szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A kiszolgáló vezérlő rendszerek és a metrókocsik szoftvereinek az összehangolási problémái miatt csúszhat a 4-es metró automata üzemű szerelvényeinek az indulása - tudta meg a Népszabadság.

Nem sikerült még mindig összehangolni az Alstom metrókocsi-szerelvények számítógépeit a 4-es metró pályarendszerének automatikus vonalvezetését biztosító Siemens szoftvereivel, ami miatt a csúszás egyre tetemesebb  - írja a Népszabadság, melynek információi szerint a két rendszer még fél kocsiparkkal sem képes hiba nélkül együttműködni.

A kocsik vezetéséhez még mindig két ember kell. A vonatvezetőket a teljes műszak ledolgozása után képzik. Az összehangolás még a 2-es vonalon sem történt meg, így onnan a segédvezetők nem tudnak átülni 4-es metró szerelvényeire. Ez a lap szerint azt jelenti, hogy decemberben nem kezdődhet meg az előírt sötétüzemi próba, így veszélybe kerülhet a vonal választásokra időzített átadása.

A Népszabadság szerint Tarlós István olyannyira ragaszkodik az induláshoz, hogy valószínűleg áprilisban elindulnak majd a kocsik, de elképzelhető, hogy egy ideig még manuális irányítással futnak majd, akárcsak a jelenlegi orosz szerelvények.

A probléma gyökere az, hogy más cég (a francia Alstom) biztosítja a szerelvényeket, és más (a német Siemens) a 7,4 kilométeres első szakasz áramellátását, vonakvezérlését és biztosítási rendszerét - és ezek összehangolása műszakilag komoly rendszerkockázatot jelentenek. Ezt egyébként már a beruházás kezdetekor lehetett tudni. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!