szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A legalacsonyabbra saccolt napi 2500 fős utasforgalomhoz vagy a 128-as vonatonkénti létszámhoz képest egy kézen meg lehetett számolni hányan vannak a szerelvényen az Indóház vasúti magazin beszámolója szerint.

Egyelőre kevés jelét látni a napi több ezer utasnak, de még több száznak sem, sőt még több tíznek sem, de még többnek sem - írja a cikk szerzője, aki alig néhányadmagával utazott a szerelvényen, többek közt egy másik újságíróval. Később pedig csak romlott az arány: "Az első vonat teljesen üresen érkezett meg az Arborétumhoz, ahol egy másik újságíró kollégával már négyre egészítettük ki az utazóközönséget az Akadémiáig. Mi menettértit utaztunk, a másik két utas viszont csak egy irányra vett jegyet, így a visszaúton már csak ketten maradtunk". Miután leszálltak az Arborétumnál senki mást nem láttak az állomáson, a kisvonat egyetlen utas nélkül indult tovább.

Az Indóház magazin szerint a felcsúti kisvasút építésére 2015 márciusában írták ki a felhívást, ami télre készült el. Először még normál nyomtávú üzemet terveztek, de aztán részben brüsszeli nyomásra csökkenteni kellett a műszaki tartalmat, így végül kifejezetten takarékosan, 850 millió forintból megépülhetett a pálya. Két hidraulikus Mk48-as mozdonyt és öt fedett kocsit elhoztak Nyíregyházáról. Ezeket Felcsúton felújították, majd némi próbaüzem után május elsején a nulladik nappal elindult a publikus kisvonatozás is.

Az ünnepi kiguruláson a hvg.hu stábja is ott volt. Szerintünk rövid és unalmas, a WC pedig nagyon ramaty állapotban van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!