén bármikor indulni tudnak. A megszokotthoz képest több utasra délelőtt a Szeged-Budapest, az Újszeged-Mezőhegyes, illetve a Szeged-Békéscsaba vonalon számítanak. Az autóbuszokon a vasúti bérleteket és igazolványokat a sofőrök elfogadják.
Szolnokon indulnak a vonatok, Miskolc kiszámíthatatlan (Oldaltörés)
Normálisnak tűnt a vasúti közlekedés vasárnap reggel a szolnoki vasútállomáson, az információs tábla négy vonat indulásáról tájékoztatott, az információs pult és több pénztár is nyitva volt.
A nagy utascsarnokban 25-30 utas várakozott, néhányan hangosan kifogásolták, hogy a fűtött váróterem ajtaja egy nagy lakattal le volt zárva. Az új menetrend szerint hat óra három percre kiírt gyorsvonat pontosan elindult a Budapest - Nyugati pályaudvarra. Az információs tábla a Lökösházáról érkező, Budapest-Keleti pályaudvarra tovább induló gyorsnál 20 perc késést jelzett.
Annak ellenére, hogy a MÁV-START honlapján az olvasható, hogy színes, MÁV-START Információ feliratú mellényt viselő dolgozók tájékoztatják majd az utasokat az utasterekben az aktuális vasúti közlekedési helyzetről, ilyen dolgozót nem lehetett látni Szolnokon. Az információs ablaknál viszont tájékoztatást lehetett kapni.
A csarnokban megjelent egy vasúti dolgozó is, aki megpróbálta az utasokat nyugtatni. A vasúti közlekedés bizonytalanságára utalva hozzátette: könnyen lehet, hogy a Szolnokról induló személyvonat Újszászról már nem megy tovább.
Sok vasúti dolgozó érkezett reggel fél hétre szolgálatátvételre a vasútigazgatás központi épületének földszintjére, az ügyeletes tiszt azonban minden nyilatkozattól elzárkózott. A sztrájkot szervező szakszervezet részéről sem lehetett találni olyan személyt, aki nyilatkozott volna.
A hangosbemondó arról adott tájékoztatást arról, hogy a gyorsvonatok az új menetrend szerint közlekednek, a személyszállító vonatok esetében viszont járat-elmaradásokra, és - rövidülésekre lehet számítani.
Miskolcon kiszámíthatatlan a közlekedés
Vasárnap kora reggel mindössze 2-3 ember téblábolt a miskolci pályaudvar várótermében, illetve peronján, ők bejáró dolgozóként éppen haza igyekeztek. Nem voltak türelmetlenek, már korábban értesültek a sztrájkról.
Cseh Béla Zoltán, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) területi vezető ügyvivője elmondta: a műszaki kocsiszolgálat munkavállalói száz százalékban csatlakoztak a munkabeszüntetéshez, az utazószolgálat és az üzemvitelben lévő szolgálattevők - a forgalmi dolgozók - jelentős része szintén nem vette fel a munkát, ezért a vonatközlekedés kiszámíthatatlan. Mindössze egy-két BZ motorvonat hagyta el a Tiszai pályaudvart - az egyik például Ózdra ment -, de ezen járatok indulása is megbízhatatlan - tette hozzá.
A területi ügyvivő úgy fogalmazott: a kellemetlenségért előre is elnézést kérnek, de véleménye szerint a kialakult helyzet egyedül a kormányzat hibája. Szerinte a MÁV-START vezetésével már régen megállapodtak volna, ha nem lenne politikai bosszú a vasutasok iránt az egészségbiztosítási privatizáció elleni fellépés miatt.
Debrecen is leállt (Oldaltörés)
A vonatok tíz százaléka indult el a debreceni vasútállomásról vasárnap kora reggel, több tucat ember várakozott az állomáson, sokan nem tudtak a sztrájkról, és a helyszínen sem kaptak információt az utazási lehetőségekről - tapasztalta az MTI tudósítója a helyszínen.
A folyosók mellett, a büfékben és a várótermekben is sokan várakoztak, az utastájékoztató tábla mindössze egy vonat, a Budapestre tartó Intercity indulását jelezte. Sokan zúgolódtak és kétségbeesetten telefonáltak, a sztrájk többeket váratlanul ért.
Barna István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) területi vezetője és ügyvivője az MTI megkeresésére elmondta: a körülbelül 50-55 járatból 5-6 indult el a reggeli órákban, mintegy 10 százalék volt a sztrájktörők aránya. Elmondása szerint az Intercity vonat indulása félrevezetés, hiszen az csupán egy Intercity-kocsikból álló személyvonat.
A sztrájk hatásáról szólva közölte: a kocsivizsgálók 100 százaléka beállt a sztrájkolók közé, így csak korlátozott utaskapacitású motorvonatok közlekednek Nyíregyháza, Püspökladány és Mátészalka viszonylatában azok közül, amelyek egyáltalán elindulnak. A térségben a kalauzok 98 százaléka, a mozdonyjavítók mintegy 90 százaléka nem vette fel a munkát, így az Intercity, a távolsági és a nemzetközi vonatok egyáltalán nem közlekednek - mondta.
Barna István a júniusi munkabeszüntetésnél sikeresebbnek minősítette a mostani sztrájkot. Szavai szerint a dolgozók becsapva érzik magukat, az elmaradt bérfejlesztések és a MÁV Cargo eladásának körülményei miatt - utalt a privatizációs bevételekből juttatandó egyszeri kifizetéseket érintő VDSZSZ követelésekre.
Barna István hozzátette: a sztrájkolók aránya várhatóan állandó lesz, a sztrájk akár több napig is tarthat, követeléseik nem teljesülése esetén pedig januárban újra beszüntethetik a munkát.
Hétfőn 24 óráig elkezdődik a vasutassztrájk, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöksége huszonnégy órán belül összeül, és dönt a februárban megkezdett, és időközben felfüggesztett határozatlan idejű országos vasutassztrájk folytatásának időpontjáról - nyilatkozta Gaskó István, a VDSZSZ elnöke.
A metró és a HÉV dolgozóin kívül nem sztrájkolnak a villamos- és trolibuszágazatok szakszervezetei sem jövő csütörtökön. A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) szombaton közölte, hogy a metró-, a HÉV-, a villamos- és a trolibusz-szakszervezetek nem vesznek részt a félnapos munkabeszüntetésben.
Vasárnap 00.00 órától határozatlan ideig folytatódik a vasutassztrájk - jelentette be Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke szombaton Budapesten.