Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d","c_author":"Tiszai Balázs","category":"kkv","description":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire tudnák enyhíteni az USA autógyártóinak kínjait. Trump ráadásul a Joe Biden ellen vezetett bosszúhadjárata közepette elkaszálta az amerikai elektromobilitási programot, amivel épp az Egyesült Államok legnagyobb riválisát hozza helyzetbe.","shortLead":"Az amerikai elnök iparági importtarifái mindenkinek rosszak, és nem világos, hogy akár csak hosszú távon mennyire...","id":"20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2a17230-0282-4cde-884d-b26a3101346d.jpg","index":0,"item":"375acc98-cc83-4c77-be3a-ea2a4432504d","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_Trump-autoipari-importvamok-Kina-elektromos-autok","timestamp":"2025. április. 18. 13:00","title":"Globális roncsderbi lehet Trump autóvámjaiból, a végén pedig Kína nevethet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig a vásáriroda vezetője, Hollósy István könyvet publikált „Visszapillantás a Budapesti Nemzetközi Vásár két évtizedes múltjára” címmel. Ebből is látszik, hogy a BNV életkora bizonytalanabb, mint egy primadonnáé. Minden aktuális hatalom a maga dicsőségét demonstrálta a Budapesti Nemzetközi Vásárral, amely az üzletemberek számára üzleti, a milliós tömegek számára szórakozási és ámulási lehetőség volt. Itt tátotta rá a száját először a nép a rádióra, a televízióra, a csuklós buszra, a Coca-Colára, az autócsodákra – mikor mire.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig...","id":"20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec.jpg","index":0,"item":"41c10186-dc63-4158-9a29-153c0bc274d4","keywords":null,"link":"/360/20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","timestamp":"2025. április. 18. 17:20","title":"Az állami hiúság vására – A Budapesti Nemzetközi Vásár rezsimeken átívelő 100 (vagy több) éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfit a rendőrök kapták el, a gyerek visszakerült az anyjához.","shortLead":"A férfit a rendőrök kapták el, a gyerek visszakerült az anyjához.","id":"20250418_gyerekrablas-pecs-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"d255a3e8-8e1a-4570-a6cc-21e4158d6953","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_gyerekrablas-pecs-budapest","timestamp":"2025. április. 18. 11:54","title":"Saját gyermekét rabolta el és akarta Pécsről Budapestre szöktetni egy apa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint megfelezését jelentené.","shortLead":"Az energiaválság előtti kamatszintekre kellene visszatérni a banki különadó csökkentéséhez, ami a mostani szint...","id":"20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"1fd1a622-d2a1-469e-aad4-aa64c75cc5e2","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_banki-kulonado-kivezetese-kamatok","timestamp":"2025. április. 17. 16:48","title":"Bejelentette a kormány, mi kell a banki különadó kivezetéséhez, és nem egyhamar fogják ezt elérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14","c_author":"Imre Réka, Somfai Dávid, Tornyos Kata ","category":"360","description":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia szavazatokat hozhat, de a valódi vidékfejlesztéshez kevés. Községek sokaságában tettük fel a kérdést: mire lenne tényleg szükségük?","shortLead":"A kormány kocsmatámogatással, templomfelújítással és bankautomatákkal indult kampányba a kistelepülésekért. A stratégia...","id":"20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504f3233-d8ae-4800-8846-a8c49443bb14.jpg","index":0,"item":"c1f6685d-9f79-4c1f-9f6f-e7573013190d","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-a-videk-problemai-orban-ajanlata-polgarmesteri-igenylista-ivok-imak-igeretek-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 10:10","title":"Ivók, imák, ígéretek: mire vágyik valójában a magyar falu?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik, hogy panaszaik meghallgatásra találtak, és a hamarosan érkező iPadOS 19 ezen a téren hozhat változást.","shortLead":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik...","id":"20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484.jpg","index":0,"item":"76f6bd9f-edd1-41c2-bd9b-7818f11e4780","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","timestamp":"2025. április. 19. 14:03","title":"Ez most akkor laptop vagy tablet? Szemmel látható változásra készül az Apple az új iparági pletyka szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee","c_author":"HVG","category":"360","description":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","shortLead":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","id":"20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee.jpg","index":0,"item":"5f8daad5-0111-4772-ab17-75794e606c68","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","timestamp":"2025. április. 18. 15:40","title":"Kiváló vendégek szerepelnek a The Liminanas új dupla albumán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hat napon keresztül sztrájkolt a BKV-dolgozók 14 szakszervezete, mert nem született megállapodás a kollektív szerződésről a cég menedzsmentje és a szakszervezetek között. Vasárnap estére tudtak megállapodni, hétfőn reggel minden járat időben elindult.
"Ugyanaz a helyzet, mint tegnap. Annyival rosszabb, hogy nagyobb a tömeg a metrón." "Ha holnapra szmogriadót is hirdetnek, az lesz az igazán szép, főleg, ha még mindig tartani fog a sztrájk". "Kb. 40 perccel tovább tartott, de beértem a munkahelyemre" - ilyen és ehhez hasonló bejegyzések olvashatóak a twitteren, sokan pedig biciklizésről és otthoni munkavégzésről számolnak be. Egy antikvárium zárva is tart a sztrájk miatt.
A megállapodás szerint a BKV Zrt. a kollektív szerződésben kezeli a 3-3 százalékos egészség- és magánnyugdíj-pénztári támogatást, de az éves bértárgyalásokon ennek végső értékét minden évben áttekintik. A 45 ezer forint értékű ajándékutalványról is megállapodtak, de a részleteket csak a bértárgyalásokon dolgozzák ki. Vállalták továbbá, hogy havi 6 ezer forintos melegétkeztetési utalványt adnak a dolgozóknak. Ezért cserébe a sztrájkoló szakszervezetek elfogadják az Országos Érdekegyeztető Tanács béremelésre vonatkozó ajánlatát, tehát eltekintenek a béremeléstől, a bérek csak a reálértéket fogják követni.
Továbbra sincs megállapodás a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között a kollektív szerződésről, a feleknek a szerda délelőtti tárgyaláson sem sikerült megegyezniük. A szakszervezetek folytatják a határozatlan idejű sztrájkot - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az egyeztetést követően.
Használhatják a buszsávokat, sőt a villamossíneket is a gépkocsik a BKV-sztrájk idején, de csak ott, ahol ezt a rendőrök karjelzésekkel jelzik.
A rendőrség felhívja a figyelmet, hogy a főváros területén lévő buszsávok és a villamossínek használatára vonatkozó jogszabályok a második napja tartó BKV-sztrájk idején is érvényben vannak, ettől eltérő rendelkezést kizárólag a közlekedést irányító rendőrök adhatnak, karos forgalomterelés formájában. Épp ezért arra kérik az autóvezetőket, hogy a sztrájk ideje alatt fokozottan figyeljék a közlekedést irányító rendőrök jelzéseit, mert az egyenruhások - a forgalom egyenletesebb elosztása és gyorsítása érdekében -, az egyébként a magángépjárművek elől elzárt területekre, vagyis a buszsávokra, villamossínekre is irányíthatják a gépkocsikat.
Reggel 8 órakor már negyven busz- és öt villamosvonalon közlekedtek a járatok. A buszok többsége teljes útvonalán közlekedik, a negyven járatból tizenegy jár rövidített vonalon. Ilyen a 8-as, a 66A, a 98-as, a 114-es, a 151A, a 173-as, a 180-as, a 212-es, a 256-os a 950A és a 990A járat. Megindult a buszközlekedés a 63-as, a 128-as, a 178A, a 150-es vonalon is.
Nincs változás a villamosok közlekedésében, továbbra is öt vonalon járnak csak a szerelvények, jóval ritkábban, mint egy normál hétköznapon. Rövidített útvonalon, a Lehel út és a Bécsi út között közlekedik az 1-es villamos, az 52-es pedig csupán Kispest, a Határ út és a Nagysándor József utca között szállít utasokat. Ezeken kívül jelenleg a 2-es, 6-os és a 47A villamosok járnak, utóbbi csak Budafok, Városház tér és a Bocskai út között közlekedik. Bár reggel elindult a 3-as, 41-es és 50-es villamos, de nem sokkal hat óra után ezeken a vonalakon is leállt a közlekedés. A HÉV-, a metró- és a trolibuszvonalakon az első járatok üzemkezdetkor elindultak, és azóta is menetrend szerint közlekednek.
Több fő közlekedési útvonalon is fennakadások vannak a közúti közlekedésben Budapesten, szerda reggel a bevezető útvonalakon és a belső főbb utakon is torlódások alakultak ki - közölte a Fővinform ügyeletese. Eközben újabb buszvonalakon indult meg a közlekedés.
Korábban a Miniszterelnöki Hivatal budapesti ügyekért felelős kormánybiztosának sajtóirodája azt írta, hogy használhatják a buszsávot az autósok a sztrájk ideje alatt. A rendőrség kedd este arra kérte az autóvezetőket, hogy a sztrájk ideje alatt fokozottan figyeljék a közlekedés irányító rendőrök jelzéseit, mert a forgalom egyenletesebb elosztása és gyorsítása érdekében, az egyébként a magángépjárművek elől elzárt területre, a buszsávra és a villamossínekre is irányíthatják a gépkocsikat.
A főváros területén lévő buszsávok és a villamos sínek használatára vonatkozó hatályos jogszabályok a sztrájk idején is érvényben vannak, ettől eltérő rendelkezést kizárólag a közlekedést irányító rendőrök adhatnak, karos forgalomterelés formájában - olvasható a közleményben.
Horváth Csaba, a Miniszterelnöki Hivatal budapesti ügyekért felelős kormánybiztosának sajtóirodája korábban azt közölte az MTI-vel, hogy a buszok számára kijelölt sávot a reggeli csúcsforgalom, illetve a napközbeni lassú forgalom enyhítésére azok az autósok használhatják, akiknek személygépkocsijában még legalább két utas foglal helyet. A intézkedés a BKV sztrájk ideje alatt érvényes - áll a közleményben.
Az 1-es villamos 18 percenként közlekedik a teljes vonalhosszon - közölte a BKV kedd este az MTI-vel. A 170-es autóbuszok óránként járnak. A 161-es autóbuszok 30 percenként közlekednek, az utolsó járat Rákoskeresztúr irányába 22 óra 30 perckor, az Örs vezér tere felé 23 órakor órakor indul.
A BKV vezetése eredménytelennek nyilvánította a szakszervezetekkel kedden folytatott tárgyalásokat, mert továbbra sem tudja elfogadni a sztrájkolók ajánlatát, azzal ugyanis túllépné a rendelkezésre álló pénzügyi keretet; a sztrájk folytatódik, a felek szerdán 10 órakor ülnek újra asztalhoz - közölte a BKV. A munkabeszüntetés folytatódik, a felek szerdán ülnek ismét tárgyalóasztalhoz.
A keddi egyeztetésen a szakszervezetek tájékoztatták a munkáltatói oldal képviselőit, hogy a közúti közlekedés veszélyeztetése, valamint a közérdekű üzem megzavarása és veszélyeztetése gyanújával feljelentést tettek a Kőér utcai járműtelepről forgalomba állított autóbuszok tárolása és átvizsgálása miatt. Ezzel kapcsolatban a BKV vezetősége ismét kijelentette, hogy utas- és közlekedési szempontból kizárólag biztonságos járműveket állít forgalomba.
A szakszervezetek arról is tájékoztatták a társaság vezetőségét, hogy szerdán bírósághoz fordulnak "a Kőér utcai buszok járművezetőivel kapcsolatban". Erről a cég álláspontja változatlan, azaz a BKV tulajdonában álló buszok csakis szakképzett, saját alkalmazottakkal állnak forgalomba. A szakszervezet által vitatott járműveket mellékfoglalkozású szerződéssel rendelkező járművezetők, szakoktatók, területi vezetők vitték forgalomba, akiknek a szaktudása megfelelő volt a feladat biztonságos végrehajtásához - véli a BKV.
Szinte minden megrendelésüket teljesíteni tudták a fővárosi taxi társaságok, szerda reggelre azonban előrendelést csak korlátozott számban vesznek fel. Az MTI által megkérdezett társaságok egyaránt arra bíztatták munkatársaikat: vállaljanak hosszabb munkaidőt kedden, hogy ki tudják elégíteni az esti és a reggeli csúcsidőben érkező megrendeléseket.
A Taxi4-nél az MTI-nek elmondták: a nap folyamán a megrendelések csupán 5 százalékát kellett lemondani. A társaság szerint a reggeli csúcs 10 óra és fél 11 között rendben lezajlott, ez után egészen fél ötig a szokásosnál csak kis mértékben volt erősebb a forgalom. A Tele5 Taxinál szintén csak nagyon kevés megrendelést kellett lemondani kedden. A társaság kedd este 400-500 autóval lesz kint a budapesti utakon, míg előrendelést szerda reggelre szintén felvesznek.