Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b035c6da-ba5a-49ac-bd53-c560a994579e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A párt elitképző alapítványa az Inforádió többségi tulajdonrésze után a Mandinert is megkapta.","shortLead":"A párt elitképző alapítványa az Inforádió többségi tulajdonrésze után a Mandinert is megkapta.","id":"20241223_Ujabb-Fidesz-sajto-alakul-az-MCC-alatt-mandiner-inforadio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b035c6da-ba5a-49ac-bd53-c560a994579e.jpg","index":0,"item":"bc7e377c-0dd4-4624-b81e-cf70018017a5","keywords":null,"link":"/kkv/20241223_Ujabb-Fidesz-sajto-alakul-az-MCC-alatt-mandiner-inforadio","timestamp":"2024. december. 23. 11:55","title":"Új(abb) Fidesz-sajtó alakul az MCC alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbb13b23-964a-4d6d-8486-dc348455a198","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Mitsubishivel kiegészülve a Honda és a Nissan a világ egyik legnagyobb autógyártója lenne.","shortLead":"A Mitsubishivel kiegészülve a Honda és a Nissan a világ egyik legnagyobb autógyártója lenne.","id":"20241223_Fuzios-hajtas-a-Honda-es-a-Nissan-fel-ev-alatt-lezavarna-az-elokeszuleteket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbb13b23-964a-4d6d-8486-dc348455a198.jpg","index":0,"item":"a4f2b40e-57e0-4d5f-bf69-499237498cb4","keywords":null,"link":"/kkv/20241223_Fuzios-hajtas-a-Honda-es-a-Nissan-fel-ev-alatt-lezavarna-az-elokeszuleteket","timestamp":"2024. december. 23. 08:43","title":"Fúziós hajtás: a Honda és a Nissan fél év alatt lezavarná az előkészületeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.","shortLead":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik...","id":"20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0.jpg","index":0,"item":"ce228dec-b252-4fba-a206-bf23c5c97268","keywords":null,"link":"/360/20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","timestamp":"2024. december. 23. 12:15","title":"Hogyan teszi tönkre az elektromos autó az európai ipart?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faa22326-d36d-49d6-a055-46f987dff7fd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nagyjából két percünk van, hogy meg tudjuk menteni a járművet.","shortLead":"Nagyjából két percünk van, hogy meg tudjuk menteni a járművet.","id":"20241223_Naponta-ket-auto-gyullad-ki-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faa22326-d36d-49d6-a055-46f987dff7fd.jpg","index":0,"item":"01b4fda0-cbc3-4e5f-bc90-edb32b650bbb","keywords":null,"link":"/cegauto/20241223_Naponta-ket-auto-gyullad-ki-Magyarorszagon","timestamp":"2024. december. 23. 08:57","title":"Naponta két autó gyullad ki Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd60edec-5c01-4221-850d-28ed9215e846","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még 2024 elején közölték a tudósok, hogy az idei évben megkezdik a fognövesztő gyógyszer tesztelését embereken – ami az év vége előtt valóban meg is indult.","shortLead":"Még 2024 elején közölték a tudósok, hogy az idei évben megkezdik a fognövesztő gyógyszer tesztelését embereken – ami...","id":"20241223_fognoveszto-gyogyszer-usag-1-klinikai-vizsgalatok-megkezdese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd60edec-5c01-4221-850d-28ed9215e846.jpg","index":0,"item":"932eff06-c75e-439c-80ef-5147ab94fa4d","keywords":null,"link":"/tudomany/20241223_fognoveszto-gyogyszer-usag-1-klinikai-vizsgalatok-megkezdese","timestamp":"2024. december. 23. 14:03","title":"Elkezdték emberekkel tesztelni a gyógyszert, ami segíthet újranöveszteni a fogakat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb7763bf-f885-41c6-abbb-d1e5d864b097","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Az uniós összehasonlító adatok alapján 2024-ben minden okuk megvolt a magyaroknak a búslakodásra. A HVG megbízásából készült Medián-felmérésből mégis derűsebb kép rajzolódik arról, hogy mit gondolnak a magyarok önmaguk és az ország helyzetéről.","shortLead":"Az uniós összehasonlító adatok alapján 2024-ben minden okuk megvolt a magyaroknak a búslakodásra. A HVG megbízásából...","id":"20241224_hvg-median-felmeres-kozhangulat-magyarorszag-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb7763bf-f885-41c6-abbb-d1e5d864b097.jpg","index":0,"item":"c0071996-9d57-45c7-b43d-f9e407f3059d","keywords":null,"link":"/360/20241224_hvg-median-felmeres-kozhangulat-magyarorszag-2024","timestamp":"2024. december. 24. 07:00","title":"Medián-felmérés Magyarország mai helyzetéről: a magyar táj és a kultúra összeköti, a politika elválasztja az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48978dac-9cc0-402c-a173-6d6cbb01e3c9","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Az érintett járásokban a széllökések meghaladhatják az óránkénti 90 kilométeres sebességet.","shortLead":"Az érintett járásokban a széllökések meghaladhatják az óránkénti 90 kilométeres sebességet.","id":"20241224_Olyan-durvan-fuj-a-szel-hogy-masodfoku-riasztast-adtak-ki-tobb-dunantuli-es-eszak-magyarorszagi-jarasra-szellokesek-narancs-riasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48978dac-9cc0-402c-a173-6d6cbb01e3c9.jpg","index":0,"item":"e9fb965f-94bc-4cf3-ac1f-819ad6d38258","keywords":null,"link":"/itthon/20241224_Olyan-durvan-fuj-a-szel-hogy-masodfoku-riasztast-adtak-ki-tobb-dunantuli-es-eszak-magyarorszagi-jarasra-szellokesek-narancs-riasztas","timestamp":"2024. december. 24. 13:28","title":"Olyan durván fúj a szél, hogy másodfokú riasztást adtak ki több dunántúli és észak-magyarországi járásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c99e6fb-1ca5-4226-93bc-db3c6326623e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241223_hvg-szel-david-zsido-ferenc-a-fak-magukhoz-huzzak-az-esot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c99e6fb-1ca5-4226-93bc-db3c6326623e.jpg","index":0,"item":"b066d947-ab3c-41bd-a663-f4d92cc3e553","keywords":null,"link":"/360/20241223_hvg-szel-david-zsido-ferenc-a-fak-magukhoz-huzzak-az-esot","timestamp":"2024. december. 23. 16:00","title":"Szél Dávid pszichológus: Találtam egy könyvet Székelyudvarhelyen, ami segített jobban megérteni az erdélyi magyarságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egységes közlekedési és tarifarendszer készül a régióban
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A tömegközlekedés közép-európai integrációjáról, egységes tarifarendszeréről és közös, régiós menetrendjének létrehozásáról tárgyaltak Bécsben cseh, osztrák, szlovák és magyar közlekedési és városfejlesztési szakemberek.
Közlekedésfejlesztési szimpóziumot tartottak a Centrope közép-európai régió közlekedési vállalatainak vezetői, közlekedésfejlesztési szervezeteinek szakértői és a városi és tartományi főépítészek részvételével kedden, Bécsben. Magyar részről a találkozón a MÁV, a MÁV Start, a GYESEV, a Vasi és a Kisalföld Volán, továbbá két megyei önkormányzat vezetői és szakemberei, valamint Győr város főépítésze vettek részt.
Szokolay Örs, a Centrope magyarországi képviseletvezetője elmondta, a tanácskozás résztvevői egy integrált, egységes tarifarendszerben működő közös tömegközlekedési struktúra megvalósításáról döntöttek. Az új szerkezetben jelentősen rövidül a régión belüli utazás időtartama, gazdaságos és utasbarát közösségi közlekedés lép a jelenlegi, több tagországban már elavult rendszer helyébe.
A részvevők abban állapodtak meg, hogy az integrációs folyamat gyors beindítása érdekében a nemzeti közlekedési szervezetek és vállalatok a Centrope-ot kérik fel az egyeztetések lefolytatására a tagországok közlekedési tárcáival. Egyetértés volt a Győr-Pozsony vasúti közlekedés mielőbbi újraindításának kérdésében is, az ügyben a szakemberek közösen fognak lobbizni a nemzeti hatóságoknál.
Nem lehet tovább halogatni az egységes álláspont kialakítását az észak-déli, transzeurópai köz- és vasúti közlekedési folyosó útvonaláról sem. A 2014-ben kezdődő új uniós költségvetési időszakban csak akkor lesz esély forrást szerezni a Nyugat-Dunántúlnak is jelentős fellendülést eredményező projekthez, ha az érintett országok közösen és egyetértésben tudnak fellépni a megvalósítás érdekében – hangoztatta Szokolay Örs.
A Centrope az osztrák Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland tartományok, a dél-morvaországi cseh, a pozsonyi és nagyszombati szlovák régiók, Győr-Moson-Sopron és Vas megye, valamint Pozsony, Brno, Eisenstadt, Győr, Sopron, St. Pölten, Szombathely és Nagyszombat városok közös kezdeményezése. A szövetségre lépett térségben összesen 6,5 millió ember él.
Egykor csak álom volt a hajós jogosítvány megszerzése az erdélyi pedagógus számára, most pedig már azon töri a fejét, hogyan kelhetne át az Atlanti-óceánon.